Site icon NewsIT
07:14 | 27.11.23

Cyber Monday: Κορυφώνονται οι προσφορές – Η ακρίβεια «φρέναρε» την Black Friday

Cyber Monday: Κορυφώνονται οι προσφορές – Η ακρίβεια «φρέναρε» την Black Friday

Ανοιχτά τα εμπορικά καταστήματα στον πεζόδρομο της οδού Ερμού στην Αθήνα με τους ιδιοκτήτες τους να συνεχίζουν τις προσφορές της Black Friday, Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2023. (ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI)

Θανάσης Παπαδής

Τουλάχιστον στα περυσινά επίπεδα, ίσως και λίγο ψηλότερα κινήθηκαν οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κατά την περίοδο της Black Friday που ολοκληρώνεται σήμερα με την Cyber Monday.

Παράγοντες και της αγοράς εκτιμούν ότι ο τζίρος του τελευταίου 3ημέρου – της Black Friday και της Cyber Monday – ξεπέρασε τα 130 εκατ. ευρώ, ενώ για την όλη την περίοδο κινήθηκε λίγο πάνω από τα 300 εκατ. ευρώ.  

Όπως φαίνεται και από τα πρώτα δειγματοληπτικά στοιχεία, οι 8 στους 10 καταναλωτές συμμετείχαν σε αυτό το ετήσιο «πάρτι προσφορών», ενώ η ακρίβεια μάλλον περιόρισε τις όποιες κινήσεις τους.

Σχετική ικανοποίηση επικρατεί στις τάξεις των εμπόρων για την πορεία των πωλήσεων στην περίοδο της Black Friday, που όπως δείχνουν τα στοιχεία κράτησε περίπου δύο εβδομάδες. Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, αφού υπάρχει και η σημερινή Cyber Monday, ο τζίρος εκτιμάται ότι θα ανέλθει κοντά στα 300 εκατ. ευρώ, που λίγο πολύ είναι κοντά στα περυσινά επίπεδα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Βασίλη Κορκίδης, προέδρου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), καθώς και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ), «δεν παρατηρούνται ιδιαίτερες μεταβολές από πέρυσι, με την μόνη παρατήρηση ότι η σωστή κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων έστρεψε το ενδιαφέρον των καταναλωτών πριν τις γιορτές στις προσφορές Black Friday και Cyber Monday».

Ας δούμε κωδικοποιημένα τα συμπεράσματα της περιόδου, όπως αυτά καταγράφονται από τον Β. Κορκίδη:

• Οι 8 στους 10 καταναλωτές, περίπου ένα ποσοστό 77%, αγόρασε κάτι σε προσφορά την Black Friday έως και την Κυριακή με ανοιχτά τα εμπορικά

• Η πλειοψηφία των πελατών έδειξε ενδιαφέρον για είδη τεχνολογίας – οικιακές συσκευές /εξοπλισμός -ένδυση/υπόδηση – καλλυντικά – έπιπλα κ.λπ.

• Επιπλέον δύο καταναλωτές έκαναν χρήση του e-εμπορίου με ετήσια αύξηση 22% στις OnLine πωλήσεις.

• Οι 7 στους 10 καταναλωτές ή ποσοστό 66% δείχνουν εξοικείωση στις ηλεκτρονικές αγορές μέσω κινητών τηλεφώνων – tablet και οι 3 στους 10 ή ποσοστό 34% είναι εξοικειωμένοι στις αγορές μέσω desktop και ηλεκτρονικών υπολογιστών.

• Σύμφωνα με τους υπολογισμούς πραγματοποιήθηκαν μέσα στο 3ήμερο περίπου 3 εκατ. πωλήσεις και με βάση τα περυσινά στοιχεία πραγματοποιήθηκαν ανάλογες πωλήσεις με το φετινό 3ημερα.

• Ο εκτιμώμενος τζίρος του 3ημερου ήταν 130 εκατ., ενώ ο αντίστοιχος τζίρος των δυο εβδομάδων ήταν στα 300 εκατ.

• Ο μέσος ορός της απόδειξης ήταν πάνω από 100 ευρώ, αλλά αυτό οφείλεται περισσότερο στην ακρίβεια και λιγότερο στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων.

Οι καταναλωτές πάντως σε κάθε περίπτωση έδειξαν σε ένα βαθμό να το απολαμβάνουν, αν και η έρευνα αγοράς ήταν προαπαιτούμενο προκειμένου να προχωρήσουν σε κάθε είδους αγορές και αυτό για δύο λόγους.

Ο ένας έχει να κάνει με το ότι η ακρίβεια αποτελεί το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας και κατά συνέπεια το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών είναι μειωμένο.

Ο άλλος λόγος έχει να κάνει με την καχυποψία, αφού πολλά λέγονται και πολλά ακούγονται για εκπτώσεις και προσφορές που σε κάποιες περιπτώσεις είναι fake. Έτσι οι καταναλωτές εκ των προτέρων έβλεπαν τις τιμές που υπήρχαν προ των προσφορών και σε δεύτερο χρόνο και εφόσον διαπίστωναν πως όντως ήταν σημαντική η μείωση της τιμής, προχωρούσαν στην αγορά του προϊόντος που ενδιαφερόταν.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version