Παρασκευή, 1 Νοε.
18oC Αθήνα

Delivery Hero: Ποια είναι η γερμανική εταιρεία που απέκτησε την InstaShop, με ποσό ρεκόρ 360 εκατ. δολαρίων

Delivery Hero: Ποια είναι η γερμανική εταιρεία που απέκτησε την InstaShop, με ποσό ρεκόρ 360 εκατ. δολαρίων

Την ελληνική νεοφυή επιχείρηση InstaShop, αγόρασε έναντι 360 εκατ. δολαρίων ο γερμανικός κολοσσός Delivery Hero με ηγετική θέση στην αγορά του on line delivery food.

Πρόκειται για μία υπηρεσία που φέρνει στην πόρτα του χρήστη μέσα σε μόλις 45 λεπτά τα ψώνια του από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τα μπακάλικα της περιοχής του κι αποτελεί μια επιχειρηματική ιδέα των Γιάννη Τσιώρη και Ιωάννας Αγγελιδάκη.

Με ανάρτησή του στο twitter ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνεχάρη την εταιρεία ελληνικών συμφερόντων Instashop για την εξαγορά – ρεκόρ επιχείρησης Start-up, μιας από τις μεγαλύτερες εξαγορές στην ευρύτερη περιοχή.

«Συγχαρητήρια στην InstaShop, για τη μεγαλύτερη εξαγορά ελληνικής ίδρυσης Start-up επιχείρησης που έχει γίνει ως τώρα. Με δραστηριότητες Έρευνας και Ανάπτυξης που έχουν έδρα την Ελλάδα και αρχική ελληνική επένδυση, καταδεικνύει πως το οικοσύστημα των Start-up που έχουμε ανθεί και ενδυναμώνεται συνεχώς» επισήμανε στην ανάρτησή του ο πρωθυπουργός.

Ποια είναι η Delivery Hero

Η αγορά μιλά για το μεγαλύτερο deal ελληνικής εταιρείας των τελευταίων ετών. Για την Delivery Hero, ωστόσο, δεν αποτελεί την πρώτη φορά που απέκτησε μία ελληνική εταιρεία, καθώς το 2015 είχε εξαγοράσει την e-food.gr, έναντι 21 εκατ. ευρώ. Σχεδόν ταυτόχρονα απέκτησε την τουρκική Yemek Sepeti (για την οποία κατέβαλε 589 εκατ. δολάρια), αποκτώντας εμμέσως ποσοστό και στην επίσης ελληνική εταιρεία clickdelivery.gr η οποία ανήκε στην εν λόγω τουρκική εταιρεία.

Αφού συστήθηκε στην ελληνική αγορά, η Delivery Hero, αρχές του 2019, ανακοίνωσε την απόκτηση μίας ακόμα online πλατφόρμας παραγγελίας έτοιμου φαγητού, της deliveras.gr, της οποίας το τίμημα ανήλθε στα 4,7 εκατ. ευρώ. Η εξαγορά πραγματοποιήθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2018. Επίσης, το Σεπτέμβριο του 2019 ο γερμανικός κολοσσός, είχε αποκτήσει τη Foody, μία κυπριακή startup εταιρεία, κορυφαία στον τομέα των on line παραγγελιών φαγητού, με ιδρυτή τον Αργύρη Αργυρού.

Πηγές της αγοράς εστίασης, αναφέρουν, ότι για την Delivery Hero η ελληνική αγορά αποτελεί μία αγορά με προοπτικές ανάπτυξης, ως εκ τούτου τα επεκτατικά της σχέδια θα έχουν και συνέχεια. Όσον αφορά τη διεθνή της δράση, η παρουσία της εταιρείας επεκτείνεται σε 40 και πλέον χώρες ανά τον κόσμο, με πωλήσεις που ξεπερνούν το 1,1 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το 2018, πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 369 εκατομμύρια παραγγελίες.

Φιλοσοφία της εταιρείας, που ιδρύθηκε το 2011, αποτελεί η απόκτηση νεοφυών επιχειρήσεων, καθώς σε παλαιότερο χρόνο, η ίδια είχε πουλήσει κάποιες εξειδικευμένες πλατφόρμες διανομής φαγητού στον κυριότερο ανταγωνιστή της στην Γερμανία, απ’ όπου ενίσχυσε το ταμείο της με 930 εκατ. ευρώ. Η αγορά τονίζει, ότι η κατηγορία «παραγγελία έτοιμου φαγητού» εξελίσσεται σε έναν από τους δυναμικότερα αναπτυσσόμενους κλάδους του ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ελλάδα κι αυτό προκύπτει και από τη στρατηγική που χαράσσει η Delivery Hero στη χώρα μας.

Το «ψηφιακό μανάβικο» της InstaShop

Η «χρυσή ιδέα», της νεοφυούς ελληνικής επιχείρησης InstaShop, για την οποία η γερμανική Delivery Hero, κατέβαλε το ποσό – ρεκόρ των 360 εκατ. δολαρίων, για να την αποκτήσει, αφορά μία υπηρεσία που φέρνει στην πόρτα του χρήστη μέσα σε μόλις 45 λεπτά τα ψώνια του από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τα μπακάλικα της περιοχής του. Οι Γ. Τσιώρης και η Ι. Αγγελιδάκη, γνωρίζονται από φοιτητές στο Πολυτεχνείο της Κρήτης. Για να δημιουργήσουν το δικό τους success story και να ανατρέψουν τα δεδομένα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, βρέθηκαν στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπου η ιδέα τους είχε μεγάλη απήχηση. Συγκεκριμένα, η ιδέα προέκυψε, όταν ο ιδρυτής της εταιρείας αντιμετώπιζε ο ίδιος δυσκολίες, κάθε φορά που ήθελε να παραγγείλει ηλεκτρονικά τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, όταν έμενε στο Ντουμπάι. Σήμερα, η InstaShop δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες, κι έχει αποσπάσει πολλά βραβεία από το περιοδικό Forbes.

Όσον αφορά το γεγονός ότι, αν και Έλληνες οι ιδρυτές της, ωστόσο, η έδρα της εταιρείας βρίσκεται εκτός συνόρων, όπως δηλώνει στο newsit.gr o πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (ΟΕΣΥΝΕ) κ. Ανδρέας Στεφανίδης «Δεν πρόκειται για την πρώτη ελληνική νεοφυή επιχείρηση, που αναγκάστηκε να μεταφέρει την έδρα της εκτός Ελλάδος, καθώς οι περισσότερες αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στη χώρα τους, λόγω του περίπλοκου επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Σοβαρά προβλήματα αποτελούν η δυσκολία πρόσβασης σε χρηματοδότηση από τις τράπεζες, η αδυναμία συνεργασίας με κρατικούς φορείς κ.λπ».

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις