Κυριακή, 30 Ιουν.
31oC Αθήνα

Τσαμάζ (ΟΤΕ): «Έχουμε όλα τα απαραίτητα εχέγγυα ώστε να αντιμετωπίσουμε τις όποιες προκλήσεις»

Τσαμάζ (ΟΤΕ): «Έχουμε όλα τα απαραίτητα εχέγγυα ώστε να αντιμετωπίσουμε τις όποιες προκλήσεις»

Με συγκίνηση απηύθυνε ο κύριος Μιχαήλ Τσαμάζ το τελευταίο του μήνυμα ως Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΤΕ στη σημερινή (28.6.2024) Γενική Συνέλευση του ΟΤΕ.

Σε εξαιρετική κατάσταση παρέδωσε τα ηνία του ΟΤΕ ο κ. Τσαμάζ στον κ. Κώστα Νέμπη, ο οποίος αναλαμβάνει την θέση του στην εταιρεία.

Ο κ. Τσαμάζ εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του σε όλες και όλους όσοι εργάστηκαν όλα αυτά τα χρόνια, με πάθος, πίστη και δέσμευση, για να γίνει ο ΟΤΕ η μεγαλύτερη εταιρεία τεχνολογίας στην Ελλάδα. «Μαζί, διανύσαμε ένα δύσκολο αλλά συναρπαστικό ταξίδι μετασχηματισμού, σε τρείς φάσεις, που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μεθοδικά, ώστε να διασφαλιστεί η βιώσιμη ανάπτυξη της εταιρείας, σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο», σχολίασε ο ίδιος.

Ξεκίνησε το ταξίδι του ως Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΤΕ το 2011 με βάση την ισχυρή παρακαταθήκη που άφησε ο προκάτοχός του, Παναγής Βουρλούμης και έχοντας ως κύρια προτεραιότητα την διόρθωση των θεμελιωδών και την επικέντρωση του ενδιαφέροντος στην ανάπτυξη.

Πολλοί από τους παράγοντες που επηρέαζαν την απόδοση του ΟΤΕ, όταν άρχισε το ταξίδι του ο κ. Τσαμάζ, ήταν κυρίως η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, ο αθέμιτος ανταγωνισμός και η κοντόφθαλμη ρύθμιση που βρισκόταν πέρα από τον έλεγχό τους. «Έτσι, αρχίσαμε να εργαζόμαστε πάνω σε εκείνα που μπορούσαμε να επηρεάσουμε: τον τρόπο λειτουργίας μας και την εταιρική μας κουλτούρα», ανέφερε ο πρόεδρος.

Αναλυτικότερα:

  • Αντιμετωπίστηκε η οικονομική κρίση στην Ελλάδα ως ευκαιρία να ξαναχτιστεί ο ΟΤΕ από την αρχή.
  • Σχεδιάστηκε μια ξεκάθαρη στρατηγική, βασισμένη σε έξι πυλώνες, οι οποίοι αντανακλούσαν τη νέα πραγματικότητα στην αγορά και πάρθηκαν δύσκολες αποφάσεις όταν ήταν απαραίτητο, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της εταιρείας.\
  • Επαναπροσδιορίστηκε η κουλτούρα του ΟΤΕ, φέρνοντας τον πελάτη στο επίκεντρο.
  • Άλλαξε η νοοτροπία του και μετασχηματίστηκαν οι διαδικασίες σε όλο τον οργανισμό.
  • Έγιναν επενδύσεις εντατικά στα δίκτυά του και έγινε μακράν ο μεγαλύτερος επενδυτής σε υποδομές στην Ελλάδα.
  • Αναπτύχθηκαν, ανανεώθηκαν και εμπλουτίστηκαν οι υπηρεσίες του.
  • Καθιερώθηκε η COSMOTE ως ενιαία εμπορική μάρκα, κάνοντάς την love brand.
  • Έγιναν πιο ορθολογικά τα οικονομικά του, μειώνοντας το χρέος και τα κόστη του.

Μέχρι το 2016, σε ένα περιβάλλον που παρέμενε δύσκολο, ο ΟΤΕ είχε γίνει μια σύγχρονη, αποδοτική και ανταγωνιστική εταιρεία, προσανατολισμένη στην ανάπτυξη.

Ήταν τέτοιος ο βαθμός δυσκολίας του εγχειρήματος, που το HARVARD Business School δημιούργησε μελέτη περίπτωσης για να διδάσκεται η περίπτωση του ΟΤΕ ανά τον κόσμο ως επιτυχημένο παράδειγμα διοίκησης σε δυσμενή οικονομικά περιβάλλοντα.

Και είχε έρθει πλέον η ώρα να ξεκινήσει η δεύτερη φάση του μετασχηματισμού του ΟΤΕ. Πολύ νωρίτερα από την αγορά, τέθηκε ένας νέος στρατηγικός στόχος: να γίνει παράδειγμα ψηφιακού μετασχηματισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μια στρατηγική 360 μοιρών που εστίαζε στους πελάτες, τα δίκτυα και τη λειτουργία της εταιρείας. Έτσι, επιτεύχθηκε η υλοποίηση και η ψηφιοποίηση όλων των εσωτερικών διαδικασιών και όλων των σημείων επαφής με τους πελάτες.

