Δύσκολη χρονιά και για το τηλεοπτικό τοπίο το 2020 αφού παρά την πανδημία του κορονοϊού που οδήγησε σε lockdown, αποδεικνύεται ότι οι τηλεθεατές δεν… στήθηκαν μπροστά από τις τηλεοράσεις τους για να δουν τα προγράμματα των εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικών σταθμών γενικού περιεχομένου.
Αν και αναμενόταν σημαντική αύξηση του κοινού τους τελικά συνολικά εισέπραξαν… ψίχουλα, ενώ σε συνδυασμό με τη μείωση των ποσοστών όλων σχεδόν των σταθμών σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο δικαιολογημένα εκτιμάται πως αν δεν… επιδιορθώσουν τα προγράμματά τους τότε μετά την περίοδο του lockdown που επέβαλε ο κορονοϊός θα υπάρξει μεγαλύτερη αποχώρηση τηλεθεατών από τις συχνότητές τους.
Αλλά ας πάρουμε τα στοιχεία από την αρχή, έτσι όπως καταγράφηκαν από τη Nielsen. Στη «μάχη» της τηλεθέασης λοιπόν το 2020 νικητής στο γενικό σύνολο αναδείχτηκε ο ΣΚΑΪ που όμως έχασε δυνάμεις σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, το 2019, όπως και ο ΑΝΤ1 που παρέμεινε επίσης στη δεύτερη θέση. Τις ίδιες «εισπράξεις» σημείωσε το STAR που τερμάτισε τρίτο, ξεπερνώντας τον ALPHA που είδε τη μεγαλύτερη χασούρα στο ταμείο της τηλεθέασής του. Μείωση της δυναμικής του και το OPEN, ενώ ακολουθεί το MEGA που βγήκε καθυστερημένα (στις 17/2/2020) ενώ απουσίαζε όλη την προηγούμενη χρονιά (το 2019) από το τηλεοπτικό αέρα. Το μοναδικό κανάλι που έκλεισε έστω και με μικρή άνοδο τη χρονιά σε σχέση με την προηγούμενη ήταν η ΕΡΤ1 ενώ τα άλλα κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης κινήθηκαν πτωτικά (ΕΡΤ2) ή έμειναν στα ίδια (ΕΡΤ3) χαμηλά ποσοστά τους.
Ενδιαφέροντα όμως είναι τα ετήσια στοιχεία της Nielsen και για το δυναμικό κοινό καθώς στην κορυφή της κατάταξης βρέθηκε το STAR… εκθρονίζοντας τον ΑΝΤ1 που ακολουθεί, ενώ στην τρίτη θέση κατάφερε να παραμείνει ο ALPHA παρά το ότι σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση των ποσοστών του και στους τηλεθεατές ηλικίας 18-54 ετών, γλιτώνοντας στο… τσακ από τον ΣΚΑΪ που τερμάτισε πάλι τέταρτος στο συγκεκριμένο κοινό. Στην πέμπτη θέση βρέθηκαν το OPEN που έχασε κι άλλους τηλεθεατές του, μαζί με το MEGA που καθυστέρησε όπως αναφέραμε να βγει στον αέρα, καταφέρνοντας όμως να ισοβαθμήσει με το κανάλι της Παιανίας που είναι σαφές ότι στη δίχρονη παρουσία του πολλές από τις έως τώρα επιλογές του δεν είναι… ανοικτές στους τηλεθεατές. Κι από εκεί και κάτω στην κατάταξη… ως είθισται… η ΕΡΤ, αλλά με την ΕΡΤ1 να είναι το μοναδικό κανάλι που έχει αυξήσει έστω και ελάχιστα… τα ελάχιστα ποσοστά του. Ενώ τα άλλα κανάλια της, η ΕΡΤ2 και ΕΡΤ3, σημείωσαν πτήσεις… σχεδόν εδάφους, αποδεικνύοντας ότι δεν… απογειώνουν τους τηλεθεατές.
Στον παρακάτω πίνακα λοιπόν μπορείτε να δείτε τους μέσους όρους τηλεθέασης που σημείωσαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί το 2020 τόσο στο γενικό σύνολο (1η στήλη) αλλά και στο δυναμικό κοινό (2η στήλη), ενώ εντός παρένθεσης αναφέρονται οι αντίστοιχοι μέσοι όροι την προηγούμενη χρονιά, το 2019.
Ωστόσο, την περίοδο του κορονοϊού και ιδιαίτερα λόγω των lockdown θα ήταν αναμενόμενο να αυξηθεί η θέαση στους εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικούς σταθμούς γενικού περιεχομένου. Αντίθετα όμως, όπως προκύπτει από τις μετρήσεις τηλεθέασης η αύξηση ήταν μόλις μιάμιση μονάδα, στοιχείο που θα πρέπει να προβληματίσει τους ιθύνοντες όταν εν καιρώ καραντίνας δεν καταφέρνουν με τις επιλογές τους να κερδίσουν τους τηλεθεατές…! Γιατί αν δεν προχωρήσουν μπροστά και ακολουθήσουν την… πεπατημένη, τότε όλο και λιγότεροι θα… πατούν στις συχνότητές τους…!