Όλο και περισσότεροι κλάδοι εφαρμόζουν τη χρήση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, η οποία επεκτείνεται συνεχώς και σταδιακά η υιοθέτηση της θα γίνει υποχρεωτική σχεδόν σε όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις.
Ωστόσο, η συμμόρφωση με το νέο μέτρο πρέπει να γίνει σωστά από την πρώτη στιγμή, καθώς σε περίπτωση που εντοπιστούν λάθη ή παραλείψεις, τα πρόστιμα θα ανέρχονται έως και τα 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο. Επομένως, τι πρέπει να προσέχει μία επιχείρηση που εφαρμόζει Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας;
Τα πρόστιμα που προβλέπονται
Από την μη ενεργοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας ενός εργαζομένου μέχρι τις λανθασμένες μεταβολές ωραρίων, προβλέπονται πολλές διαφορετικές περιπτώσεις λανθασμένης εφαρμογής του μέτρου.
Πιο συγκεκριμένα, οι παραβάσεις και τα πρόστιμα που τις συνοδεύουν έχουν ως εξής:
- Μη ενεργοποίηση Ψηφιακής Κάρτας Εργαζομένου – Πρόστιμο 10.500 ευρώ
- Υποβολή ψευδών στοιχείων για την έναρξη ή λήξη της απασχόλησης – Πρόστιμο 3.000 ευρώ
- Λάθος υποβολή στοιχείων, τα οποία θα διαπιστωθεί ότι τελούν σε απόκλιση με την πραγματική έναρξη ή την πραγματική λήξη της απασχόλησης – Πρόστιμο 3.000 ευρώ
- Εφαρμογή ευέλικτου ωραρίου σε εργαζόμενους για τους οποίους δεν έχει ενεργοποιηθεί η ευέλικτη προσέλευση, που προβλέπεται στην ψηφιακή κάρτα εργασίας – Πρόστιμο 2.000 ευρώ
- Μη διατήρηση στοιχείων της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για μία δεκαετία – Πρόστιμο 4.000 ευρώ
- Μη έγκαιρη και εμπρόθεσμη υποβολή μεταβολών ως προς την ανάληψη της υπηρεσίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ – Πρόστιμο 2.000 ευρώ ανά περίπτωση\
- Μη υποβολή νέου ηλεκτρονικού εντύπου «Οργάνωση Χρόνου Εργασίας» σε περίπτωση μεταβολής του χρόνου εργασίας (για εργαζομένους πλήρους απασχόλησης) – Πρόστιμο 600 ευρώ
- Μη υποβολή νέου ηλεκτρονικού εντύπου «Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας» σε περίπτωση μεταβολής του χρόνου εργασίας (για εργαζομένους μερικής απασχόλησης) – Πρόστιμο 2.000 ευρώ
Η έγκαιρη εφαρμογή μειώνει το ρίσκο
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, πολλά από τα παραπάνω πρόστιμα προκύπτουν από παραλείψεις ή μη ορθή υποβολή στοιχείων στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ. Για να αποφευχθούν αυτά τα λάθη όταν η ΨΚΕ γίνει υποχρεωτική και στη δική σας επιχείρηση, είναι ωφέλιμο να έχετε εξοικειωθεί από νωρίς με τις σχετικές διαδικασίες. Για αυτό ακριβώς το σκοπό, η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας ξεκινά πάντα με μία πιλοτική φάση.
Στο δοκιμαστικό διάστημα μπορούν να εντοπιστούν τα «κενά», ενώ εργαζόμενοι και εργοδότες έχουν χρόνο να γνωρίσουν αναλυτικά πώς δουλεύει το σύστημα, πριν την οριστική υιοθέτησή του. Η καλύτερη λύση για να αποφύγετε τις «παγίδες» από την έλευση της ΨΚΕ είναι να υιοθετήσετε το μέτρο όσο το δυνατόν νωρίτερα έτσι ώστε να είστε προετοιμασμένοι όταν αυτό γίνει υποχρεωτικό.
Αυτή τη στιγμή η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας λειτουργεί πιλοτικά στους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης. Η υποχρεωτική εφαρμογή της αναμένεται να ξεκινήσει την 1η Μαρτίου 2025 και όταν συμβεί αυτό ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων που θα ενταχθεί στο καθεστώς της ΨΚΕ θα φτάσει το 1.500.000 στον ιδιωτικό τομέα.
Ψάχνετε αξιόπιστη λύση για Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας; Γνωρίστε το WorkLife
Η πλατφόρμα WorkLife Payroll της Entersoft, μέλος του Ομίλου Olympia, εξασφαλίζει πλήρη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ και της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης μισθοδοσίας με ενσωματωμένη ψηφιακή ωρομέτρηση.
Η βραβευμένη λύση της Entersoft επιτρέπει την ακριβή καταγραφή των ωρών εργασίας, την ασφαλή αποθήκευση δεδομένων και την αυτόματη υποβολή στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, ενώ παρέχει τη δυνατότητα ελέγχων και επαναδιαβίβασης στοιχείων, εξασφαλίζοντας ακρίβεια και συμμόρφωση με τη νομοθεσία. Με προηγμένες δυνατότητες αυτοματοποίησης, η πλατφόρμα απλοποιεί την παρακολούθηση των ωρών εργασίας, των υπερωριών και των αδειών, αποτρέποντας παραλείψεις ή ανθρώπινα λάθη που θα μπορούσαν να επιφέρουν νομικές κυρώσεις.
Έτσι, παρέχει την ασφάλεια και τη σιγουριά που χρειάζονται οι επιχειρήσεις, αυτοματοποιώντας τις διαδικασίες μισθοδοσίας και καλύπτοντας πλήρως τις απαιτήσεις της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Μάθετε περισσότερα στην ιστοσελίδα τους.