Χρονιά ήταν και πέρασε και κάποιοι από τους τηλεοπτικούς σταθμούς υποδέχτηκαν χαρούμενοι και με αισιοδοξία το νέο έτος, ενώ κάποιοι άλλοι είναι εμφανές ότι χρειάζεται να σηκώσουν μανίκια μπας και σηκώσουν και τις πτήσεις τους στους πίνακες τηλεθέασης.
Όπως κάθε χρόνο τέτοιες ημέρες το «ταμείο» της Nielsen «μίλησε» βγάζοντας τους κερδισμένους και τους χαμένους της χρονιάς, του 2022. Μίας χρονιάς που περιλαμβάνει μέρη δύο τηλεοπτικών σεζόν: της προηγούμενης (δηλαδή το δεύτερο μισό της 2021-22) και αυτής που διανύουμε (το πρώτο μισό της 2022-23) και που αναμφισβήτητα είναι από τις πιο ανταγωνιστικές των τελευταίων ετών. Με έξι ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς στον αέρα και τρεις ακόμα από τη δημόσια τηλεόραση η μάχη για την τηλεθέαση είναι σκληρή και καθημερινή.
Ωστόσο η κάλπη από τις ψήφους του τηλεοπτικού κοινού «μίλησε» και όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα νικητής της χρονιάς στο γενικό σύνολο (αριστερή στήλη) αναδείχτηκε το MEGA έχοντας σημειώσει άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (μέσοι όροι εντός παρενθέσεων). Βέβαια πρέπει να αναφέρω ότι ο τηλεοπτικός σταθμός έβγαλε καινούργιο πρόγραμμα στις αρχές της προηγούμενης σεζόν, δηλαδή τον Σεπτέμβριο του 2021 και τη σεζόν 2020-21 (δηλαδή έως και τον Αύγουστο του 2021) πρόβαλλε στο prime time του σειρές σε επαναλήψεις. Έτσι τη χρονιά που πέρασε με γεμάτο πρόγραμμα ανέβασε πτήσεις στους πίνακες τηλεθέασης, ενώ σε κοντινή απόσταση βρέθηκε ο ALPHA που επίσης το 2022 κέρδισε τις ψήφους περισσότερων τηλεθεατών. Αντίθετα ο ΣΚΑΪ που ακολουθεί στην κατάταξη εμφανίζεται με μειωμένες δυνάμεις, κάτι που παρατηρείται σε όλους τους υπόλοιπους τηλεοπτικούς σταθμούς, εκτός από την ΕΡΤ2 και ΕΡΤ3 που… ευτυχώς δεν είδαν να βγαίνουν οι ελάχιστοι τηλεθεατές τους. Δεν είναι λοιπόν υπερβολή αν πούμε ότι το 2022 ήταν μία κακή χρονιά για το «ταμείο» τηλεθέασης των περισσότερων τηλεοπτικών σταθμών, κάτι που θα πρέπει να το λάβουν υπόψη τους αν θέλουν να κερδίσουν «ψήφο εμπιστοσύνης» από τηλεθεατές.
Στην κορυφή της κατάταξης βρέθηκε το MEGA και στο δυναμικό κοινό (δεξιά στήλη), αλλά νιώθοντας την… πίεση από τον ALPHA που ακολουθεί και στους τηλεθεατές ηλικίας 18-54 ετών. Από εκεί και κάτω στην κατάταξη παρατηρείται και πάλι η «έξοδος τηλεθεατών» από τις συχνότητες των υπόλοιπων ιδιωτικών σταθμών, ενώ τα κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης παρέμειναν στα ίδια χαμηλά επίπεδα.
Στο πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε αναλυτικά τους μέσους όρους των τηλεοπτικών σταθμών το 2022 που αποτυπώνουν τις επιλογές του κοινού.
Τέλος αξίζει να αναφέρω ότι ένα ακόμα βασικό στοιχείο που πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι «κλασικοί» τηλεοπτικοί σταθμοί είναι ότι το 2021 αποσπούσαν το 76,8% των τηλεθεατών, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen το 2022 το 75,4%, αποδεικνύοντας ότι χρόνο με το χρόνο όλο και περισσότεροι τηλεθεατές στρέφονται σε «others» επιλογές, δηλαδή τις συνδρομητικές πλατφόρμες και τα περιφερειακά κανάλια.