Τετάρτη, 17 Ιουλ.
36oC Αθήνα
Nikos’ Blog

Μελάς Blog

Έρωτας φυγάς: Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος «θανάτου»

Έρωτας φυγάς: Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος «θανάτου»

Στο επίκεντρο του τηλεοπτικού ρεπορτάζ έχει βρεθεί τις τελευταίες ημέρες η σειρά «Έρωτας φυγάς» που προβάλλεται για δεύτερη σεζόν από το ΟΡΕΝ.

Αν και σε προηγούμενα ρεπορτάζ, κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, αλλά και στο ξεκίνημα της σεζόν, είχα αναφέρει πολλές φορές τα προβλήματα που υπήρξαν μεταξύ του OPEN και της εταιρείας παραγωγής του «Έρωτα φυγά», τελικά οι δύο πλευρές είχαν καταλήξει σε συμφωνία και έτσι η σειρά ξεκίνησε να προβάλλεται για δεύτερη σεζόν από το κανάλι της Παιανίας. Ωστόσο, όπως ανέφερα παραπάνω, τις τελευταίες ημέρες διάφορα ρεπορτάζ κάνουν λόγο για «κόψιμο» της σειράς, ενώ πολλοί υποστηρίζουν ότι με αυτή την εξέλιξη καταλήγουν άνεργοι οι συντελεστές της, μπροστά αλλά και πίσω από τις κάμερες.

Με δεδομένο ότι εμπράκτως– κατά τη δική μου άποψη και με επιχειρήματα- στηρίζω και υποστηρίζω τις εγχώριες παραγωγές μυθοπλασίας θα αναφέρω το χρονικό… όλο το χρονικό… των επαφών και ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του για το πώς οι δύο πλευρές κατέληξαν στο «κόψιμο» για ορισμένους, αλλά για «ολοκλήρωση» της σειράς σύμφωνα με άλλους.

Κατ’ αρχάς, να λάβουμε υπόψη ότι μία επιτυχημένη σε νούμερα τηλεθέασης σειράς θα μπορούσε να έχει κι άλλα επεισόδια, έστω κι αν τη φετινή σεζόν το σενάριο, οι εξελίξεις έχουν… τραβηχτεί από τα «μαλλιά» με τη σειρά να έχει χάσει την αρχική (περυσινή) μυθοπλαστική αξία της. Σίγουρα δεν είναι τυχαίο που τη φετινή σεζόν, για το δεύτερο κύκλο του «Έρωτα φυγά» αποχώρησαν (ενδεικτικά αναφέρω) η Ρένα Ρίγγα που υπέγραφε το σενάριο, η Βιβή Νικολοπούλου που δημιουργούσε τη σκαλέτα των επεισοδίων, οι Κατερίνα Παπαναστασάτου, Νάνσυ Σπετσιώτη, Μαριαλένα Ροζάκη που ήταν για τους διαλόγους, δηλαδή όλοι βασικοί συντελεστές για την εξέλιξη της ιστορίας. Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι η πρωτότυπη ξένη σειρά που βασίζεται ο «Έρωτας φυγάς» είναι πολύ λιγότερων επεισοδίων… και η ιστορία, όπως εξελίχθηκε στα καθ ‘ ημάς, λόγω της καθημερινής της παρουσίας, εντελώς διαφορετική. Αλλά ας μην μείνουμε άλλο στο περιεχόμενο κι ας περάσουμε στο χρονικό με στοιχεία!

Πριν την έναρξη της περυσινής σεζόν λοιπόν, της 2022-23, υπεγράφη σύμβαση μεταξύ της τότε διοίκησης του ΟΡΕΝ και της εταιρείας παραγωγής «Αργοναύτες». Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρω ότι σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες μου η συμφωνία ήταν αρκετά πιο ακριβή για τα δεδομένα που ισχύουν στην «αγορά», αλλά ήταν σαφές ότι το κανάλι της Παιανίας επιθυμούσε να έχει ένα «δυνατό όπλο» στη «μάχη της τηλεθέασης» ώστε να το χρησιμοποιήσει πριν από το κεντρικό δελτίο ειδήσεών του, καθώς μάλιστα η περυσινή χρονιά είχε πολιτικές εξελίξεις (εκλογές) που επέβαλαν την ενίσχυση του ενημερωτικού τομέα του σταθμού.

Ωστόσο, αξίζει να αναφέρω ότι εκτός από το υψηλό κόστος του κάθε 60λεπτου επεισοδίου, αυτό που μου είχε προκαλέσει εντύπωση από τότε που είχα πληροφορηθεί τη συμφωνία, ήταν ότι ο τηλεοπτικός σταθμός έπρεπε να καταβάλει το μηνιαίο κόστος της σειράς, τον επόμενο μήνα, συμφωνία που είναι πολύ… πρωτότυπη για τα εγχώρια (κι όχι μόνο!) δεδομένα της αγοράς, όπου στην καλύτερη περίπτωση η εταιρεία παραγωγής πληρώνεται από το κανάλι τουλάχιστον μετά από ένα εξάμηνο! Θα πείτε, όπως κι εγώ τότε που είχα μάθει τη συμφωνία, «μπράβο στους Αργοναύτες» που έκαναν τέτοιο ντιλ. Τελικά όμως, η συμφωνία δεν απέφερε κέρδη στον τηλεοπτικό σταθμό, καθώς την περυσινή σεζόν τα έσοδα που έμπαιναν καθημερινά στο ταμείο του ΟΡΕΝ από την «εμπορική κίνηση» της σειράς αντιστοιχούσαν σε λιγότερο από 15% του κόστους του κάθε επεισοδίου.

Όπως εύκολα λοιπόν αντιλαμβάνεται κάποιος η σειρά έβαλε πολύ «μέσα» οικονομικά το ΟΡΕΝ αφού εξακολουθούσε να τηρεί τις οικονομικές υποχρεώσεις του. Τελικά όμως, αυτό το «οικονομικό βάρος» ήρθε και δημιούργησε ένα έντονο παρασκήνιο στο τηλεοπτικό τοπίο, το οποίο έχω αναφέρει πολλές φορές.

Μετά το τέλος της περυσινής σεζόν λοιπόν δεν ήταν ξεκάθαρο αν η σειρά θα συνεχίσει και τη φετινή από το ΟΡΕΝ, ενδεχόμενο που σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες μου έβαλε στο «παιχνίδι» άλλα τηλεοπτικά κανάλια που διαπραγματεύθηκαν τη σειρά για τη δική τους συχνότητα. Το υψηλό κόστος της όμως, αλλά και η τακτική «πληρωμής τον επόμενο μήνα» αποδείχτηκε τροχοπέδη για τους επίδοξους «μνηστήρες», γνωρίζοντας μάλιστα ότι έχουν αποχωρήσει από αυτή βασικοί δημιουργικοί συντελεστές της.

Στο σημείο αυτό και επειδή μπορεί κάποιοι να αναρωτηθούν κάποιοι πόσο είναι το «υψηλό κόστος του επεισοδίου», για να μην αναφέρω… τους συγκεκριμένους αριθμούς, θα πω μόνο πως το 50λεπτης διάρκειας επεισόδιο του «Έρωτα φυγά» κοστίζει αρκετά περισσότερο από τον «Σασμό» που δεν είναι μάλιστα «καθημερινή», ώστε να προβάλλεται δηλαδή πέντε ημέρες τη βδομάδα. Αυτό… και πάμε παρακάτω στο χρονικό των γεγονότων!

Λίγο πριν το τέλος του καλοκαιριού λοιπόν και ενώ έχει αλλάξει η διοίκηση του ΟΡΕΝ «έπεσε» ξανά στο τραπέζι η ανανέωση της συνεργασίας. Σύμφωνα λοιπόν με τις ίδιες έγκυρες πληροφορίες μου η ιδιοκτησία του σταθμού ανανέωσε τη συμφωνία για την παραγωγή 100 νέων επεισοδίων, διατηρώντας το ίδιο πλαίσιο: του ακριβού κόστους «50λεπτης διάρκειας επεισοδίων» και με πληρωμή των επεισοδίων τον επόμενο μήνα από την προβολή τους.

Τον Αύγουστο όμως, που ο τηλεοπτικός σταθμός ξεκίνησε να διαπραγματεύεται με την εταιρεία παραγωγής «Red Smile» για να αναλάβει αποκλειστικά τη χρήση (και κόστος) του ψυχαγωγικού τομέα ο «Έρωτας φυγάς» βρέθηκε πάλι στο επίκεντρο… των ανησυχιών, με κάποιους να τονίζουν πως «το κόστος του επεισοδίου είναι μεγαλύτερο από το κόστος όλου του υπόλοιπου καθημερινού προγράμματος».

Και έτσι ξεκίνησε νέος κύκλος επαφών με τους τηλεοπτικούς σταθμούς (με αλφαβητική σειρά), ALPHA, ANT1, MEGA, STAR που έχοντας όμως, «κλειδώσει» το πρόγραμμά τους αρνήθηκαν να «αγοράσουν» τον «Έρωτα φυγά» και… θα το πω ξανά… με αυτό το υψηλό κόστος και πρόγραμμα υποχρέωσης πληρωμών. Έτσι ο «Έρωτας φυγάς» παρέμεινε στο ΟΡΕΝ και μάλιστα «μετακόμισε» στη ζώνη των 20:00, κίνηση που αποδείχτηκε σωστή στρατηγικά, καταφέρνοντας να σημειώνει υψηλότερες για το κανάλι πτήσεις στους πίνακες τηλεθέασης, αλλά χωρίς να… ανακάμψει εμπορικά, ώστε να «μην μπαίνει μέσα».

Και συνεχίζουμε το «χρονικό» φτάνοντας στον Νοέμβριο, όπου είχε οριστεί από την αρχή πως θα επαναδιαπραγματεύονταν τη συνέχεια της σειράς με 80 ακόμα επεισόδια. Εκεί λοιπόν η εταιρεία παραγωγής φαίνεται πως απέρριψε την πρόταση μείωσης του κόστους και αλλαγή του «προγράμματος πληρωμής», ακόμα και όταν υπήρξε -σύμφωνα με ασφαλείς «πηγές»- και… τραπεζικός μεσολαβητής!

Έτσι αποφασίστηκε ότι θα δοθεί παράταση 10 ακόμα επεισόδια (συνολικά δηλαδή 110 επεισόδια για το δεύτερο κύκλο) ώστε η ιστορία να ολοκληρωθεί πιο ομαλά, στα τελευταία είκοσι επεισόδια που απομένουν για γυρίσματα, προκαλώντας όμως, τη δυσαρέσκεια των τηλεθεατών που παρακολουθούμε τη σειρά, αλλά και συντελεστών της, όπως πολλών σπουδαίων και αγαπημένων ηθοποιών που συμμετέχουν σε αυτήν.

Όλα τα παραπάνω… δεν αποτελούν «προϊόν μυθοπλασίας», αλλά ρεπορτάζ με αποδείξεις και με τα βασικά στοιχεία για την καταγραφή του «χρονικού», καταγράφοντας… κι όχι κρίνοντας… τη στάση κανενός.

Ωστόσο… για την «εξέλιξη» της ιστορίας που έλαβε πολλούς μήνες χώρα στο παρασκήνιο… να αναφέρω ότι ακόμα και τώρα, ίσως υπάρχει μία περίπτωση «μετακόμισης» της σειράς σε άλλο σταθμό, αν και εφόσον βέβαια φύγουν από τον «Έρωτα φυγά» κάποιοι… δράκοι, που καθιστούν την όποια συμφωνία εντελώς ασύμφορη και διαπραγματεύσιμη! Μακάρι να συμβεί, πρωτίστως για σπουδαίους ηθοποιούς.

Melas Blog Τελευταίες ειδήσεις