Ο χώρος των καυσίμων αποτελεί το πιό μεγάλο,το πιό σκληρό και φυσικά το πιό κερδοφόρο καρτέλ της χώρας.
Σε κάθε του βαθμίδα από την παραγωγή έως τη λιανική πώληση η αγορά ποδηγετείται και δε λειτουργεί ανταγωνιστικά.’Ολα τα παραπάνω είναι διαπιστώσεις του καθενός από εμας αλλά ακόμα και της επιτροπής ανταγωνισμού του ελληνικού κράτους.
Και όμως το κύκλωμα που έχει ως κύριο στόχο του τη φοροαποφυγή-αφού σχεδόν το 75-80% της λιανικής τιμής είναι φόροι-λειτουργεί προκλητικά και ανεμπόδιστα.
Λαθραίο πετρέλαιο κυκλοφορεί κατά κόρον, “παιγνίδι” με τα τιμολόγια γίνεται σε πολύ μεγάλη έκταση, ενώ σε περιόδους επαπειλούμενης κρίσης όπως η χθεσινή, κάποιοι δε διστάζουν να κάνουν και το πιό προκλητικό. Να αυξήσουν εν ψυχρών τις λιανικές τιμές παρ΄ότι γνωρίζουν ότι παρακολουθούνται από κράτος και κοινωνία, αποδεικνύωντας ότι δεν φοβούνται κανέναν και τίποτα.
Η απόφαση του νέου υπουργού Μ. Χρυσοχοίδη να επιβάλει ανώτατη τιμή ομολογώ ότι με αιφνιδίασε. Τα κρούσματα αισχροκέρδειας της Κυριακής δεν ήταν τα μεγαλύτερα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.
‘Αρα είναι προφανές πως η άμεση επιβολή του πλαφόν είχε ως στόχο να εκπέμψει μήνυμα. Και το έκανε.
Το ερώτημα τώρα είναι το ποιά θα είναι η συνέχεια. Προφανώς τα κυκλώματα που πολλές φορές είχαμε αποκαλύψει στις “Αποδείξεις” δε θα φοβηθούν, ούτε θα σταματήσουν.
Το κέρδος τους είναι τόσο μεγάλο και οι προστάτες τόσο ισχυροί ωστέ να μη φοβούνται.Και έχουν βρει τους τρόπους να “εξημερώσουν” ή και …να “φάνε” υπουργούς και υφυπουργούς.
Περιμένω λοιπόν με πολύ ενδιαφέρον το επόμενο βήμα του νυν υπουργού. ‘Εχει στόχο την πραγματική εξυγίανση ή επρόκειτο για μια απόφαση – φωτοβολίδα που απλώς θα ρίξει στάχτη στα μάτια;
Εχει δημιουργήσει τις πολιτικές προυποθέσεις για κάτι τόσο τολμηρό ή θα ακολουθήσει την οδο που ως σήμερα έχουμε ζήσει και είναι αυτή της υπαναχώρησης μετά το λεονταρισμό;
Η χθεσινή ταχύτατη αντίδραση του κ. Χρυσοχοίδη καταγράφεται στα υπέρ του. Τοποθετεί όμως τον πήχη ψηλά.
Μακάρι να μην απογοητευθούμε ξανά…