Ο κατασκευαστής καταναλωτικών αγαθών Henkel θέλει να κλείσει ορισμένες εγκαταστάσεις και να περικόψει περαιτέρω θέσεις εργασίας, σύμφωνα με σημερινή (26.8.2024) δημοσίευση της Handelsblatt.
Συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Henkel, Κάρστεν Κνόμπελ (Carsten Knobel), ανακοίνωσε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Süddeutsche Zeitung» ότι η εταιρεία σκοπεύει να βελτιστοποιήσει τους τομείς της παραγωγής, των αγορών, της εφοδιαστικής και των αποθηκών. «Αυτό θα συνεπάγεται σίγουρα την απώλεια αποθηκών και εγκαταστάσεων παραγωγής και συνεπώς θέσεων εργασίας», δήλωσε ο Κνόμπελ. Ωστόσο, τόνισε ότι δεν θέλει να κλείσει κανένα εργοστάσιο στη Γερμανία.
Ο Κνόμπελ προωθεί τη μεγαλύτερη αναδιοργάνωση στην ιστορία της Henkel, καθώς η εισηγμένη στο DAX εταιρεία έχει συγχωνεύσει την επιχείρηση απορρυπαντικών και καθαριστικών προϊόντων με τα γνωστά εμπορικά σήματα Persil και Pril με το αποδυναμωμένο τμήμα καλλυντικών για να σχηματίσει το τμήμα Consumer Brands. Αυτό, όμως, ευθύνεται για τη συνεχιζόμενη αδυναμία ανάπτυξης και περιθωρίων κέρδους.
Ο Κνόμπελ θέλει να χρησιμοποιήσει την αναδιοργάνωση για να μειώσει το κόστος, αλλά και για να καταστήσει την επιχείρηση ισχυρότερη. Τους τελευταίους μήνες, διέκοψε ή πούλησε εμπορικά σήματα αξίας 650 εκατ. ευρώ που είχαν αδύναμο περιθώριο κέρδους ή κακές προοπτικές ανάπτυξης.
Η Henkel ξεκίνησε την αναδιάρθρωση την άνοιξη του 2022 και ανακοίνωσε τις δύο φάσεις της. Στην πρώτη φάση, η Henkel μείωσε περίπου 2.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως, εκ των οποίων οι 300 ήταν στη Γερμανία. Ο κύριος στόχος ήταν να δημιουργηθούν συνέργειες στους τομείς του μάρκετινγκ, των πωλήσεων και της διοίκησης.
«Η δεύτερη φάση έχει πλέον ξεκινήσει», δήλωσε ο Κνόμπελ στη συνέντευξη. «Είμαστε ακόμα στη μέση της ανοικοδόμησης. Σε έναν ποδοσφαιρικό αγώνα, θα βρισκόμασταν τώρα στο 37ο λεπτό». Ο μάνατζερ δεν θέλησε να πει ποιες τοποθεσίες σκοπεύει να κλείσει ο Κνόμπελ και πόσες θέσεις εργασίας θα επηρεαστούν από την αναδιοργάνωση.
Από τη σκοπιά της Henkel, η αναδιοργάνωση του ομίλου αποδίδει καρπούς. Η εισηγμένη στο DAX εταιρεία έχει ήδη αυξήσει τις προβλέψεις της δύο φορές φέτος, με τις πωλήσεις, τα κέρδη και τις αποδόσεις να αυξάνονται.
Στο πρώτο εξάμηνο του έτους, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,9% στα 10,8 δισ. ευρώ σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά σχεδόν 30% σε 1,6 δισ. ευρώ. Η προσαρμοσμένη απόδοση επί των πωλήσεων (περιθώριο EBIT) αυξήθηκε σε 14,9%, έναντι 11,5% το προηγούμενο έτος.
Κατά την παρουσίαση των εξαμηνιαίων στοιχείων πριν από λίγες ημέρες, ο Κνόμπελ ανακοίνωσε επίσης ότι οι μακροπρόθεσμοι στόχοι θα επιτευχθούν νωρίτερα – μέσα στα επόμενα δύο έως τέσσερα χρόνια. Η Henkel θέλει να επιτύχει οργανική αύξηση των πωλήσεων κατά 3% έως 4% και απόδοση επί των πωλήσεων περίπου 16% μακροπρόθεσμα.
Η Henkel έχει δύο κύριους πυλώνες περίπου ίσου μεγέθους. Εκτός από την καταναλωτική δραστηριότητα, ο όμιλος πωλεί κόλλες για τελικούς καταναλωτές και εφαρμογές υψηλής τεχνολογίας για εταιρείες και θεωρείται ο παγκόσμιος ηγέτης της αγοράς σε αυτόν τον τομέα.