Site icon NewsIT

Υπουργείο Υποδομών: Αναγκαία νέα οδικά έργα στην Αττική, στο «κάδρο» επέκταση προς Ελληνικό και Ελευσίνα – Οινόφυτα – Εκτός χρονοδιαγράμματος το Μετρό Αθήνας

28.06.2024 | 07:49
Υπουργείο Υποδομών: Αναγκαία νέα οδικά έργα στην Αττική, στο «κάδρο» επέκταση προς Ελληνικό και Ελευσίνα – Οινόφυτα – Εκτός χρονοδιαγράμματος το Μετρό Αθήνας

ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΚΟΜΒΟΥ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ. Παρασκευή 25 Μαρτίου 2022 (LATO KLODIAN / EUROKINISSI)

Την αναγκαιότητα για την υλοποίηση νέων οδικών έργων στην Αττική που είναι απαραίτητα για τους πολίτες και για την αντιμετώπιση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος στο Λεκανοπέδιο, ανέδειξε εκ νέου η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε σχετική ενημερωτική συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου.

Όπως ανέφεραν χθες (27.6.2024) ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας, και ο υφυπουργός Υποδομών, Ν. Ταχιάος, στο επόμενο χρονικό διάστημα θα εξεταστούν οι προτάσεις που έχουν υποβάλει οι εταιρείες (πρόκειται για τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλά και τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ) για νέα οδικά έργα στην Αττική, όπως είναι η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό (μία από τις 3 επεκτάσεις της Αττικής Οδού, οι δύο άλλες προς Ραφήνα, Λαύριο) μέσω της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης, που θεωρείται απαραίτητη καθώς στα νότια προάστια αναπτύσσεται μια νέα πόλη, αλλά και στον οδικό άξονα Ελευσίνα-Οινόφυτα που εκτιμάται ότι θα δώσει «ανάσες» στον πολύπαθο Κηφισό.

Ωστόσο, μάλλον δεν μιλάμε για άμεσες εξελίξεις. Όπως ανέφερε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την ώρα δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο ενώ αυτά τα έργα μπαίνουν μάλλον στον μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό και στη νέα δέσμη προκλήσεων και προτεραιοτήτων, καθώς μέχρι πρότινος αφενός έπρεπε να «τρέξουν» τα έργα που ήταν σε εξέλιξη, αφετέρου προέκυψαν έκτακτες καταστάσεις όπως οι ζημιές 1,4 δις ευρώ στη Θεσσαλία λόγω «Daniel».

Όπως αναφέρθηκε από τον κ. Ταχιάο, «χρειάζονται έργα για το κυκλοφοριακό, έρχεται νομοθετική παρέμβαση για τις πρότυπες προτάσεις για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και τον άξονα Ελευσίνα-Οινόφυτα, εργαζόμαστε προς αυτόν τον στόχο». Ωστόσο, πέραν του ότι απαιτούνται αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο, βασικό ζήτημα είναι οι χρηματοδότηση.

Και όσον αφορά σε αυτά τα έργα, που θα προχωρήσουν (αν προχωρήσουν) μέσω σύμβασης παραχώρησης ή ΣΔΙΤ, άρα με συνδρομή ιδιωτών, κομβικό είναι να γίνουν με το μικρότερο δυνατό κόστος για το Δημόσιο, ήτοι με τη χαμηλότερη κρατική χρηματοδοτική συμβολή. Που φαίνεται να αποτελεί βασική παράμετρο για να γίνουν έργα στην Αττική. Κατά συνέπεια, αναμένονται νεότερα για τα έργα αυτά.

Όπως και πρόσφατα αναφέραμε, ο Χρ. Σταϊκούρας αναζητά πόρους για υφιστάμενα, νέα έργα αλλά και για τις έκτακτες ανάγκες λόγω κλιματικής κρίσης. Όπως είχαμε προ ημερών αναδείξει, εξασφαλίστηκε, λόγω των καλών οικονομικών της χώρας, αύξηση της εθνικής χρηματοδότησης (ΠΔΕ) των έργων σε ποσό άνω των 500 εκατ. ευρώ από περίπου 320 εκατ. ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα.

Επίσης, για τα έργα στη Θεσσαλία, 600 εκατ. ευρώ θα έρθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ωστόσο, αναζητούνται και νέα εργαλεία, όπως το ΕΣΠΑ, η ΕΤΕπ, το CEF (για τον σιδηρόδρομο για τον οποίο η χώρα έχει κάνει προτάσεις για έργα 900 εκατ. ευρώ, προσδοκώντας να «κλειδώσει» το 70% της χρηματοδότησης), ενώ σημαντική θα είναι η συνδρομή του ιδιωτικού τομέα.

Για τα έργα της Θεσσαλίας, όπως είπε ο κ. Ταχιάος, είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, εντός των ημερών θα καλυφθούν οι πιστώσεις από το υπουργείο Οικονομικών, ενώ εκτιμάται ότι μέχρι τις αρχές Φθινοπώρου θα έχουν υπογραφεί οι σχετικές συμβάσεις για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα ύψους 1,4 δισ. ευρώ. Στους διαγωνισμούς θα δώσουν το παρών εταιρείες που έχουν την αντίστοιχη ικανότητα.

Για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε πως υπάρχουν καθυστερήσεις. Παραδέχτηκε ότι υπήρξαν κάποια λάθη, αποδείχτηκε εσφαλμένο το μοντέλο των πρόδρομων εργασιών και του κύριου έργου που κακώς διαχωρίστηκαν καθώς φτάσαμε οι διαγωνισμοί να υπογραφούν σχεδόν ταυτόχρονα.

Κυρίως, όμως, σημείωσε ότι ο χρόνος που προβλέφθηκε για την ολοκλήρωση του έργου, δηλαδή των οκτώ χρόνων από την υπογραφή της σύμβασης (2021), είναι εξωπραγματικός! «Η καθυστέρηση προς το παρόν δεν μπορεί να αποτυπωθεί», σημείωσε, ενώ ο κ. Σταϊκούρας από την πλευρά τους πρόσθεσε ότι «βούλησή μας είναι να υλοποιούμε ότι έχουμε πει στην κοινωνία είτε αυτά τα έργα είναι εντός του έτους, είτε είναι σε επίπεδο 4ετίας, είτε σε πιο μακρινό ορίζοντα, όπου βέβαια μπορεί να προκύψουν απρόοπτα».

Σχετικά με την παράδοση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ των νέων συμβάσεων παραχώρησης της Αττικής Οδού (εκτιμάται στις αρχές 2025 ενώ η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο) και της Εγνατίας Οδού, ο κ. Ταχιάος σημείωσε για την πρώτη ότι «εμείς θα έχουμε διασφαλίσει την λειτουργία στο ενδιάμεσο διάστημα με τέτοιο τρόπο ώστε να τρέχει παράλληλα η μετάβαση στον νέο παραχωρησιούχο», ενώ για τη δεύτερη είπε ότι είναι σημαντικό να προχωρήσει καθώς πρέπει να γίνουν.

«Το καλοκαίρι θα περάσει η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή και στις αρχές του 2025 θα γίνει η παράδοση του δρόμου στον νέο παραχωρησιούχο», ανέφερε ο υφυπουργός.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version