Αν και βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή της σεζόν και είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα οι μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen αποτυπώνουν κατά πόσο οι επιλογές των τηλεοπτικών σταθμών ανταποκρίνονται στις επιθυμίες των τηλεθεατών.
Τον Νοέμβριο όλοι οι σταθμοί είχαν γεμάτα προγράμματα με κάποιους να οδηγούνται όμως, ακόμα και σε «κόψιμο» εκπομπών, συνειδητοποιώντας ότι δεν «τραβούσαν» τηλεθεατές. Διανύοντας μάλιστα ποδοσφαιρική περίοδο, με το Μουντιάλ στον αέρα του ΑΝΤ1, δεν είναι υπερβολή αν πούμε ότι κάποιοι εμφανίζονται… κουρασμένοι από την αρχή του αγώνα της τηλεθέασης.
Πάντως το κανάλι του Αμαρουσίου που ξεκίνησε πολύ δύσκολα τη σεζόν φαίνεται να ωφελείται από τα «τεχνικά λάθη» του ΑΝΤ1+ που οδήγησαν τη μετάδοση των ποδοσφαιρικών αγώνων στη συχνότητα του ΑΝΤ1. Εκτός λοιπόν από την άνοδο του ΑΝΤ1 δεν παρατηρούνται μεγάλες διαφορές καθώς στο γενικό σύνολο (Πίνακας 1) το MEGA βρέθηκε ξανά στην κορυφή της κατάταξης, αλλά με μικρή άνοδο των ποσοστών του, αισθάνεται πλέον την απειλή από τον ALPHA, που ακολουθεί και ο οποίος σημείωσε μικρή άνοδο των ποσοστών του.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο ΑΝΤ1 που ανέβασε σημαντικά τα ποσοστά του, κερδισμένος από τη μετάδοση του Μουντιάλ που θα πρέπει να αποδείξει μετά το τέλος της ποδοσφαιρικής διοργάνωσης πως θα κρατήσει τηλεθεατές στις κερκίδες του.
Λιγότεροι όμως, τηλεθεατές κάθισαν τον Νοέμβριο στις κερκίδες του ΣΚΑΪ που λογικά ευελπιστεί στους αγώνες του Survivor για να σημειώσει άνοδο των τηλεθεάσεών του, ενώ σε μικρή απόσταση ακολουθεί το STAR.
Με χαμηλές επιδόσεις στον αγώνα της τηλεθέασης η ΕΡΤ και το ΟΡΕΝ, ενώ ελάχιστοι ήταν οι τηλεθεατές που και τον προηγούμενο μήνα επέλεξαν τα άλλα κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης, την ΕΡΤ2 και ΕΡΤ3.
Στα ίδια συμπεράσματα καταλήγουμε και από τα ποσοστά τηλεθέασης του Νοεμβρίου στο δυναμικό κοινό (Πίνακας 2) με κάποιους να έχουν κατέβει δυνατά στον αγώνα και κάποιους… να τρώνε γκολ.
Στην κορυφή της κατάταξης τον Νοέμβριο βρέθηκε πάλι ο ALPHA μεγαλώνοντας τη διαφορά με το MEGA που ακολουθεί στη δεύτερη θέση, έχοντας όμως, δίπλα του τον ΑΝΤ1 που κέρδισε περισσότερους τηλεθεατές ηλικίας 18-54 ετών. Έτσι το STAR βρέθηκε μία θέση παρακάτω, αλλά με διψήφιο μέσο όρο, ενώ οι υπόλοιποι σταθμοί φαίνεται να απέχουν αρκετά από τις επιλογές του συγκεκριμένου ηλικιακού κοινού, έχοντας σημειώσει πολύ χαμηλές πτήσεις στους πίνακες τηλεθέασης.
Σαφώς και είναι πολύ νωρίς για… δάκρυα, αλλά είναι εμφανές ότι κάποιοι σταθμοί δεν έχουν κάνει τις επιλογές που θα κερδίσουν μεγάλη μερίδα του τηλεοπτικού κοινού για να σταθούν δυνατά στον αγώνα της τηλεθέασης. Και αν δεν κάνουν όποιες αλλαγές χρειάζονται τότε το μόνο που θα απομείνει θα είναι τα πολλά χρήματα… που πήγαν χαμένα…! Και το ερώτημα είναι ποιος θα πληρώσει στο τέλος… τη λυπητερή…!