Παρασκευή, 22 Νοε.
15oC Αθήνα

Στον «αέρα» το χρονοδιάγραμμα για το τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» του ΒΟΑΚ

Στον «αέρα» το χρονοδιάγραμμα για το τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» του ΒΟΑΚ
Φωτογραφία: iStock

Σημαντικά προβλήματα και μεγάλες καθυστερήσεις καταγράφονται στο «μέτωπο» του ΒΟΑΚ και συγκεκριμένα στο τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», το ένα εκ των συνολικά τριών οδικών «κομματιών», που προχωράει ως δημόσιο έργο με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ.

Το βασικό πρόβλημα σύμφωνα με την ΑΚΤΩΡ είναι οι αργές διαδικασίες στις απαλλοτριώσεις, που έχουν ήδη προκαλέσει καθυστερήσεις σχεδόν 2 ετών στο χρονοδιάγραμμα του ΒΟΑΚ σε τμηματικές προθεσμίες!

Μάλιστα, πλέον δόθηκε νέα παράταση έως τις 30 Μαρτίου 2025, μετά από σχετικό αίτημα που υπέβαλε ο ανάδοχος, με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να εγκρίνει τη νέα μετάθεση προθεσμιών.

Αυτό που μένει να φανεί είναι όχι μόνο το πότε θα ξεπεραστούν αυτά τα προβλήματα, αλλά και αν θα επηρεαστεί συνολικά το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης αυτού του τμήματος, καθώς συνήθως αυτές οι καθυστερήσεις με τις απαλλοτριώσεις φέρνουν νέες καθυστερήσεις στις εργασίες, άρα ο ορίζοντας… μακραίνει.

Να σημειωθεί ότι η ΑΚΤΩΡ επικαλείται μια σειρά από λόγους για τους οποίους ζητάει συνέχεια παρατάσεις. Συνοπτικά, κάνει λόγο για μη απόδοση, σε αυτήν, των απαλλοτριούμενων εκτάσεων, για αργή ανταπόκριση των φορέων ΟΚΩ (Οργανισμοί Κοινής Ωφέλειας, εν προκειμένω ΔΕΔΔΗΕ και ΔΕΥΑ) σε αιτήματα του αναδόχου (δηλαδή για προβληματική συνεργασία), για καθυστέρηση έγκρισης της ΑΕΠΟ (Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων) που αφορά στην ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) Τροποποίησης Περιβαλλοντικών Όρων για να συμπεριληφθούν τα έργα διευθέτησης στον π. Ξηροπόταμο και των προβλεπόμενων οδικών έργων για την εξυπηρέτηση των οικισμών και των προσβάσεων σε γειτονικές του ΒΟΑΚ

Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος έχει μήκος 14,5 χλμ. και αρχικό κόστος με ΦΠΑ 192 εκατ. ευρώ. Αφορά στη μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με τη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάµενου τµήµατος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, µε δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωρισµένου καταστρώµατος κυκλοφορίας, συνολικού πλάτους 22,50 μέτρα.

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, με τον κίνδυνο απώλειας των κονδυλίων λόγω των καθυστερήσεων να είναι πλέον ορατός.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις