Site icon NewsIT

Ολυμπία Οδός, Π. Παπανικόλας: «Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα- Πύργος είναι πολλά περισσότερα από ένα τεχνικό έργο»

Χωρίς κατηγορία
01.04.2022 | 07:37
Ολυμπία Οδός, Π. Παπανικόλας: «Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα- Πύργος είναι πολλά περισσότερα από ένα τεχνικό έργο»

Έργο πνοής για τη Δυτική Ελλάδα θα αποτελέσει ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, μήκους 74,8χλμ, που μετά από πολλά χρόνια καθυστερήσεων, ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής, με προοπτική οι πρώτες παραδόσεις να γίνουν στα τέλη του 2024 και το έργο να ολοκληρωθεί στα τέλη πρώτου εξαμήνου του 2025.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού κ. Παναγιώτης Παπανικόλας δηλώνει ότι: «Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα- Πύργος είναι πολλά περισσότερα από ένα τεχνικό έργο» κι εξηγεί : «Κάποτε η διαδρομή Κόρινθος – Πάτρα, ήταν ένας εφιάλτης για τους οδηγούς. Από την ημέρα που ξεκίνησε το έργο παραχώρησης το 2008 μέχρι σήμερα, τα θανατηφόρα ατυχήματα μειώθηκαν κατά 93%».

Πώς αναβαθμίζεται ο παλαιός επικίνδυνος δρόμος

Με την έναρξη εργασιών, η Ολυμπία Οδός περνά σε μια νέα εποχή, καθώς η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου που συνδέει την Αττική, την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα, θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με τον Πύργο και με έναν από τους σημαντικότερους τόπους της Ιστορίας, την Αρχαία Ολυμπία.   Με την ένταξη του τμήματος Πάτρα- Πύργος στο Έργο Παραχώρησης, η Ολυμπία Οδός γίνεται πλέον ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, με συνολικό μήκος 277 χιλιόμετρα.

Ο παλαιός, επικίνδυνος οδικός άξονας θα δώσει τη θέση του σε έναν άνετο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο που θα μειώσει κατά περίπου 40 λεπτά το ταξίδι Πάτρα – Πύργος, σε ένα δρόμο με 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με κεντρική διαχωριστική νησίδα, 8 κόμβους, 64 άνω- κάτω διαβάσεις, 15 γέφυρες, 2 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών. Απώτερος στόχος της Ολυμπίας Οδού αποτελεί ο  μηδενισμός των θανατηφόρων ατυχημάτων, με τη χρήση της τεχνολογίας και διαρκείς επενδύσεις .

Το συνολικό κόστος κατασκευής του τμήματος Πάτρα – Πύργος θα ανέλθει στα 331 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση τόσο από ιδιωτικά κεφάλαια, τραπεζικά δάνεια και ευρωπαϊκά κονδύλια, όσο και με τη συμβολή του Ελληνικού Δημοσίου. Στα εργοτάξια δε, θα απασχοληθούν περί τους 800 εργαζόμενους.

Τα οφέλη για την κοινωνία

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα ενισχύσει την τοπική οικονομία και την αγροτική παραγωγή,  ενώ θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν της Δυτικής Πελοποννήσου, με τα μοναδικά μνημεία της περιοχής να αποκτούν πλέον έναν οδικό άξονα αντάξιο της Ιστορίας και της διεθνούς ακτινοβολίας τους.

Συμμετέχοντας σε έργα που άλλαξαν την εικόνα της Ελλάδας, για πάνω από 25 χρόνια ο κ. επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού ανέφερε ότι «Σε αυτή την πορεία τα διδάγματα ήταν πολλά. Ένα όμως κρατώ ως το πιο σημαντικό. Μια υποδομή, μια γέφυρα, ένας αυτοκινητόδρομος είναι πολλά περισσότερα από ένα τεχνικό έργο.  Οι αυτοκινητόδρομοι μας φέρνουν πιο κοντά σε αγαπημένα πρόσωπα και προορισμούς. Μεταφέρουν ιδέες, όνειρα, εμπειρίες και προοπτικές.  Μας φέρνουν πιο κοντά στο μέλλον».   Ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που συνδέει τρεις περιφέρειες: την Αττική, την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα, αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των κοινωνιών που ενώνει. Μεταξύ άλλων, θα προσφέρει ευκολία στην οδική πρόσβαση περιοχών που σήμερα είναι αποκλεισμένες και θα ενισχύσει τον τουριστικό τομέα της περιοχής, άρα και την τοπική οικονομία.

