Τρίτη, 26 Νοε.
12oC Αθήνα

Σε θέση «απογείωσης» τα υδροπλάνα: Τα σχέδια επενδυτών για τα 100 υδατοδρόμια της χώρας

Σε θέση «απογείωσης» τα υδροπλάνα: Τα σχέδια επενδυτών για τα 100 υδατοδρόμια της χώρας
Φωτογραφία αρχείου ΑΠΕ-ΜΠΕ

 Τέσσερα επενδυτικά σχήματα «αναθερμαίνουν» το ενδιαφέρον τους για τα υδατοδρόμια  και μπαίνουν στην «ουρά» για να αποκτήσουν άδεια πτήσης υδροπλάνων. 

Η Ippias Seaplanes και η Hellenic Seaplanes έχουν ήδη υποβάλει αίτημα στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ η K2 Smart Jets και μία εταιρεία γερμανικών συμφερόντων με όνομα εμπνευσμένο από την ελληνική μυθολογία, ετοιμάζονται κι αυτές να υποβάλλουν το αίτημά τους. Τα επενδυτικά τους σχέδιά αποκαλύπτει το newsit.gr.

Μετά από μία μακρόχρονη περίοδο στασιμότητας στην υλοποίηση του φιλόδοξου project για τη δημιουργία 100 υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα, λόγω του κορονοϊού, τώρα οι προσδοκίες επιστρέφουν. Οι επενδυτές προσδοκούν, ότι η αναβολή που σημειώθηκε για τη δημιουργία και λειτουργία των υδατοδρομίων, οδηγείται στην λήξη της, δεδομένου, ότι μέχρι τις αρχές της ερχόμενης σεζόν, θα έχει εμβολιαστεί η πλειονότητα του κόσμου.  Έτσι, προκειμένου να είναι έτοιμοι για την ερχόμενη τουριστική σεζόν, οι εταιρείες που θέλουν να διαχειριστούν το στόλο με τα υδροπλάνα, απευθύνονται στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Ήδη, δύο εταιρείες έχουν υποβάλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά και περιμένουν να λάβουν άδεια λειτουργίας από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ δύο τουλάχιστον ακόμη ετοιμάζονται να υποβάλουν το αίτημά τους το προσεχές διάστημα.  Ανάμεσά τους επιχειρηματίες από τον ξενοδοχειακό και τον κλάδο της εστίασης, αλλά και τον χρηματοπιστωτικό τομέα.

Το γαϊτανάκι των επενδύσεων θα ξεκινήσει από τα υδατοδρόμια σε Πάτρα, Κέρκυρα και Παξούς που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί, ενώ σειρά έχουν τα διαπόντια νησιά βόρεια της Κέρκυρας, Ερείκουσα, Μαθράκι και Οθωνοί, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα ισχυρό δίκτυο στο Ιόνιο.  Να σημειωθεί, μάλιστα ότι μόλις πρόσφατα, τα τρία διαπόντια νησιά επεκτάθηκαν κατά 12 ναυτικά μίλια προς την Ιταλία.

Υδρομαχίες για τέσσερις  

Μέχρι σήμερα, το αίτημά τους για να αποκτήσουν άδεια λειτουργίας σε υδροπλάνα, έχουν υποβάλει δύο εταιρείες:

-Η Ippias Seaplanes  του επιχειρηματία Μανώλη Πετρογιάννη, με καταγωγή από τον Μυλοπόταμο Κρήτης. Πρόκειται για το ίδιο άτομο που «τόλμησε» προ τριετίας να επενδύσει στην  Ομόνοια, ανακατασκευάζοντας και λειτουργώντας το ξενοδοχείο Athens Tiare Hotel, το οποίο έδωσε «λάμψη» στην περιοχή, σε μία περίοδο που η περιοχή θεωρούνταν αρκετά υποβαθμισμένη.  Ιδιοκτήτης αλυσίδας εστιατορίων στη Φιλαδέλφεια της Αμερικής, εδώ και τέσσερις μήνες περίπου ο Μ. Πετρογιάννης έχει ξεκινήσει διαδικασίες για να επεκτείνει τη δράση του στον τομέα του τουρισμού, γι’ αυτό και μέσω της Ippias Seaplanes διεκδικεί να πάρει άδεια πτήσης υδροπλάνων. 

