Τετάρτη, 20 Νοε.
21oC Αθήνα

Τα μεγάλα real estate σχέδια στις μαρίνες προκαλούν θύελλα αντιδράσεων

Τα μεγάλα real estate σχέδια στις μαρίνες προκαλούν θύελλα αντιδράσεων

Με δυσκολία φαίνεται ότι προχωρούν σήμερα οι αναπτύξεις των μεγαλύτερων μαρινών στην Ελλάδα, καθώς τα μεγαλεπήβολα σχέδια των επενδυτών, προκαλούν σφοδρές αντιδράσεις στους Δήμους και στους τοπικούς φορείς, που βάζουν εμπόδια, προχωρώντας σε μπαράζ προσφυγών. Οι πιο γνωστές «ταλαιπωρημένες» περιπτώσεις αξιοποίησης των μαρινών, είναι αυτή της Καλαμαριάς, της Πύλου, αλλά και της Ρόδου.

Στο πλαίσιο αυτό, συνεχείς είναι οι εξελίξεις στο σίριαλ της κόντρας μεταξύ του Δήμου της Καλαμαριάς και του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση της μαρίνας Αρετσούς. Πρόσφατα κατατέθηκε μία ακόμη προσφυγή στο ΣτΕ, από τη νέα Δήμαρχο, Χρύσα Αράπογλου, η οποία ζητεί να ακυρωθεί το Προεδρικό Διάταγμα που εκδόθηκε τον Φεβρουάριο του 2023, το οποίο ενέκρινε ένα master plan της μαρίνας που προβλέπει ανάπτυξη real estate, το οποίο σύμφωνα με τον Δήμο οδηγεί σε υπερδόμηση της περιοχής.

Συγκεκριμένα, το Προεδρικό Διάταγμα, για το οποίο αντιδρά η δημοτική αρχή, δίνει τη δυνατότητα να οικοδομηθούν σχεδόν 15.000 τ.μ. με χρήσεις τουριστικές, που θα περιβάλουν ξενοδοχείο, κατοικίες, εμπορικά καταστήματα, όπως κατάστημα ναυτιλιακών ειδών, σούπερ μάρκετ, καταστήματα πώλησης ειδών πρώτης ανάγκης αλλά και εκθεσιακοί-συνεδριακοί χώροι, χώροι πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Η νέα δημοτική αρχή εναντιώνεται και στον νέο διαγωνισμό για τη μακροχρόνια παραχώρηση της μαρίνας σε ιδιώτη που θέλει να προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ το καλοκαίρι.

Σε δικαστικές περιπέτειες έχει μπει και το επενδυτικό σχέδιο για τη μαρίνα της Πύλου καθώς προ μηνών ο Δήμος «κατέθεσε αγωγή στο Πρωτοδικείο Καλαμάτας, διεκδικώντας τμήμα της χερσαίας ζώνης της μαρίνας. Η επένδυση στη Μαρίνα Πύλου που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η D-Marin, ο όμιλος των premium μαρινών, θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής με την παροχή περισσότερων χώρων εκδηλώσεων και λοιπών ανέσεων, εστιάζοντας στη βιωσιμότητα και την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το σχέδιο προβλέπει ότι ευρύτερος χώρος της μαρίνας θα είναι προσβάσιμος από το κοινό για να τον απολαμβάνει ελεύθερα. Ωστόσο, η δικαστική διαμάχη αναμένεται να καθυστερήσει τα σχέδια των επενδυτών, οι οποίοι σχεδιάζουν έργα ύψους  15 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών.

Επένδυση ύψους 220 εκατ. ευρώ πρόκειται να υλοποιηθεί και στη μαρίνα Ρόδου. To master plan του έργου που έχει στα σκαριά η εταιρεία Μαρίνες Ρόδου Α.Ε., στοχεύει να μετατρέψει τη μαρίνα του νησιού, σαν τις υπόλοιπες σύγχρονες ευρωπαϊκές μαρίνες της Μεσογείου.

Αναλυτικά, ως προς τα λιμενικά έργα θα προστεθούν άλλες 180 θέσεις ελλιμενισμού στις 440 θέσεις που ήδη υπάρχουν, φτάνοντας στις 620 θέσεις, κάτι βέβαια που εξαρτάται πάντα, ανάλογα με το μέγεθος των σκαφών. Θα δημιουργηθεί επίσης μια πεντάστερη ξενοδοχειακή μονάδα, η οποία θα είναι λίγων κλειδιών, ενώ στον οικιστικό τομέα θα αναγερθούν συνολικά  22 πολυτελείς επαύλεις και 13 μεζονετές, οι οποίες θα απευθύνονται σε ξένους και σε Έλληνες αγοραστές.

Η εν λόγω επένδυση, ωστόσο, από τότε που ολοκληρώθηκε η τροποποίηση χωροθέτησής της έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από μία ομάδα τοπικών φορέων της Ρόδου. Συγκεκριμένα, ορισμένα μέλη του ΤΕΕ Δωδεκανήσου και του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων καταγγέλλουν ότι πρόκειται για έργο μεγάλης κλίμακας, με υπέρμετρη αύξηση των όρων δόμησης και του επιτρεπόμενου ύψους των κτιρίων που ισχύουν στην περιοχή, σύμφωνα με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο. Κάνουν μάλιστα λόγο ότι δημιουργείται μία νέα πόλη εντός του αστικού ιστού της υφιστάμενης, με στοιχεία ανισόρροπης ανάπτυξης, πολεοδομικής και αστικής, που θα κρύψει το παραλιακό μέτωπο.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις