Ιδιαίτερα ανταγωνιστική η φετινή τηλεοπτική σεζόν, γεγονός που αποτυπώνεται μήνα με το μήνα στη μάχη της τηλεθέασης.
Χαρακτηριστικό είναι ότι οι τηλεοπτικοί σταθμοί, για χάρη της τηλεθέασης, δεν κράτησαν πολύ την «εορταστική περίοδο» και ξεκίνησαν νωρίτερα από τα προηγούμενα χρόνια το «δεύτερο μισό της σεζόν», ενισχύοντας τα προγράμματά τους με καινούργια επεισόδια των σειρών τους, αλλά και νέων projects.
Ωστόσο με το τέλος του πρώτου μήνα της νέας χρονιάς το «ταμείο» της τηλεθέασης… μίλησε και για ορισμένους τα στοιχεία της Nielsen είναι… ανησυχητικά. Όπως λοιπόν βλέπουμε στον παρακάτω πίνακα στην κορυφή της κατάταξης του Ιανουαρίου στο γενικό σύνολο βρέθηκε πάλι ο ALPHA, αλλά έχοντας σημειώσει μείωση των ποσοστών του, ενώ κοντά του, με λίγους τηλεθεατές διαφορά βρέθηκε ο ΣΚΑΪ που εμφανώς λόγω της επιστροφής του Survivor κατάφερε να συγκεντρώσει περισσότερους τηλεθεατές στη συχνότητά του. Έτσι το MEGA βρέθηκε στην τρίτη θέση, αλλά με τους τρεις πρώτους στην κατάταξη τηλεοπτικούς σταθμούς να δίνουν σκληρή μάχη μεταξύ τους. Αντίθετα ο ΑΝΤ1 που ακολουθεί, μετά το τέλος του Μουντιάλ σημείωσε σημαντική μείωση των ποσοστών του και είναι σαφές ότι στο κανάλι του Αμαρουσίου… έχασαν τη μπάλα, έχασαν και τηλεθεατές. Αύξηση τηλεθέασης σημείωσε το STAR που όπως φαίνεται το Master Chef… έψησε περισσότερους τηλεθεατές από αυτούς που επέλεγαν το σταθμό για την «πασαρέλα» του GNTM. Αρκετά πίσω στην κούρσα της τηλεθέασης βρέθηκαν τον Ιανουάριο η ΕΡΤ1 με το ΟΡΕΝ, ενώ την κατάταξη ολοκληρώνουν τα υπόλοιπα κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης, η ΕΡΤ2 και ΕΡΤ3, που συνεχίζουν να κερδίζουν ελάχιστους τηλεθεατές.
Διαφορετική η κατάταξη του Ιανουαρίου στο δυναμικό κοινό, αλλά με τον ALPHA ξανά στην κορυφή που έχει όμως πίσω του και σε μικρή απόσταση το MEGA, αφού ο ΣΚΑΪ με την έλευση του ριάλιτι επιβίωσης στο πρόγραμμά του ανέβασε σημαντικά τα ποσοστά του, αλλά όχι τόσο ώστε να περάσει στη δεύτερη θέση. Αντίθετα το STAR εμφανίζεται πιο… δελεαστικό από τον ΑΝΤ1 στους τηλεθεατές ηλικίας 18-54 ετών, αφού το κανάλι της Κηφισιάς σημείωσε υψηλότερο μέσο όρο από το κανάλι του Αμαρουσίου που κατέληξε στην πέμπτη θέση. Αρκετά πιο πίσω στην κατάταξη και με πολύ χαμηλούς μέσους όρους βρίσκεται το ΟΡΕΝ και ακολουθούν τα κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης.
Αναλυτικά λοιπόν στην πρώτη στήλη του παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε την κατάταξη του Ιανουαρίου στο γενικό σύνολο όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Nielsen και εντός παρένθεσης αναφέρονται οι μέσοι όροι τους τον προηγούμενο μήνα, τον Δεκέμβριο, ενώ στη δεύτερη στήλη καταγράφονται οι αντίστοιχοι μέσοι όροι στο δυναμικό κοινό.
Έτσι λοιπόν ξεκίνησε η νέα χρονιά για τους τηλεοπτικούς σταθμούς με κάποιους να μένουν ενεργοί στην κούρσα της τηλεθέασης και κάποιους να πρέπει να… ενεργοποιηθούν για να συνεχίσουν να βλέπουν τηλεθεατές στις… κερκίδες τους.