Τρίτη, 19 Νοε.
19oC Αθήνα

Black Friday: Προσφορές έως και 90% – Επόμενο στοίχημα η Cyber Monday

Black Friday: Προσφορές έως και 90% – Επόμενο στοίχημα η Cyber Monday

Στους ρυθμούς της Black Friday σήμερα η αγορά, αφού κορυφώνεται η των προσφορών που αναμένεται να διαρκέσει μέχρι και την προσεχή Δευτέρα (29.11.2021), ημέρα κατά την οποία έρχεται και η Cyber Monday. Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις η κίνηση μέχρι και χθες ήταν σχετικά ικανοποιητική, παρά τους περιορισμούς που υπάρχουν, λόγω της πανδημίας.

Οι προσφορές της Black Friday αναμένεται να ξεπεράσουν σήμερα και τις επόμενες ημέρες, είτε μέσω των e-shop, είτε μέσα από τα φυσικά καταστήματα κάθε προηγούμενο. Πολλές αλυσίδες μάλιστα έχουν προσφορές – κράχτη που φτάνουν ακόμη και το 80% με 90%.

Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, το λιανεμπόριο της Αττικής είναι σε πλήρη ετοιμότητα για την Black Friday και Cyber Monday, καθώς και την εορταστική αγορά.

Στόχος, όπως είπε, για Black Friday – Cyber Monday είναι να ξεπεράσει η φετινή ανοιχτή αγορά τον τζίρο των 280 εκατ. ευρώ του περσινού Νοεμβρίου και οι καταναλωτές να αυξήσουν τον μέσο όρο αγορών και χρημάτων που θα δαπανήσουν.

Είναι σημαντικό – όπως είπε – ότι ο τζίρος της Black Friday και Cyber Monday στην ΕΕ τόσο το 2019 όσο και το 2020 εντός πανδημίας κινήθηκε σχεδόν στα ίδια επίπεδα, ξεπερνώντας το 1,5 δισ. ευρώ.

Τόνισε πως στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Πρότεινε μάλιστα να προτιμηθούν και πάλι τα εγχώρια e-shops και τα τοπικά καταστήματα που παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια και ελκυστικές τιμές.

Τα προϊόντα που γνωρίζουν την μεγαλύτερη ζήτηση και προσελκύουν τον μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι σύμφωνα με έρευνα οι ηλεκτρονικές συσκευές, τα smartphones και τα laptops.

Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα του ΣΕΠΕ, οι 7 στους 10 καταναλωτές ενδιαφέρονται να αγοράσουν ηλεκτρονικές συσκευές, smartphones, laptops, παιχνίδια, λευκές συσκευές, έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού. Μάλιστα, οι 6 στους 10 έχουν προεπιλέξει τα 4 είδη που, κατά μέσον όρο, ενδιαφέρονται να αγοράσουν.

Πάντα σύμφωνα την ίδια έρευνα οι καταναλωτές απαντούν στον τρόπο που θα γίνουν οι αγορές κατά την εκπτωτική περίοδο, ότι οι 4 στους 10 απαντούν ότι θα κάνουν αγορές «Phygital» συνδυάζοντας τη φυσική παρουσία με το digital κανάλι, ανάλογα με τις ηλικιακές αποκλίσεις, τις νέες γενιές καταναλωτών και την εξοικείωση με τις διαδικτυακές πληρωμές.

Πάντως, όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ, οι 2 στους 10 καταναλωτές στην Ελλάδα δηλώνουν προτίθενται να ξοδέψουν φέτος τουλάχιστον 50% περισσότερα, κυρίως σε φυσικά καταστήματα, αφού πέρυσι ήταν σε καραντίνα οι ίδιοι και η αγορά σε lockdown.

Οι άνθρωποι της αγοράς εκτιμούν ότι ο τζίρος θα διαμορφωθεί περίπου στο 80% – 85% του τζίρου του 2019, αν και η προ μηνός αισιοδοξία έφερνε εκτιμήσεις ότι εφέτος μπορεί να τον υπερβεί.

Σύμφωνα με πρόσφατη τηλεφωνική έρευνα στην Αττική, από το τμήμα Μελετών του ΕΒΕΠ για το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής, φαίνεται πως οι 8 στους 10 καταναλωτές στο Λεκανοπέδιο επιθυμούν να εκμεταλλευθούν τις ελκυστικές τιμές, στο μέτρο του δυνατού και όπου φανούν χρήσιμες και συμφέρουσες λίγο πριν τις οικογενειακές υποχρεώσεις των εορτών. προϊόντα

Αντίθετα οι 2 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν αδυναμία κατανάλωσης και δεν εκδηλώνουν κανένα ενδιαφέρον για τον λόγο ότι δεν τους περισσεύει οικογενειακό εισόδημα για αγορές. Οι αυξήσεις στη λιανική δείχνουν συγκρατημένες, παρά το γεγονός πως οι ανατιμήσεις στις τιμές κυμαίνονται στο 16% για μεταλλικά προϊόντα, 14% για ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη, 10% για βιομηχανικά, 7% για κλωστοϋφαντουργικά, 6% για πλαστικά, 4% για προϊόντα ξύλου και 2% σε φαρμακευτικά είδη. Οι αυξήσεις που όμως «κακοφαίνονται» περισσότερο στα νοικοκυριά είναι στα τρόφιμα και τα καύσιμα.

Επιπλέον, από την έρευνα προκύπτει ότι, οι 9 στους 10 καταναλωτές της Black Friday & Cyber Monday έχουν ήδη κάνει έρευνα στα προϊόντα που έχουν στοχεύσει για τις προσωπικές αγορές. Οι 8 στους 10 θα ήθελαν «black friday τιμές» και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ για τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης.

Οι 7 στους 10 καταναλωτές ενδιαφέρονται για ευκαιρίες σε ηλεκτρονικές συσκευές, παιχνίδια, smartphones, laptops, λευκές συσκευές, έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού. Οι 6 στους 10 καταναλωτές έχουν προ επιλέξει τα 4 είδη που, κατά μέσο όρο, ενδιαφέρονται να αγοράσουν.

Οι 5 στους 10 προτιμούν να δαπανήσουν για αγορές οικογενειακών δώρων ενόψει εορτών σε συνδυασμό με προσωπικές αγορές. Οι 4 στους 10 κάνουν αγορές «Phygital» συνδυάζοντας την φυσική τους παρουσία με «digital» αγορές.

Οι 3 στους 10 προτιμούν τις προσωπικές αγορές ρούχων, καλλυντικών, κοσμημάτων και τα ταξίδια.

Οι 2 στους 10 προτίθενται να ξοδέψουν φέτος τουλάχιστον 50% περισσότερα, κυρίως σε φυσικά καταστήματα, αφού, πέρυσι, ήταν σε καραντίνα οι ίδιοι και η αγορά σε lockdown.

Τέλος, 1 στους 10 ενοχλείται από τους ελέγχους στην είσοδο και τον αποτρέπει να επισκεφτεί εμπορικό κατάστημα.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις