Τρίτη, 19 Νοε.
19oC Αθήνα

Σενάρια για μετρό, αντί τραμ, μέσα στην ανάπτυξη του Ελληνικού

Σενάρια για μετρό, αντί τραμ, μέσα στην ανάπτυξη του Ελληνικού
Πηγή: Eurokinissi

Σενάρια για την μη υλοποίηση της αστικής γραμμής Τραμ που θα διασχίζει το Ελληνικό, αντιθέτως για τη διερεύνηση της κατασκευής γραμμής και σταθμού Μετρό με νέα μελέτη, ενδεχομένως μέσα στην έκταση της ανάπτυξης ώστε να «ενώνει» και να εξυπηρετεί τη νέα πόλη που δημιουργείται στα νότια προάστια, κυκλοφορούν το τελευταίο διάστημα στην αγορά.

Με βάση παλιά σχέδια προβλέπονταν πως ο σταθμός Αργυρούπολη του Μετρό θα ενωθεί με την παραλιακή ζώνη μέσω νέας διαδρομής Τραμ εντός του Ελληνικού.

Πλην όμως, το ζήτημα ανακινήθηκε έντονα από μια ανακοίνωση του σωματείου Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής. Σύμφωνα με την οποία, ο ΣΗΤΑ (Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής) τάσσεται κατά του υφυπουργού Υποδομών, Ν. Ταχιάου, ότι με εντολή του δεν θα υλοποιηθεί και κατασκευαστεί η αστική γραμμή Τραμ που θα διασχίζει το Ελληνικό, αλλά θα διερευνηθεί κατασκευή γραμμής και σταθμοί Μετρό με νέα μελέτη. 

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο υφυπουργός έδωσε εντολή να μην προχωρήσει η νέα επέκταση της γραμμής Τραμ στο Ελληνικό. «Σε έγγραφο της Ελληνικό Μετρό για την μελέτη εφαρμογής Τραμ στο Ελληνικό, αναγράφει ότι με την εντολή του κ. Ταχιάου δεν θα υλοποιηθεί και κατασκευαστεί, η αστική γραμμή Τραμ που θα διασχίζει το Ελληνικό, αλλά θα διερευνηθεί κατασκευή γραμμής και σταθμοί Μετρό με νέα μελέτη», σημειώνεται.

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρχε μία «σκέψη», μια μελέτη από τις πολλές που σχεδιάζονται από τους αρμόδιους φορείς ως πιθανές επεκτάσεις του Μετρό, που απαιτεί ωρίμανση, την ακριβή πιθανή χωροθέτηση και βέβαια χρηματοδότηση, εφόσον τελικά αυτό το πλάνο ενεργοποιηθεί μελλοντικά, προς εξυπηρέτηση των κατοίκων ή των εργαζομένων της νέας πόλης (και όχι μόνο αυτών).

Υπενθυμίζεται ότι έτσι κι αλλιώς υπάρχει η στάση του Μετρό, στο βόρειο τμήμα της έκτασης, στη Λ. Βουλιαγμένη (Αργυρούπολη και πιο κάτω Ελληνικό), από την οποία στο μέλλον, εφόσον ωριμάσουν τεχνικές και οικονομικές συνθήκες, μπορεί να επεκταθεί το μέσο προς Γλυφάδα. Θεωρητικά, από τη Λ. Βουλιαγμένης θα μπορούσε να ξεκινήσει μια γραμμή «κάθετα» που θα διασχίζει, έως ένα σημείο, την έκταση του παλιού αεροδρομίου. Ωστόσο, όλα αυτά χρειάζονται ωρίμανση.

Το Σωματείο των εργαζομένων υπενθυμίζει ότι υπάρχει ΦΕΚ με ψηφισμένο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας που αναγράφει τις επεκτάσεις της γραμμής Τραμ συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης του Ελληνικού, αλλά και το Προεδρικό Διάταγμα με την Έγκριση του σχεδίου ολοκληρωμένης ανάπτυξης (ΣΟΑ) του μητροπολιτικού πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά που αναγράφει ρητά την εμπορική γραμμή Τραμ με τις νέες στάσεις και τη σύνδεση του με το Μετρό.

Υπάρχει επίσης και απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας για μείωση του ποσοστού των θέσεων στάθμευσης, στο χώρο του Ελληνικού, λόγω της ύπαρξης των στάσεων του Μετρό και του Τραμ στην περιοχή, που θα εξυπηρετούν τον κόσμο.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις