Η Meta Platforms Inc. βρίσκεται σε συζητήσεις για να αποκτήσει μειοψηφικό μερίδιο στον κατασκευαστή γυαλιών ηλίου Ray-Ban, καθώς ο ιδιοκτήτης του Facebook, Mark Zuckerberg εντείνει την προώθησή του στα έξυπνα γυαλιά, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg.
Η Meta, η οποία έχει συνεργαστεί με την EssilorLuxottica SA για τα έξυπνα γυαλιά ηλίου τα Ray-Ban Meta Smart Glasses, εξετάζει το ενδεχόμενο να αποκτήσει μερίδιο άνω του 3% και έως 5% στον όμιλο γυαλιών πολυτελείας, το οποίο θα αποτιμάται σε περίπου 4,5 δισ. ευρώ (4,9 δισ. δολάρια) σε τρέχουσες τιμές, σύμφωνα με με άτομα που γνωρίζουν τις συζητήσεις, τα οποία ζήτησαν να μην κατονομαστούν επειδή οι πληροφορίες δεν είναι δημόσιες. Δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα πραγματοποιηθεί η επένδυση, δήλωσαν.
Εκπρόσωπος της Meta δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα σχολιασμού. Εκπρόσωπος της EssilorLuxottica αρνήθηκε να σχολιάσει. Οι Financial Times ανέφεραν τις συνομιλίες νωρίτερα.
Με την απόκτηση μεριδίου στην EssilorLuxottica, ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα εμβαθύνει τη συνεργασία του με τη μεγαλύτερη εταιρεία γυαλιών στον κόσμο. Θα αποκτούσε επίσης κατά πάσα πιθανότητα μεγαλύτερη επιρροή σε μια επιχείρηση που αποτελεί κλειδί για τις προσπάθειές της στην εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα και θα ενίσχυε τη θέση της έναντι των ανταγωνιστών της. Η Snap Inc. πειραματίζεται εδώ και χρόνια με γυαλιά μικτής πραγματικότητας, ενώ η Apple Inc. κυκλοφόρησε το σετ κεφαλής Vision Pro νωρίτερα φέτος.
Μέχρι στιγμής, οι καταναλωτές δεν έχουν υιοθετήσει μαζικά αυτές τις τεχνολογίες.
Οι μετοχές της EssilorLuxottica σημείωναν άνοδο 2,3% στα 194,20 ευρώ στις 11:11 ώρα Νέας Υόρκης. Η Meta κέρδισε 1,1% στα 467,27 δολάρια. Αυτή δεν θα είναι η πρώτη εταιρεία στην οποία η Meta συμμετέχει. Πριν από τέσσερα χρόνια, ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανακοίνωσε ότι θα αγόραζε περίπου το 10% της Jio Platforms της Reliance Industries Ltd., αποτελώντας τον μεγαλύτερο μέτοχο μειοψηφίας της με επένδυση ύψους 5,7 δισ. δολαρίων.
Εκείνη η συνεργασία ήρθε καθώς ο διευθύνων σύμβουλος Mark Zuckerberg εργαζόταν για να εντείνει την επέκτασή του στην Ινδία, όπου η ζήτηση για ηλεκτρονικές πληρωμές και ηλεκτρονικό εμπόριο εκτοξεύεται καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν smartphones.
Η Meta έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στο metaverse -μια μελλοντική εκδοχή του διαδικτύου που αποτελείται από εντυπωσιακούς κόσμους προσβάσιμους μέσω ακουστικών- το οποίο ο Zuckerberg έχει χαιρετίσει ως την επόμενη μεγάλη υπολογιστική επανάσταση μετά τα κινητά τηλέφωνα. Η εταιρεία άλλαξε το όνομά της από Facebook σε Meta πριν από χρόνια για να υπογραμμίσει την αφοσίωσή της στην ιδέα.