Σε προχωρημένο επίπεδο βρίσκονται οι επαφές ανάμεσα στους ομίλους ΕΛΛΑΚΤΩΡ και Motor Oil με αντικείμενο της πιθανής συμφωνίας να φορά στην εξαγορά της θυγατρικής της πρώτης, ΗΛΕΚΤΩΡ, από την δεύτερη.
Η ΗΛΕΚΤΩΡ αποτελεί τον βραχίονα της ΕΛΛΑΚΤΩΡ (που μετοχικά ελέγχεται κατά 45% από τον ολλανδικό όμιλο Reggeborgh Invest) στον τομέα διαχείρισης απορριμμάτων, με τον όμιλο Βαρδινογιάννη, μέσω της Motor Oil, να επιθυμεί το περαιτέρω «πρασίνισμα» των δραστηριοτήτων της, αυτή τη φορά όχι μόνο στον τομέα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αλλά και στον χώρο της διαχείρισης απορριμμάτων.
Πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι οι συζητήσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές διεξάγονται εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα, αλλά μάλλον προς το παρόν δεν έχει «κλείσει» το θέμα του τιμήματος, ενώ πάντα αυτού του είδους οι επιχειρηματικές συμφωνίες κρίνονται στις «λεπτομέρειες». Ωστόσο, η εκτίμηση της αγοράς είναι ότι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και Motor Oil είναι σε στενή επαφή.
Άλλωστε, ήδη μόλις προ ημερών οι δύο εισηγμένες, ΕΛΛΑΚΤΩΡ και Motor Oil, επιβεβαίωσαν ότι διενεργείται έλεγχος στην ΗΛΕΚΤΩΡ, αλλά ακόμη δεν έχει υποβληθεί η οικονομική προσφορά από πλευράς του ομίλου Βαρδινογιάννη, η οποία είναι επίσης μέτοχος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ (η Motor Oil ελέγχει περίπου το 30%).
Θυμίζουμε ότι ήδη οι δύο πλευρές έχουν κάνει το πρώτο μεταξύ τους deal για θυγατρικές της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, με την Motor Oil να έχει εξαγοράσει την δραστηριότητα στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Αυτό που πάντως δεν έχει γίνει γνωστό, αναφορικά με την ΗΛΕΚΤΩΡ, είναι αν σε ενδεχόμενη πώλησή της τελικά θα προχωρήσει στη διάθεση των μετοχών του και ο Λεωνίδας Μπόμπολας, που ελέγχει ποσοστό μικρότερο του 6% στην εταιρεία διαχείρισης απορριμμάτων.
Ήδη, πάντως, η Motor Oil διαθέτει παρουσία στον τομέα διαχείρισης απορριμμάτων μέσω θυγατρικών (π.χ. η εξιδεικευμένη στον τομέα Thalis), συμμετέχει σε πλήθος σχετικών διαγωνισμών για δημιουργία μονάδων επεξεργασίας και διαχείριση αποβλήτων (δημόσια έργα ή ΣΔΙΤ), ενώ τυχόν απόκτηση της ΗΛΕΚΤΩΡ αναμφίβολα θα δημιουργήσει έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους στην εν λόγω αγορά, αλλά, παράλληλα, και την αποχώρηση της ΕΛΛΑΚΩΡ από μία δραστηριότητα με ενδιαφέρον και προσφορά σε μεγέθη.
Δεδομένου ότι για το σύνολο του 2023 ακόμη η ΕΛΛΑΚΤΩΡ δεν έχει δημοσιεύσει οικονομικά αποτελέσματα, βάσει των στοιχείων 9μήνου του περασμένου έτους, ο τομέας περιβάλλοντος είχε κύκλο εργασιών 74,9 εκατ. ευρώ, έναντι 88,1 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα 2022 (-15%) και λειτουργική κερδοφορία στα 11,1 εκατ. ευρώ, στα ίδια περίπου επίπεδα το 9μηνο 2022 (11,3 εκατ.).
Η ΗΛΕΚΤΩΡ αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για έργα συνολικού προϋπολογισμού κατασκευαστικού αντικειμένου 42 εκατ. ευρώ, εντός του γ’ τριμήνου 2023, η ΗΛΕΚΤΩΡ υπέγραψε συμβάσεις που αυξάνουν το κατασκευαστικό της αντικείμενο κατά 19 εκατ., ενώ υπέβαλε προσφορές για έργα ύψους 100 εκατ. ευρώ.
Επίσης, υπέγραψε 3 νέες συμβάσεις έργων με κατασκευαστικό αντικείμενο (μερίδιο εταιρείας) 26,5 εκατ. ευρώ για έργα σε Χερσόνησο Ηρακλείου, Πόρο και Αττική. Στο σύνολο του 2022 είχε κύκλο εργασιών 120,9 εκατ. ευρώ και λειτουργική κερδοφορία 13,28 εκατ. ευρώ αλλά και καθαρά κέρδη 3,44 εκατ. ευρώ.