Site icon NewsIT
17:12 | 02.12.14

Buzz 2014: Αυτές είναι οι 10 χειρότερες διαφημίσεις της χρονιάς όπως τις επέλεξε το Business Insider

Buzz 2014: Αυτές είναι οι 10 χειρότερες διαφημίσεις της χρονιάς όπως τις επέλεξε το Business Insider
Newsit Newsroom

Συνεχίζοντας τις λίστες πριν χαιρετήσουμε το έτος να πάει από εκεί που ήρθε, έχοντας μάθει ότι αυτά είναι τα καλύτερα φωτογραφικα λευκώματα που αξίζουν ένα κάποιο βλέμμα μας σύμφωνα με το TIME, προχωράμε σε κάτι καταγγελτικό. Αυτές είναι οι δέκα πιο τελειωμένες σε έμπνευση, αισθητική, μήνυμα, τα πάντα όλα του τελευταίου δωδεκαμηνου όπως τις επέλεξε η συναδελφος Lara O'Reilly για το Business Insider.

Συμφωνείς, διαφωνείς, είσαι διαφημιστής ή διαφημιζόμενος, δεν μας αφορα αφού σε αυτή τη λίστα μπήκαν μόνο απόλυτα λάθος διαφημιστικές εκστρατείες που δεν διαφημίζουν Ελληνικό Τουρισμό.

10. Thorne Travel, “The Advert”: Η συνάδελφος έχει την εντύπωση ότι πρόκαιραι για μια παρωδία, μια διαφήμιση με πραγματικό σκωτσέζικο χιούμορ, μια δημιουργία όπου οι στυλιστικές επιλογές και η μουσική που μπορεί να σε κάνει να καταπιείς κανέλα αν δεν είσαι χημικός ρέιβερ είναι χαρακτηριστικά ηθελημένα. Δεν το νομίζω.

9. FairLife Milk — “Milk That Mooves You”. Η μεγάλη Coke αποφάσισε να μπει στην αγορά των γαλακτοκομικών προιόντων με ορμή. Έχοντας επενδύσει εκατομύρια σε γάλα επεξεργασμένο έτσι ώστε να περιέχει 50 τοις εκατό περισσότερη πρωτεΐνη, αυξημένα επίπεδα ασβεστίου και τη μισή ποσότητα ζάχαρης από το κανονικό, το Fairlife ίσως γίνει η αγελάδα των δολαρίων μόλις βγει στην αμερικανική αγορά αυτές τις μέρες -στη διπλάσια τιμή από το κανονικό γάλα. Φευ, εαν η υποδοχή του κοινού είναι ανάλογη με αυτή που επιφύλαξε ο κόσμος στην επικοινωνιακή στρατηγική του προιοντος, η Coke έχει πρόβλημα. Στη διαφημιστική καμπάνια που φέρει τίτλο “good-for-you-milk” μια σειρά από βρεγμένα στο λευκό υγρό pin-up ποζάρουν για να τις πιείς στο ποτήρι. Σεξιστική, προκλητική, η υγεία και η διατροφή έχουν δώσει τη θέση τους σε θηλυκές υπάρξεις πρόθυμες να τις ρουξήξεις σε μια καμπάνια που όλοι τη χαιρέτησαν σαν παράδειγμα προς μίμηση αν θες να ταπεινώσεις τη γυναίκα σήμερα ή εαν σε λένε Ερντογάν.

8. VIP — “Quality Assured Since 2009”. Όλοι περίμεναν πολλά από αυτή τη καμπάνια που έτρεξε στις βρετανικές τηλεοράσεις. Επρόκειτο να είναι η πρώτη φορά που κάποιος καπνίζει κάτι στην οθόνη από τη δεκαετία του 60, όταν το τσιγάρο είχε απαγορευθεί να βιντεοσκοπείται από διαφημιστές. Τελικά αυτό που πήραν είναι μια σειρά από παράπονα καθώς οι Βρετανοί μπορεί να αγαπάνε το ηλεκτρονικό τσιγάρο αλλά όταν το κάνουν δεν θυμίζουν ούτε μοιάζουν με γυναίκα πρόθυμη για όλα. Επιπλέον, η καμπάνια είχε πολύ άτυχο timing αφού μια εβδομάδα μετά την προβολή της μάθαμε ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα μπορεί να περιέχουν έως δέκα φορές μεγαλύτερες ποσότητες ορισμένων καρκινογόνων ουσιών σε σχέση με τα κανονικά τσιγάρα, σύμφωνα με ιαπωνική έρευνα.
Άουτς ολοκληρωτικό.

7. Dove — “Patches”. Όταν η Unilever έβγαλε τη συνέχεια στην εξαιρετικά επιτυχημένη καμπάνια της από την προηγούμενη άνοιξη “Real Beauty Sketches” πίστευε ότι θα είχε ξανά στα χέρια της ένα δημοφιλές, viral μήνυμα. Αυτό που πήρε ήταν δυσαρέσκεια από τις γυναίκες που είδαν στην εταιρεία Dove το χλευασμό απέναντι στο πρόσωπο τους και ένα κακοπροαίρετο τρολάρισμα που αφορά τη στάση τους απέναντι στο ψέμα της κοσμετολογίας. “Μια φρεσκοπλυμένη εκδοχή τους βιομηχανοποιημένου φεμινισμού” έγραψε η Arwa Mahdawi στη Guardian.

6. Hooters — “World Cup”. Mια καμπάνια που συνδέει τη μπάλα με τις μπάλες; Ένα άνοιγμα της εταιρείας με τις ζουμερές σερβιτόρες στο διεθνές αντρικό κοινό της; Το πιο βλακώδες σενάριο διαφημισης που μπορει να κατεβάσει το μυαλό ενός διαφημιστή που τρώει μόνο hamburger νυχθημερόν και δεν είναι από ΑΑ κρέας; Ό,τι και αν συνέβη, η ξανθιά κάνει μια χειρονομία που δυσαρέστησε πολλούς.

5. Nippon Airways — “Let’s Change The Image Of Japan”. Οι Ιαπωνικές αερογραμμές Nippon Airlines εξέδωσαν απολογητική ανακοίνωση και μεταμέλεια σε δελτίο τύπου αφού έπαιξε με τα δυτικά στερεότυπα απέναντι στους Ιάπωνες και έχασε παταγωδώς.

4. Αστυνομία της Ουγγαρίας — “Καμπάνια κατά της Γυναικείας Βίας” Ποιός ευθύνεται εαν σε βιάσουν; ΕΣΥ! Με αυτόν τον απλοικό τρόπο οι αρχές της Ουγγαρίας αποφάσισαν να ενημερώσουν τις γυναίκες για το ρόλο τους ως θύμα και θύτης όταν το σεξ γίνεται παρα τη θέληση τους. Στο διάρκειας τριών λεπτών υλικό, μια γυναικοπαρέα ντύνεται προκλητικα, μεθάει, προκαλεί το βιαστή να την παραδειγματίσει γιατί είναι αμαρτωλή και της αξίζει η τιμωρία. Το καταληκτικό μήνυμα είναι “Εσύ είσαι υπεύθυνη. Μπορείς να κάνεις κάτι για αυτό, μπορείς να μην κάνεις κάτι για αυτό». Είναι 1786 και η βιομηχανική επανάσταση αργεί ακόμη πολύ.

3. Feed A Child — Tηλεοπτικό σποτ. Στη Νότια Αφρική το να ταίζεις ένα παιδί είναι η εναλλακτική του να ταίζεις ένα σκύλο. Το φιλανθρωπικό ίδρυμα Feed A Child έπαιξε με το ρατσισμό σε πολλά επίπεδα (φυλετικός-ταξικός κλπ.) και βρέθηκε σε μεινοκετική θέση αφού όντως το να βλέπεις μια λευκή αστή να ταίζει σαν σκύλο ένα μαύρο παιδί μόνο ένα Φέργκιουσον μπορεί να σου υπενθυμίσει.

2. East Hills — “Shop East Hills”. Σύμφωνα με την ακριβοδίκαιη διαδικτυακή κοινότητα του Reddit αυτό είναι το χειρότερο διαφημιστικό που έχει υπάτξει ποτέ. Δεν μπορώ να είμαι τόσο αφοριστικός, μπορώ να γελάσω όμως πολύ με το απίθανο μουσικό του θέμα που το έχει συνθέσει προφανώς κάποιος νοτιοκορεατης που πιστεύει ότι κάνει καλή μουσική για να βασανίσει τη Δύση.

1. Paddy Power — “Money Back If He Walks”. Η επιστροφή χρημάτων που υποσχέθηκε η εταιρεία online στοιχηματων της Βρετανίας Paddy Power ήταν ένα κακόγουστο αστείο για το οποίο υπήρξαν περισσότερα από 5μισι χιλιάδες παράπονα καταναλωτών. Ξεπερνώντας τα όρια της όποιας ανοχής, η εταιρεία συνέδεσε το κόκκινο χαλί των Όσκαρ με το χαλί που θα περπατούσε ένας άλλος Όσκαρ που θα έπρεπε να καταδικασθεί ισόβια αλλά με τέτοιες καμπάνιες σιγά μην περιμένεις το σωστό να προκύπτει. “Ο κόσμος μας είναι σε πλήρη ανυποληψία μετά από αυτό” είπαν οι διαφημιστές στο Ηνωμένο Βασίλειο μιλώντας πολύ πολύ σωστά και μπράβο τους.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version