Την πρώτη μετάδοση του τραγουδιού της Μαρίνας Σάττι με τον τίτλο ZARI που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον 68ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision έκανε χθες, Πέμπτη 7 Μαρτίου 2023, η ΕΡΤ μέσα από την έκτακτη εκπομπή «Eurovision σε είδον», με τον Φώτη Σεργουλόπουλο και την Τζένη Μελιτά.
Μία παρουσίαση με την οποία λογικό είναι πως η δημόσια τηλεόραση επιθυμούσε να συγκεντρώσει τηλεθεατές στη συχνότητα της ΕΡΤ1 για να ακούσουν πρώτη φορά το τραγούδι της ελληνικής συμμετοχής στη φετινή Eurovision και να παρακολουθήσουν το βίντεο κλιπ με τη Μαρίνα Σάττι.
Έτσι φρόντισαν να στρώσουν το χαλί, αλλά η εκπομπή αποδείχτηκε… χάλι όπου δικαιολογημένα δεν παρέμειναν πολλοί τηλεθεατές να την παρακολουθήσουν. Το αποτέλεσμα ήταν για ένα τέτοιο τηλεοπτικό event από το οποίο θα μπορούσε η δημόσια τηλεόραση να έχει κερδίσει, τελικά να καταγράψει χαμηλές πτήσεις στους πίνακες τηλεθέασης.
Συγκεκριμένα… και δικαιολογημένα… η εκπομπή Eurovision (χάλια) σε είδον σημείωσε 6,6% στο γενικό σύνολο και 7,6% στο δυναμικό κοινό, ενώ η πρώτη μετάδοση του τραγουδιού μέσα από το video clip συγκέντρωσε το 9,2% του τηλεοπτικού κοινού.
Βασικά, οφείλω να διευκρινίσω πως η παρούσα άποψη δεν αφορά το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, αλλά την εκπομπή Eurovision (χάλια) σε είδον με την οποία η δημόσια τηλεόραση για μία ακόμα φορά στάθηκε μικρότερη της τηλεοπτικής περίστασης.
Αρχικά να αναφέρω ότι θεωρώ τη Μαρίνα Σάττι πολύ ενδιαφέρουσα και ιδιαίτερη καλλιτεχνική προσωπικότητα και δέχομαι πως επιθυμία της είναι να εκπροσωπήσει τη χώρα μας με το συγκεκριμένο είδος τραγουδιού, «παντρεύοντας» ήχους και μουσικά είδη διαφορετικών πολιτισμών, όπως έχει κάνει και με άλλο τραγούδι της… που μου θύμισε το ZARI.
Ομολογώ πως το συγκεκριμένο είδος… δεν είναι στα κύρια ακούσματά μου… αλλά «ακούω» τα επιχειρήματα όσων το ακούν και όσων το υπηρετούν. Το αν θα κερδίσει άλλες χώρες για να το ψηφίσουν… θα φανεί στις 9 Μαΐου, που θα πραγματοποιηθεί ο δεύτερος ημιτελικός με τη Μαρίνα Σάττι να… ρίχνει το ZARI της στη σκηνή του Μάλμε της Σουηδίας.
Πάμε όμως, στην έκτακτη εκπομπή Eurovision (χάλια) σε είδον που πρόβαλλε η ΕΡΤ και μόνο… έκτακτο τηλεοπτικό αποτέλεσμα δεν είχε. Ενώ λοιπόν από τη μία παρουσιάζουν ένα τραγούδι που ακολουθεί «σύγχρονα ρεύματα και ήχους της μουσικής βιομηχανίας» από την άλλη στρώνουν ένα… χάλι χαλί για τους τηλεθεατές, προχειροφτιαγμένο και γεμάτο τρύπες.
Βέβαια θα… παραβλέψω την τρύπα με τη διαρροή του τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη Eurovision, όπου έκαναν γκάφα και άνοιξαν δημόσια στο YouTube το βίντεο πριν την πρώτη μετάδοσή του από τον αέρα της ΕΡΤ1. Αλλά με αφορμή την… τρυπάρα αυτή θα σταθώ στο τηλεοπτικό προϊόν, το βίντεο κλιπ. που παρά το «μοντέρνο» μουσικό άκουσμα που επικοινωνούν δημιουργοί και συντελεστές του, η εικόνα έχει αισθητική και σενάριο… πρόχειρης βιντεοκασέτας ‘90s, με προβληματικό μάλιστα ήχο αφού σε ορισμένα σημεία πρέπει να πας μπρος πίσω το βίντεο για να ακούσεις ξανά και ξανά ώστε να καταλάβεις τον ελληνικό στίχο.
Φαίνεται όμως, ότι αυτή η… ναϊντίλα δεν έμεινε μόνο στο βίντεο κλιπ με την… πρωτότυπη ιδέα του τουρίστα να «γνωρίζει» την Αθήνα, αλλά στην ίδια ατμόσφαιρα και αισθητική στήθηκε το μεγαλύτερο μέρος της εκπομπής, με βιντεο-αφιερώματα χωρίς έμπνευση, μοντέρνα ματιά και τηλεοπτική πρόταση για ένα τόσο πολυδιαφημισμένο τηλεοπτικό προϊόν που θα μπορούσε να είναι σε πολλά επίπεδα κερδοφόρο για τη δημόσια τηλεόραση.
Η… πρωτοτυπία δε, εξαντλήθηκε με το γκάλοπ που έκανε η παρουσιάστρια Τζένη Μελιτά στο Σύνταγμα φορώντας βραδινή τουαλέτα, αλλά και γυαλιά ηλίου (!!!) προσπαθώντας εμφανώς να δώσει… χαριτωμένη «ματιά», ενώ στην ουσία ήταν για να γεμίσουν όπως όπως την εκπομπή και να ροκανίσουν το χρόνο ώστε να καθυστερήσει η προβολή του βίντεο κλιπ… όσο γινόταν.
Είναι περιττό να πω ότι αφού έχεις τον Mister Eurovision (και όχι μόνο!) Φωκά Ευαγγελινό θα μπορούσες να έχεις οργανώσει ένα πραγματικά προσεγμένο αφιέρωμα στα όσα έχει κάνει στο μουσικό διαγωνισμό κι όχι… ξεπέτα με άνευρα βίντεο και φωτογραφίες από κοσμικές εξόδους του.
Από το προχειροφτιαγμένο άνευρο τηλεοπτικό προϊόν θα εξαιρέσω τους Θανάση Αλευρά και Ζερόμ Καλούτα που «το πήραν πάνω τους μουσικά» δημιουργώντας με το ταλέντο τους το μόνο ευχάριστο και πρωτότυπο μέρος της εκπομπής.
Για όλα τα παραπάνω… και πολλά ακόμα… δικαιολογημένα «πόνος τους ήρθε» στην ΕΡΤ και «έπεσαν και κυλίστηκαν» στους πίνακες τηλεθέασης όχι από το ZARI, αλλά από το… ραχάτι που αντιμετωπίζουν ορισμένοι στη δημόσια τηλεόραση τέτοια προϊόντα, αποδεικνύοντας ότι το «Put your hands up» το τηρούν… μόνο στους στίχους, έχοντας τη λογική «Κι άσε να μας φέρει ό,τι θέλει μετά»!