Ο Νικόλας Χαραλάμπους

– H Hellenic Seaplanes SA με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Νικόλα Χαραλάμπους είναι η δεύτερη εταιρεία που έχει καταθέσει το φάκελό της στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.  Ο κ. Χαραλάμπους αποτελεί από τους πρώτους που δραστηριοποιήθηκαν στον τομέα των υδατοδρομίων.  Πρόσφατα μάλιστα συναντήθηκε με τον νέο Υφυπουργό κ. Κωνσταντίνο Κατσαφάδο, όπου ανέλυσε το πλάνο της Hellenic Seaplanes για να απογειωθούν τα υδροπλάνα της την ερχόμενη τουριστική σεζόν.  Οι δυο τους συμφώνησαν ότι το 2021 θα αποτελέσει «χρονιά των υδροπλάνων».

 

Από Γερμανία και Μεξικό, οι επόμενες αφίξεις  

-Το όνομα της νέας εταιρείας που φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει με τα υδροπλάνα της, είναι εμπνευσμένο από την ελληνική μυθολογία, παρόλο που βασικοί της μέτοχοι είναι Γερμανοί επενδυτές από τον χρηματοπιστωτικό κλάδο. Η εταιρεία βρίσκεται στο τελικό στάδιο σύστασης και το όνομα της, αναμένεται να γνωστοποιηθεί στις αρχές Φεβρουαρίου.  Στο μετοχικό της κεφάλαιο συμμετέχει μεταξύ άλλων, ένα μεγάλο γραφείο ορκωτών λογιστών με έδρα τη Γερμανία. Με τη στήριξη γερμανικής τράπεζας, το επενδυτικό fund θα επιδιώξει να διευρύνει τις επενδύσεις του στην Ελλάδα, πέραν των υδροπλάνων. Αυτή την περίοδο οι επενδυτές βρίσκονται στο τελικό στάδιο επιλογής της έδρας τους, έχοντας να αποφασίσουν μεταξύ Γλυφάδας και Αλίμου. Το σκεπτικό τους είναι να βρίσκονται πλησίον της θάλασσας, αλλά και κοντά στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, όπου έχει σχεδιαστεί να δημιουργηθεί το πρώτο υδατοδρόμιο εντός ορίων της Αττικής και στο οποίο ενδιαφέρονται να επενδύσουν.   Η εταιρεία θα ξεκινήσει τη δραστηριότητά της με δύο υδροπλάνα, ενώ στόχος της είναι να αποκτήσει τουλάχιστον 10 όταν «ωριμάσουν» οι συνθήκες. Εκτιμούν ότι, υπό κατάλληλες συνθήκες, οι επενδύσεις τους σε βάθος πενταετίας θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ.

-Η επόμενη εταιρεία που ετοιμάζεται να υποβάλει αίτημα για άδεια λειτουργίας υδροπλάνων είναι η Eagle του Ελληνομεξικανού πολυεκατομμυριούχου Ρικάρντο Φαρίας Νικολόπουλου.  Ο επιχειρηματίας έχει ανακοινώσει τις προθέσεις του για επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ σε υδατοδρόμια και υδροπλάνα, προχωρώντας μάλιστα στο παρελθόν και στην ενοικίαση χώρων στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Τα σχέδιά του ανεκόπησαν λόγω κορονοϊού.  Ο ίδιος δραστηριοποιείται στον αεροπορικό τομέα, ο γιος του ετοιμάζει πολυτελή επένδυση στην Πάτμο, με την ανέγερση 5άστερου ξενοδοχείου, ενώ η κόρη του ασχολείται με τις επιχειρήσεις μόδας.

Ο Αναστάσιος Γκόβας

– Η 5η εταιρεία που συμπληρώνει προς το παρόν την λίστα με τους υποψήφιους ιδιοκτήτες υδροπλάνων στη χώρα μας είναι η K2 Smart Jets του Ανδρέα Καροτσέρη. Ο επιχειρηματίας μαζί με τον Αναστάσιο Γκόβα της Ελληνικά Υδατοδρόμια και Ν.  Χαραλάμπους αποτέλεσαν από τους πρώτους που διέβλεψαν τις προοπτικές των υδατοδρομίων κι έσπευσαν να επενδύσουν  στα υδροπλάνα.  Ωστόσο, από τις ημέρες που ξέσπασε ο κορονοϊός και μετά, η εταιρεία του κ. Καροτσέρη δεν έχει επαναφέρει – προς το παρόν τουλάχιστον –  το επενδυτικό της ενδιαφέρον στο προσκήνιο, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα τέσσερα επενδυτικά σχήματα. 

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις