Προχωρά σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπερταμείου η διαγωνιστική διαδικασία για την αξιοποίηση, μέσω μακροχρόνιας παραχώρησης, για έως 40 έτη, του διεθνούς αεροδρομίου της Καλαμάτας («Καπετάν Βασ. Κωνσταντακόπουλος»).
Προ ημερών έληξε η περίοδος υποβολής σχολίων από τους υποψήφιους επενδυτές επί των τευχών δημοπράτησης, ενώ θυμίζουμε πως στα τέλη Ιανουαρίου είχε δοθεί στους τέσσερις προ-επιλεγέντες διαγωνιζόμενους σχέδιο της συμβάσεως παραχώρησης και τα παραρτήματά της.
Βάσει του σχεδιασμού του Υπερταμείου, έως και τον Ιούνιο του 2024 αναμένεται η υποβολή προσφορών από τους υποψήφιους, που είναι το σχήμα των ΓΕΚΤΕΡΝΑ – GMR Airports, της Fraport AG με τις DELTA Airport Investments (Όμιλος Κοπελούζου) – Πηλέας (Όμιλος Κωνσταντακόπουλου ΤΕΜΕΣ), της Mytilineos με την Corporation America Airports και το σχήμα των Γάλλων της Egis Airport Operation με την Άκτωρ Παραχωρήσεις και την Aéroports de la Cote d’Azur.
Ενώ, στη συνέχεια, εντός 2 μηνών από αρχές Ιουλίου αναμένεται η επιλογή αναδόχου., ώστε, καλώς εχόντων των πραγμάτων, το πρώτο τρίμηνο του 2025 να ξεκινήσει η λειτουργία του αεροδρομίου υπό το νέο καθεστώς.
Όπως προκύπτει, ανάμεσα στους διεκδικητές είναι ισχυρά εγχώρια ονόματα όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Mytilineos, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (ΕΛΛΑΚΤΩΡ), όμιλος Κωνσταντακόπουλου, Κοπελούζος κ.α., αλλά και ξένα μεγάλα σχήματα από Ευρώπη, Αμερική, Ασία.
Μέσα από επενδύσεις το αεροδρόμιο Καλαμάτας θα μπορέσει να υποδεχθεί ένα συνεχώς αυξανόμενο αριθμό επιβατών που εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τους 500.000 πολύ νωρίτερα από το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Ο αυξημένος αυτός αριθμός επιβατών σε συνδυασμό με τις σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις στον τουριστικό κλάδο και τη βελτίωση των οδικών υποδομών στο νομό αναμένεται να έχει πολλαπλασιαστικές θετικές επιπτώσεις στη Μεσσηνία αλλά και την ευρύτερη ζώνη επιρροής του αεροδρομίου.
Από το 2010, η επιβατική κίνηση της Καλαμάτας έχει παρουσιάσει αύξηση κατά 250%.
Το 2022 ξεπέρασε τους 351.000 επιβάτες. Ο διεθνής αερολιμένας Καλαμάτας αποτελεί ένα δυναμικό τουριστικό προορισμό, ο οποίος έχει αυξήσει θεαματικά την επιβατική κίνηση τα τελευταία χρόνια χάρη στον τουριστικό πόλο Costa Navarino που ανήκει στον όμιλο Κωνσταντακόπουλου.
Γενικότερα στο Υπερταμείο προσδοκούν σε αύξηση επιβατικής κίνησης άνω του 40% έως το 2030, σε σημαντικά οικονομικά οφέλη για το δημόσιο, ανάπτυξη τοπικών κοινωνιών και οικονομιών, από την πλάνο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των 22+1 αεροπορικών υποδομών, αν προσθέσουμε και τα υπόλοιπα περιφερειακά (Καρπάθου, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Νέας Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης).