ΝΤΙΝ Θα ξεκινήσουμε με… κλισέ! Κι όχι ένα, αλλά πολλά που αποτυπώνουν όμως, αρκετά από όσα συμβαίνουν στο θαυμαστό και… ζηλευτό (???) κόσμο της τηλεόρασης. Πάρτε λοιπόν: «Καζάνι που βράζει το τηλεοπτικό τοπίο». ΝΤΑΝ
ΝΤΙΝ «Πόλεμος μεταγραφών στο τηλεοπτικό τοπίο». «Έντονο παρασκήνιο στο τηλεοπτικό τοπίο». Εντάξει… φτάνουν αυτά… αλλά να λάβουμε υπόψη ότι στο μπακράουντ τους υπάρχει το «δύσκολη, σκληρή κι ανταγωνιστική σεζόν». Και χωρίς να θέλω να γίνω μάντης δυσάρεστων τηλεοπτικών εξελίξεων, για την επόμενη σεζόν θα έβαζα τα επίθετα σε υπερθετικό βαθμό. Ιδιαίτερα με το νέο πλαίσιο λειτουργίας του ΕΚΟΜΕ και αρωγής του με επιδοτήσεις στις παραγωγές μυθοπλασίας υπάρχουν ακόμα πολλά ανοικτά θέματα και «τρύπες» στα προγράμματα των καναλιών, ενώ παράλληλα οι μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen αποτυπώνουν πως όλο και περισσότεροι τηλεθεατές απομακρύνονται από τις κερκίδες των εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικών σταθμών γενικού περιεχομένου. Όχι άδικα… να τα λέμε κι αυτά… και ας πονά όσους ασχολούμαστε επαγγελματικά… και αγαπάμε αυτό το «κλασικό κουτί»! ΝΤΑΝ
ΝΤΙΝ Μία αγαπημένη σειρά, η «Ψυχοκόρες», από σήμερα το βράδυ, στις 9, κάνει πρεμιέρα στη συχνότητα του ΑΝΤ1. Πιστεύω ότι όσοι δεν την έχουν παρακολουθήσει μέσα από το ΑΝΤ1+ (που ακόμα συνεχίζεται) θα συμφωνήσουν μαζί μου πως πρόκειται για μία πολύ αξιόλογη παραγωγή, με προσεγμένη σκηνοθεσία και ένα δομημένο πρωτότυπο σενάριο που απογειώνεται με πολλές εκπληκτικές ερμηνείες. Στο επίκεντρο της ιστορίας ένας… θεσμός που ήταν μεγάλη (άνευ εισαγωγικών) πληγή στη μεταπολεμική περίοδο της χώρας μας γιατί υπήρξαν (πάλι άνευ εισαγωγικών) θύματα της (εντός πολλών εισαγωγικών) «««καλοσύνης»»» πολλών που εκμεταλλεύτηκαν άπορες κοπέλες εκείνης της εποχής. Στη σύγχρονη Ελλάδα με την πολιτική ορθότητα προφανώς τέτοιες καταστάσεις να φαντάζουν… μυθοπλαστικές, αλλά η αλήθεια είναι πως το σενάριο της Πένυς Φυλακτάκη και του Βαγγέλη Νάση βάζει βαθειά το «μαχαίρι» σε εκείνη την εποχή. Απέναντι στις ψυχοκόρες που έχουμε γνωρίσει μέσα από παλαιότερες, κυρίως κωμικές ταινίες, η σειρά του ΑΝΤ1 φέρνει στο προσκήνιο τις αδερφές Πολύζου αποτυπώνοντας αρκετά από αυτά που δεν θα γράψουν τα βιβλία ιστορίας της μεταπολεμικής Ελλάδας. ΝΤΑΝ
ΝΤΙΝ Γιατί οι ιστορίες τους πονούν. Νεαρά, μικρά κορίτσια ακόμα και πριν καλά καλά γίνουν δέκα ετών ξεσπιτώνονταν και κατέληγαν σε κάποιο «καλό σπίτι» για ένα κομμάτι ψωμί, βιώνοντας σκληρές κι απάνθρωπες συνθήκες . Ενώ οι «Ψυχοκόρες» που ξεκινούν σήμερα ανήκουν στην τυπολογία της μυθοπλασίας, μαρτυρίες γυναικών που ήταν ψυχοκόρες και θα προβληθούν την ερχόμενη Κυριακή στην «Αρένα» της Μαρίας Αναστασοπούλου είναι δυστυχώς αληθινές. Ενδεικτικά θα αναφέρω την κυρία Σοφία Τοπκάρογλου που γεννήθηκε το 1952 στον Μαυρόλοφο Σερρών και σε ηλικία 8 ετών η γιαγιά της, πιστεύοντας ότι θα της προσφέρει μία καλύτερης ποιότητας ζωή, την έστειλε ψυχοκόρη στην Αθήνα. Όπως όμως η κυρία Τοπκάρογλου εξομολογείται στην κάμερα της εκπομπής εκείνα «ήταν πέτρινα χρόνια. Πολύ κλάμα και πολύ ξύλο» αφού στο σπίτι που βρέθηκε «Πολύ με έδερναν. Και δεν με έδερναν με το χέρι. Με κλοτσιές, με το πόδι»! Ναι, οι «αδερφές Πολύζου» της μυθοπλασίας… ζούσαν ανάμεσά μας και μέσα από τη σειρά θα μιλήσουν για αυτές τις μαύρες σελίδες της ιστορίας μας. ΝΤΑΝ
ΝΤΙΝ Γυρίζουμε σελίδα… και πάμε στη γκλαμουριά της Eurovision γιατί από όλα (πρέπει να) έχει ο τηλεμπαξές. Αύριο λοιπόν, Πέμπτη 7 Μαρτίου 2024, στις 21:00, μέσα από την έκτακτη εκπομπή της ΕΡΤ1 «Eurovision σε είδον», ο Φώτης Σεργουλόπουλος με την Τζένη Μελιτά, θα παρουσιάσουν σε πρώτη μετάδοση, το βιντεοκλίπ με το τραγούδι που θα εκπροσωπήσει η Μαρίνα Σάττι την Ελλάδα στον 68ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision. Θα πω μόνο αυτό… και τίποτα παραπάνω: εκτιμώ ότι το τραγούδι θα κερδίσει τους περισσότερους από τους εγχώριους φαν του μουσικού διαγωνισμού. Εντάξει… μην περιμένετε πως δεν θα υπάρξουν κι αντιδράσεις, αντιρρήσεις, διαφορετικές γνώμες κι απόψεις. Γνωστό το… παιχνίδι…! ΝΤΑΝ
ΝΤΙΝ Με τηλεπαιχνίδι θα κλείσουμε… που αν όλα εξελιχθούν θετικά θα το δούμε την επόμενη σεζόν. Όπως πρώτα είχα αναφέρει σε παλιότερες Καμπάνες το MEGA κοίταζε το «Κλαμπ του 1%», αλλά τελικά το άφησε γιατί έστρεψε το βλέμμα του… αλλού. Έτσι το «Κλαμπ», όπως επίσης αποκάλυψα μέσα από αυτή τη στήλη, κατέληξε στο STAR με τη διοίκηση του σταθμού να μελετά να το βγάλει του χρόνου, εντάσσοντάς το στο πρόγραμμα του σαββατοκύριακου. Κατανοητό έως εδώ; Πάμε τώρα ξανά στο MEGA που στο τραπέζι του έχει βάλει το «One Question», ένα από τα πιο… φρέσκα διεθνώς τηλεπαιχνίδια που το κάθε διαγωνιζόμενο ζευγάρι πρέπει να απαντήσει σε μία μόνο ερώτηση για να κερδίσει 100 χιλιάδες ευρώ. Εντάξει… δεν γνωρίζω –εφόσον εγκριθεί και περάσει στο στάδιο παραγωγής- αν θα παραμείνει αυτό το χρηματικό έπαθλο ή θα το… κατεβάσουν. Μην ξεχνάμε ότι στον ΑΝΤ1 προβάλλεται το «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος» χωρίς να δίνουν ένα εκατομμύριο, αλλά το έχουν φέρει στα… καθ’ ημάς, ή αλλιώς «στα σύγχρονα τηλεοπτικο-οικονομικά δεδομένα». Τα είπαμε τα… κλισέ στην αρχή, μην επαναλαμβανόμαστε. Άλλωστε στο συγκεκριμένο, το «One Question», μία μόνο ερώτηση θα δίνει πολλά χρήματα, αρκεί το διαγωνιζόμενο ζευγάρι να μπορεί να εντοπίσει τη σωστή απάντηση ανάμεσα σε είκοσι που θα του έχουν δοθεί! Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι εκτός από το παιχνίδι της «Μίας ερώτησης» έχει ενδιαφέρον το «παιχνίδι» του παρουσιαστή με τους διαγωνιζόμενους, κάτι που ανεβάζει το… βαθμό δυσκολίας παραγωγής του για το εγχώριο τηλεοπτικό τοπίο, στοιχείο που λαμβάνουν πολύ σοβαρά στο MEGA πριν καταλήξουν σε οριστική απόφαση. Αυτά προς το παρόν και θα επανέλθω. Ε, μην δώσω πολλή… μασημένη τροφή σε όσους κλοπο-πεϊστάρουν το ρεπορτάζ. ΝΤΑΝ
ΝΤΙΝ Για κλοπο-πέιστ ρεπορτάζ το σημερινό κουίζ που «δανείζονται»… κατ’ εξακολούθηση ορισμένοι, παρουσιάζοντάς τα ως… αποκλειστικούλια και πως βλέπουν το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά, αγνοώντας τη δεοντολογία και τη νομοθεσία, αλλά και ότι οι αναγνώστες είναι περισσότεροι από τους τηλεθεατές τους, οπότε γίνονται… ρεζιλάκι. ΝΤΑΝ
ΝΤΙΝ Έλα όμως, που οι… συνομιλίες για το «μαγείρεμα» μαθαίνονται… γιατί ουδέν κρυπτόν υπό το φως των καμερών και θα πέσουν… Καμπάνες. ΝΤΑΝ ΝΤΙΝ ΝΤΑΝ ΝΤΙΝ ΝΤΑΝ