Ο ΟΤΕ έγινε ένας αποδοτικός και ευέλικτος πάροχος ψηφιακών υπηρεσιών, που αξιοποιεί τα προηγμένα του δίκτυα για να προσφέρει άριστη εμπειρία στον πελάτη.

Η δεύτερη φάση του μετασχηματισμού ολοκληρώθηκε περίπου πριν από τρία χρόνια και επέτρεψε τη δημιουργία ενός λιτού, κερδοφόρου μοντέλου λειτουργίας για να διασφαλιστεί η μελλοντική του ανάπτυξη.

Η εταιρεία βρίσκεται πλέον στην τρίτη φάση μετασχηματισμού, εκείνη της εξέλιξης σε έναν βιώσιμο πάροχο ψηφιακών υπηρεσιών, με θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία και το περιβάλλον.

Η υπεροχή των δικτύων είναι βασικός πυλώνας της στρατηγικής του και η υλοποίηση της μεγαλύτερης υποδομής οπτικών ινών έως το σπίτι (FTTH) στη χώρα είναι απόδειξη της δέσμευσής του.

Όσον αφορά στα δίκτυα κινητής, προσφέρει μακράν την πιο εκτεταμένη κάλυψη 5G σε όλη την επικράτεια. Έχει επεκταθεί σε νέες αγορές, λανσάροντας με επιτυχία νέες ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πελάτες μας: ηλεκτρονικές συναλλαγές και πληρωμές μέσω κινητών συσκευών, online παραγγελία φαγητού και ψηφιακή πλατφόρμα ασφάλισης και κερδίζει συνεχώς μερίδια στις αγορές αυτές. Σε όλο αυτό το ταξίδι του μετασχηματισμού, διατήρησε σταθερή την δέσμευσή του για ένα ισχυρό κοινωνικό αποτύπωμα.

Η κοινωνική συνεισφορά του Ομίλου ΟΤΕ, συνολικά από το 2011, ξεπερνάει τα 45 εκατ. ευρώ, ενώ μέσω του προγράμματος υποτροφιών COSMOTE έχουν επωφεληθεί, συνολικά, 555 υπότροφοι με υποτροφίες που αγγίζουν τα 7 εκατ. ευρώ.

Έπειτα από περίπου 14 χρόνια, ο ΟΤΕ αποτελεί σήμερα μια ολοκληρωτικά νέα εταιρία. Με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο, μείωσε σχεδόν στο μισό το κόστος προσωπικού και περιόρισε τα κόστη σε όλους τους τομείς.

Ως αποτέλεσμα, ενώ εξακολουθούσε να αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις από το εξωτερικό περιβάλλον, καταγράφει σταθερά μερικά από τα υψηλότερα περιθώρια κερδοφορίας EBITDA ανάμεσα στις εταιρείες του κλάδου στην Ευρώπη.

Κατά την ίδια περίοδο, επέστρεψε περισσότερα από 3 δισ. ευρώ στους μετόχους του σε μερίσματα και επαναγορές ιδίων μετοχών, ενώ η κεφαλαιοποίηση του ΟΤΕ σχεδόν διπλασιάστηκε φτάνοντας τα περίπου 6 δισ. ευρώ σήμερα. Μόνο φέτος, αύξησε το μέρισμά του κατά 23% και η συνολική αμοιβή των μετόχων ανέρχεται σε 450 εκατ. ευρώ.

Οι επιδόσεις του ΟΤΕ το 2023 αποδεικνύουν πόσο έχει βελτιωθεί όλα αυτά τα χρόνια σε όλους τους τομείς. Σε μια χρονιά γεμάτη νέες προκλήσεις, αύξησε στην Ελλάδα τις πωλήσεις και τη κερδοφορία EBITDA.

«Συνεπείς στη στρατηγική μας, επεκτείναμε και αναβαθμίσαμε τα προηγμένα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη και την κερδοφορία μας τα επόμενα χρόνια. Διευρύναμε το προβάδισμά μας όσον αφορά στην ποιότητα των υποδομών μας και ενισχύσαμε την ηγετική μας θέση στην αγορά λιανικής», υπογραμμίζει ο κ. Τσαμάζ.

Στο τέλος του 2023, το δίκτυο FTTH του ΟΤΕ ξεπέρασε τα 1,3 εκατ. σπίτια και επιχειρήσεις με στόχο να φτάσει τα 3 εκατ. έως το 2027. Όσο επεκτείνεται το δίκτυο FTTH, τόσο αυξάνεται και το ποσοστό διείσδυσης στις υποδομές του.

