Σε αυτά αλλά και πολλά ακόμα ερωτήματα απαντά το «TV Yearbook 2016-2017» της Nielsen που όπως κάθε χρόνο «αποτυπώνει» τα αποτελέσματα όσων συνέβησαν την περυσινή τηλεοπτική σεζόν.
Για ακόμα μία χρονιά τα στοιχεία που περιέχονται στο «Yearbook» είναι χρησιμότατα και… καθοριστικά για τα σχέδια και τη στρατηγική των τηλεοπτικών σταθμών. Γιατί μπορεί όταν… πικραίνονται από τα «ραβασάκια» τηλεθέασης να… σφυρίζουν αδιάφορα προσπαθώντας να εμφανίζονται ψύχραιμοι, αλλά είναι σίγουρο ότι δίνουν σημασία στα στοιχεία της.
Η έρευνα και η καταγραφή που έχει γίνει από τη Nielsen και για την προηγούμενη σεζόν περιέχει πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία όπως τα «κορυφαία προγράμματα» βάσει της τηλεθέασης, βάσει δηλαδή των τηλεθεατών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον λοιπόν παρουσιάζει το γράφημα που αποτυπώνει τον ημερήσιο χρόνο τηλεθέασης (κατ’ άτομο), το χρόνο δηλαδή που αφιερώνεται κατά μέσο όρο την ημέρα στην τηλεόραση από το μέσο Έλληνα. Σύμφωνα λοιπόν με αυτό την περυσινή σεζόν περισσότεροι τηλεθεατές υπάρχουν τον Ιανουάριο, σε αντίθεση με τον Αύγουστο που καταγράφονται λιγότεροι άνθρωποι μπροστά στις τηλεοπτικές οθόνες. Η εποχικότητα λοιπόν παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του χρόνου τηλεθέασης, καθώς όπως μπορείτε να δείτε στο παρακάτω γράφημα με τη διακεκομμένη γραμμή τα ίδια περίπου στοιχεία καταγράφηκαν και τη σεζόν 2015-2016.
Βασικό ρόλο όμως στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων παίζει και η «ταυτότητα του τηλεθεατή», ποιοι δηλαδή βλέπουν περισσότερο και ποιοι λιγότερο. Από την έρευνα της Nielsen λοιπόν και με ένα ακόμα γράφημα οι «Γυναίκες 65 plus» αναδεικνύεται το πιο… φανατικό κοινό της μέρας, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος των τηλεθεατών είναι «Χαμηλής μόρφωσης», καταναλώνοντας τις περισσότερες ώρες μπροστά από τις τηλεοράσεις τους!
Αυτά λοιπόν είναι μερικά από τα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που περιέχει η έρευνα και μελέτη της Nielsen για την περυσινή σεζόν και που βάσει αυτών δρομολογούνται αρκετές επιλογές των τηλεοπτικών σταθμών…!