Ο δρόμος που κάποτε ήταν εφιάλτης

Ο κ. Παπανικόλας ανέφερε ότι: Η Ολυμπία Οδός, αποτελεί ένα από τα πιο σύνθετα έργα στην Ευρώπη. Είναι «ένα έργο με πολλούς πρωταγωνιστές», για το οποίο θα χρειαζόταν κάποιος αρκετές ώρες για να περιγράψει τα οφέλη του. Θα σταθώ στο πολυτιμότερο. Την ασφάλεια.  Η διαδρομή Κόρινθος – Πάτρα, κάποτε ήταν ένας «εφιάλτης» για τους οδηγούς.  Από την ημέρα που ξεκίνησε το έργο παραχώρησης το 2008 μέχρι σήμερα, τα θανατηφόρα ατυχήματα μειώθηκαν κατά 93%.  Η μείωση αυτή δεν ήρθε τυχαία. Σχεδιάσαμε και κατασκευάσαμε ένα δρόμο σύμφωνα με τα πιο σύγχρονα διεθνή πρότυπα, ενσωματώνοντας έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό υπηρεσιών οδικής ασφάλειας.   Δεν μένουμε όμως σε αυτό. Επενδύουμε διαρκώς σε νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες, με απώτερο στόχο το μηδενισμό των θανατηφόρων ατυχημάτων.   

Να σημειωθεί, ότι για την έναρξη των εργασιών του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, μίλησαν από το εργοτάξιο της Αμαλιάδας, ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού κ. Παναγιώτης Παπανικόλας, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο της Αμαλιάδας, την Πέμπτη 31 Μαρτίου.

Το συμβολικό δώρο και η «ιδέα της εκεχειρίας»  

Στο τέλος της εκδήλωσης δόθηκε αναμνηστικό δώρο, εμπνευσμένο από το δίσκο της Ιφίτου. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ολυμπίας Οδού: «Η ιδέα του δίσκου της Ιφίτου, η ιδέα της εκεχειρίας, μας εμπνέει να οραματιστούμε την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού. Ενός σύγχρονου δρόμου που κηρύσσει εκεχειρία με όλα όσα μας έχουν πληγώσει στο παρελθόν. Με όλα όσα όρθωσαν εμπόδια. Με όλα όσα μας χώριζαν και μας απέκλειαν από το μέλλον».

Ποια είναι η ιστορία του;  Ο Ίφιτος, Βασιλιάς της Ήλιδας, ρώτησε το Μαντείο των Δελφών με ποιο τρόπο μπορούσε η Ελλάδα να απαλλαγεί από τους λοιμούς και τις εμφύλιες διαμάχες. Πήρε την απάντηση ότι θα έπρεπε να επαναλάβουν τη διεξαγωγή των αγώνων.  Σε συνεργασία με τον Λυκούργο της Σπάρτης και τον Κλεοσθένη της Πίσας αναδιοργάνωσε τους Ολυμπιακούς Αγώνες και καθιέρωσαν την ολυμπιακή εκεχειρία.  Σύμφωνα με τον Παυσανία, το κείμενο της «διεθνούς συνθήκης εκεχειρίας» για την ασφαλή και αβλαβή διέλευση αθλητών κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων χαράχτηκε κυκλικά πάνω σε ένα δίσκο.

«Όταν ο δίσκος του Ιφίτου γεννούσε το συμβολισμό αυτού του έργου, δεν μπορούσαμε να φανταστούμε πως σήμερα, σε έναν τόπο -όχι και τόσο μακρινό- στην Ουκρανία, ένας πραγματικός πόλεμος θα δημιουργούσε την ανάγκη για πραγματικούς δρόμους εκεχειρίας.  Δυστυχώς, το μήνυμα του δίσκου παραμένει επίκαιρο.  Ευχόμαστε άμεσα στην Ουκρανία και ευρύτερα στο μέλλον, η εκεχειρία να είναι μόνο συμβολισμός και όχι ανάγκη» καταλήγει ο κ. Παπανικόλας.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version