Μέσα στο προσεχές διάστημα αναμένεται ο διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου, με στόχο την αναβάθμιση της υποδομής με ακτοπλοϊκές αλλά κυρίως τουριστικές υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα η κρουαζιέρα και ο ελλιμενισμός μεγάλων σκαφών αναψυχής (mega yachts).
Μάλιστα, μένει να φανεί αν αυτές τις ημέρες το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ προχωρήσει στην έγκριση των τευχών του διαγωνισμού για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών (άνω του 51% και έως 67%) του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου.
Να σημειωθεί ότι η εν λόγω λιμενική υποδομή είναι εξ αυτών που ξεχωρίζουν σε σχετικές παρουσιάσεις του Ταμείου (πρόσφατα έγινε μία τέτοια στην Ινδία). Το ΤΑΙΠΕΔ «βγάζει» προς αξιοποίηση το εν λόγω asset προβάλλοντας την γεωγραφική θέση του λιμένα για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές, όσο και το πλεονέκτημά του να εξελιχθεί σε home port κρουαζιέρας, καθώς επίσης και ως «πόστο» επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών αναψυχής.
Πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι μεγάλες εταιρείες του χώρου κρουαζιέρας έχουν εκφράσει αρχικό ενδιαφέρον. Η δυνατότητα, ωστόσο, αυτή θα πρέπει να περιλάβει την αναβάθμιση των υποδομών του. Επίσης, υπάρχει εκδηλωμένο ενδιαφέρον και από ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.
Όπως σημειώνεται στις σχετικές παρουσιάσεις, το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ είναι το συγκεκριμένο λιμάνι, λόγω της εγγύτητάς του με το αεροδρόμιο των Σπάτων, αλλά και με δημοφιλείς προορισμούς (π.χ. Μύκονος, Σαντορίνη, Σμύρνη, Αλικαρνασσός κ.λπ.), να αποτελέσει κυρίως home port κρουαζιέρας.
Όπως επίσης αναφέρεται σε σχετικές παρουσιάσεις, διακρίνεται για την ακτοπλοϊκή κίνηση προς τα νησιά των Κυκλάδων (Κέα, Κύθνος, Σύρος, κ.λπ.) και προορισμούς του Βορείου Αιγαίου, για χρήσεις γενικού φορτίου, σταθμό κρουαζιέρας, ενώ έχει μαρίνα χωρητικότητας 180 ιστιοφόρων με βιώσιμο σχέδιο να επεκτείνεται κατά 20% μέσω πλωτών πλατφορμών.
Ως γνωστόν, σε σχέση με άλλες υποδομές, υπήρχαν σχέδια επέκτασης της σύνδεσης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς το λιμάνι και σύνδεση με το αεροδρόμιο.
Η έλευση του τρένου στο Λαύριο θα σημάνει και την απευθείας σύνδεση του λιμανιού με το αεροδρόμιο, το κέντρο της Αθήνας, αλλά και το λιμάνι του Πειραιά. Η βόρεια αποβάθρα του λιμένα (Ferries, Ro-Ro, Cruise) έχει μήκος 590 μ., η νότια (General Cargo) 679 μ., η δυτική (μαρίνα) περίπου 1.000 μ., με σχεδόν 100% της περιοχής να είναι αξιοποιήσιμη.