Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 2012 τα νοικοκυριά εξοικονόμησαν περίπου 140 εκατ. ευρώ επιλέγοντας για τις αγορές τους προϊόντα σε προσφορά, ενώ συμπεριλαμβανομένων των προγραμμάτων πιστότητας (loyalty cards) που έχουν οι περισσότερες αλυσίδες και επιβραβεύουν τους πελάτες με δωροεπιταγές ή επιστροφές χρημάτων τους ανάλογα με το ύψος των αγορών τους, το όφελος ξεπέρασε τα 250 εκατ. ευρώ.
Το ΙΕΛΚΑ αναφέρει ότι οι συγκεκριμένες πρακτικές που ακολουθούν τα σούπερ μάρκετ και οι βιομηχανίες την τελευταία διετία έχουν οδηγήσει σε εξοικονόμηση του 1,4% επί του συνόλου των αγορών των καταναλωτών για βασικά είδη.
Σε δείγμα 2.000 καταναλωτών σε όλη τη χώρα, οι Έλληνες προκειμένου να βρουν το φθηνότερο καλάθι αγορών συγκρίνουν, πληροφορούνται και επιλέγουν για τις προφορές όλο και περισσότερες από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Χαρακτηριστικό είναι ότι περίπου 8 στους 10 (82%) καταναλωτές αγοράζουν περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το διάστημα πριν από την οικονομική κρίση, ενώ 72% των Ελλήνων δηλώνει ότι θα διατηρήσει αυτή τη συνήθεια και αφού ξεπεραστεί η κρίση, δείχνοντας έτσι και τη διαχρονικότητα αυτής της καταναλωτικής τάσης.
Επιπλέον 81% των καταναλωτών δηλώνει ότι βρίσκει περισσότερες προσφορές στα σούπερ μάρκετ σε σχέση με άλλα καταστήματα, 80% δηλώνει ότι συγκρίνει περισσότερο τις τιμές ανάμεσα στα προϊόντα σε σχέση με το παρελθόν, ενώ περίπου 6 στους 10 (62%) σημειώνουν ότι πλέον αναζητούν πιο εντατικά προσφορές μέσω προωθητικών φυλλαδίων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, καθώς και στο Διαδίκτυο.