Με βάση το πρακτικό της συμφωνίας που υπέγραψαν οι δύο πλευρές, ο ΣΕΠ Α.Ε. αναλαμβάνει να κατασκευάσει το δυτικό τμήμα του Προβλήτα ΙΙΙ, να κατασκευάσει για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. το νέο τερματικό σταθμό Προβλητών Πετρελαιοειδών και τα δίκτυα του, να αναβαθμίσει τον Προβλήτα ΙΙ με 12 μηχανήματα ανύψωσης E-RTG’s, ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητά του, και να αναβαθμίσει τον Ανατολικό και τον Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ με εξοπλισμό, κατ’ ελάχιστον με επτά γερανογέφυρες Super Post Panamax και 16 μηχανήματα ανύψωσης κοντέινερ RMG’s, ώστε να δέχεται τα νέας γενιάς πλοία.
Επίσης, θα χρηματοδοτήσει όλα τα πιο πάνω έργα με ποσά ύψους 230 εκατ. ευρώ και θα συνεχίσει να καταβάλλει στον ΟΛΠ Α.Ε. τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Παραχώρησης ετήσια οικονομικά ανταλλάγματα.
Παράλληλα, το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα που καταβάλλει κάθε χρόνο ο ΣΕΠ στον ΟΛΠ δεν καταργείται αλλά προσαρμόζεται βάσει οικονομικών δεικτών του ΑΕΠ, λόγω της μεταβολής των οικονομικών δεδομένων στη σύνθεση των φορτίων της αρχικής σύμβασης.
Ακόμα, ο ΣΕΠ (COSCO) θα πρέπει να προσκομίσει ή να επεκτείνει τις εγγυητικές επιστολές για την κάλυψη της κατασκευής του έργου του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ και με τα πιο πάνω έργα και να αυξήσει τη δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ/ΣΕΠ ετησίως από 3.700.000 TEU’s σε 6.200.000 TEU’s.
Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης παραμένει αμετάβλητη για όλα τα έργα (μέχρι το 2044), ενώ ο νέος δυτικός Προβλήτας ΙΙΙ θα είναι λειτουργικά έτοιμος το 2020.
Η συμφωνία του φιλικού διακανονισμού αναμένεται να τεθεί υπόψη των Γενικών Συνελεύσεων των μετόχων των δύο εταιρειών, του Ελεγκτικού Συνεδρίου, να παρασχεθούν πληροφορίες στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα και φυσικά να κατατεθεί στη Βουλή, αφού προηγουμένως συνδιαμορφωθεί ως ιδιωτικό συμφωνητικό τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης από τους νομικούς συμβούλους των δύο πλευρών τις επόμενες ημέρες.
Και οι δύο πλευρές εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για τη νέα επένδυση και τη διαμόρφωση της Σύμβασης Παραχώρησης μέσω φιλικού διακανονισμού, η οποία μετατρέπει το λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις ΟΛΠ – COSCO για την προβλήτα ΙΙΙ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τι λέει η COSCO για την απομάκρυνση του Κάπτειν Γουέϊ και τις επενδύσεις στην Ελλάδα
Σοκ! Τέλος από την Cosco o επικεφαλής της Κάπτεν Γουέϊ! Tι σημαίνει αυτό για την Ελλάδα
Ο ισχυρός άνδρας της COSCO για το Ελληνικό: Θα το κάνουμε αλα Ντουμπάι