Στην κινητή, η υπεροχή του δικτύου του ΟΤΕ έχει καθιερωθεί και είναι ευρέως αναγνωρισμένη. Έχοντας πετύχει πληθυσμιακή κάλυψη 5G πάνω από 90% στο τέλος του 2023, αναβαθμίζει το δίκτυό του σε 5G Stand-Alone (SA), το οποίο προσφέρει υψηλότερες ταχύτητες, εξαιρετικά χαμηλή απόκριση, βελτιωμένη κάλυψη σε κλειστούς χώρους και ακόμα μεγαλύτερη αξιοπιστία στις επικοινωνίες, υποστηρίζοντας την πιστότητα των πελατών και τη μελλοντική μας ανάπτυξη.

Στην τηλεόραση, συνέχισε να επενδύει στο περιεχόμενο, κυρίως με την ανανέωση των αποκλειστικών δικαιωμάτων μετάδοσης στην Ελλάδα όλων των ευρωπαϊκών διασυλλογικών διοργανώσεων της UEFA έως το 2027.

Στον τομέα του B2B, η ανάθεση μεγάλων έργων τεχνολογίας υποστηρίζει και επιβεβαιώνει την ισχυρή του παρουσία. Ο ΟΤΕ, λειτουργώντας ως ένας από τους κύριους Systems Integrators για τις επιχειρήσεις και τον δημόσιο τομέα σε Ελλάδα και Ευρώπη, αναμένει συνεχή ανάπτυξη των δραστηριοτήτων στον κλάδο του ICT, λόγω και της σταδιακής υλοποίησης του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Όσον αφορά στα κόστη του, έχει σημειώσει τεράστια πρόοδο ως προς την βέλτιστη διαχείριση τους. Στις αρχές του 2023, υπέγραψε νέα τριετή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, θεσπίζοντας ένα σύγχρονο πλαίσιο παροχών για τους ανθρώπους του, ενώ υλοποιεί ένα ακόμη πρόγραμμα εθελούσιας αποχώρησης.

Στην προσπάθειά του να προσφέρει στους πελάτες την καλύτερη δυνατή εμπειρία, βασισμένη σε τεχνολογίες αιχμής και σύγχρονα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας, η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί μια σταθερή κατευθυντήρια αρχή για όλους στον Όμιλο ΟΤΕ.

Οι τέσσερεις στρατηγικές προτεραιότητες βιώσιμης ανάπτυξης -Κλιματική Ουδετερότητα, Κυκλική Οικονομία σε όλη την Αλυσίδα Αξίας, Συμπερίληψη και Ίσες Ευκαιρίες στην Εργασία και Ψηφιακή Κοινωνία για όλους- αποτελούν βασικές προτεραιότητες και επηρεάζουν όλες τις επιχειρηματικές αποφάσεις του.

Με τη βιώσιμη ανάπτυξη στο επίκεντρο, το 2023 έγιναν σημαντικά βήματα για την επίτευξη των μακροπρόθεσμων στόχων του.

Παρά την αύξηση της κίνησης δεδομένων κατά 36% ετησίως, μείωσε την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κατά 11%. Κατάφερε να καταργήσει περισσότερα από 1,1 εκατ. πλαστικά προϊόντα μιας χρήσης από τα κτήρια του.

Επίσης, υποστήριξε πληθώρα πρωτοβουλιών για την ψηφιακή ένταξη, με τους ωφελούμενους να αγγίζουν τα 7,4 εκατ. μόνο το περασμένο έτος.

Ο κ. Τσαμάζ δήλωσε: «Για το 2024, έχουμε όλα τα απαραίτητα εχέγγυα ώστε να αντιμετωπίσουμε τις όποιες προκλήσεις και να εκπληρώσουμε όσα έχουμε υποσχεθεί για τη χρονιά.

Οι λειτουργικές μας επιδόσεις, οι ισχυρές ταμειακές ροές, τα προηγμένα δίκτυα, οι άριστες υπηρεσίες μας και πάνω από όλα η σωστή κουλτούρα και οι αξίες μας, θα συνεχίσουν να προσφέρουν αξία σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη μας στο μέλλον. Δεν θα μπορούσα να είμαι περισσότερο υπερήφανος για αυτό που καταφέραμε μαζί. Να φέρουμε τον ΟΤΕ στο σημείο που βρίσκεται σήμερα. Η Εταιρεία που παραδίδω είναι σε εξαιρετική λειτουργική και οικονομική κατάσταση».

Συνέχισε λέγοντας: «Είμαι βέβαιος ότι ο Κώστας Νεμπής θα οδηγήσει τον ΟΤΕ ακόμα πιο ψηλά. Γνωρίζω ότι αφήνω την εταιρεία σε καλά χέρια. Είχα το προνόμιο να ηγηθώ της μεγαλύτερης τεχνολογικής εταιρείας της Ελλάδας, μαζί με μια εξαιρετική διοικητική ομάδα και τους εκπληκτικούς ανθρώπους της. Σας ευχαριστώ όλους για την συνεχή εμπιστοσύνη και την στήριξη σας τα τελευταία 14 χρόνια».

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις