Τον Αύγουστο είναι παχιές οι μύγες, λέει η λαϊκή ρήση, αλλά στο τηλεοπτικό τοπίο κάποιοι… χτυπούσαν μύγες (λέγε με τηλεθέαση)! Και αν δεν προσέξουν τότε δικαιολογημένα εκτιμάται ότι τη νέα σεζόν θα χτυπούν… το κεφάλι τους για τις επιλογές τους!
Στα στοιχεία από τις μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen για τον προηγούμενο μήνα, τον Αύγουστο, αποτυπώνεται ότι λιγότεροι τηλεθεατές παρακολούθησαν τα εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικά κανάλια γενικού περιεχομένου, αυξάνοντας έτσι τη «δύναμη» των συνδρομητικών πλατφορμών και των περιφερειακών σταθμών. Και μην… βιαστούν να πουν… για να δικαιολογηθούν… ότι ήταν μήνας διακοπών, καθώς ο Αύγουστος είχε έντονη και πλούσια ειδησεογραφία. Αντίθετα όμως, τον… hot Αύγουστο, συγκρίνοντας τα στοιχεία με τον Ιούλιο, καταγράφηκαν λιγότεροι τηλεθεατές στις συχνότητες των σταθμών που πρέπει… να τους συγκεντρώσουν ξανά τη νέα σεζόν.
Ας δούμε όμως πρώτα την κατάταξη των τηλεοπτικών σταθμών τον Αύγουστο που όπως μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα με τα στοιχεία της Nielsen υπήρξαν αλλαγές σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, τον Ιούλιο. Στο γενικό σύνολο προηγήθηκε πάλι ο ΣΚΑΪ έχοντας όμως μειώσει τις δυνάμεις του, ενώ ακολούθησε ξανά ο ALPHA, που την καλοκαιρινή περίοδο –κυρίως με τις επαναλήψεις πετυχημένων σειρών του στο prime time- ανέβασε τις πολύ χαμηλές πτήσεις της προηγούμενης σεζόν. Στην τρίτη θέση τερμάτισε το STAR νιώθοντας όμως, την ανάσα του MEGA που ανέβασε ταχύτητες, αντίθετα με τον ΑΝΤ1 που έχασε κι άλλους τηλεθεατές καταλήγοντας στην πέμπτη θέση, φτάνοντας σε μικρή απόσταση από το ΟΡΕΝ που ανέβασε τα ποσοστά του. Από εκεί και κάτω στην κατάταξη… ως είθισται… τα κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης που αν και είχαν το «όπλο» των Ολυμπιακών Αγώνων δεν κατάφεραν -όπως αποδεικνύεται!- να πείσουν τους τηλεθεατές να παρακολουθούν τα υπόλοιπα προγράμματά τους.
Διαφορετική κατάταξη και αλλαγές σε σχέση με τον Ιούλιο (που οι μέσοι όροι του αποτυπώνονται αντίστοιχα, εντός παρένθεσης) και στο τηλεθεατές ηλικίας 18-54 με τον ALPHA να βρίσκεται ξανά στην κορυφή, αλλά με το MEGA στη δεύτερη θέση που κατάφερε να περάσει το STAR. Σημαντική μείωση στο «δυναμικό» κοινό για τον ΑΝΤ1 που βρέθηκε στην τέταρτη θέση μαζί με τον ΣΚΑΪ, ενώ το ΟΡΕΝ ανέβασε ταχύτητες, αλλά και πάλι τερμάτισε στην τελευταία θέση των ιδιωτικών σταθμών. Και όπως κάθε μήνα, έτσι και τον Αύγουστο, τελευταία στην κατάταξη βρέθηκαν τα κανάλια της ΕΡΤ αποδεικνύοντας ότι θέλουν πολύ κόπο… και πρόγραμμα… για να πείσουν τους τηλεθεατές του συγκεκριμένου ηλικιακού κοινού.
Δείτε στον παρακάτω πίνακα τα στοιχεία της Nielsen με τους μέσους όρους των τηλεοπτικών σταθμών τον Αύγουστο στο γενικό σύνολο και στο δυναμικό κοινό, ενώ εντός των παραθέσεων αναγράφονται οι αντίστοιχοι μέσοι όροι τους τον Ιούλιο.
Ωστόσο, όπως αναφέραμε αρχικά και αποτυπώνεται από τις μετρήσεις τηλεθέασης, τον Αύγουστο σε σχέση με τον Ιούλιο, παρακολούθησαν λιγότεροι τηλεθεατές τα προγράμματα των εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικών σταθμών γενικού περιεχομένου.
Έχοντας λοιπόν ξεκινήσει να διανύουμε τη νέα σεζόν θα έχει ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε αν οι τηλεθεατές που έφυγαν ανταποκριθούν στα νέα προγράμματά των σταθμών και επιστρέψουν… ή θα… ξεχειμωνιάσουν σε άλλες τηλεοπτικές παραλίες…!