Μιλώντας στην Επιτροπή Ελέγχου του Προϋπολογισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σε δημόσια ακρόαση με θέμα την εφαρμογή της χρηματοδοτικής βοήθειας από τον προϋπολογισμό της ΕΕ στην Ελλάδα, στην οποία μεταξύ άλλων έλαβε μέρος ο πρώην υπουργός Στέφανος Μάνος, ενώ βασικός εισηγητής ήταν ο ελληνικής καταγωγής ευρωβουλευτής των Γερμανών Φιλελευθέρων, Γιώργος Χατζημαρκάκης, ο Χορστ Ράιχενμπαχ προέβη σε απολογισμό των ενεργειών της ομάδας δράσης στην Ελλάδα επισημαίνοντας την υλοποίηση συγκεκριμένων προτάσεών της όπως η εξωδικαστική διευθέτηση των διαφορών αλλά και η σύσταση γενικής γραμματείας συντονισμού του κυβερνητικού έργου.
Ανέφερε, επίσης, ότι η ομάδα δράσης αναμένεται να παραμείνει δύο ακόμη χρόνια στην Ελλάδα και υπογράμμισε ότι η επιτυχία της αποστολής της εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διάθεση της ελληνικής πλευράς να προωθήσει διαρθρωτικές αλλαγές στον τομέα της οικονομίας.
Ο Χ. Ράιχεμπαχ ανέφερε ότι η σημερινή κυβέρνηση έχει επιτελέσει σημαντικό έργο το οποίο πρέπει να συνεχισθεί. Προέβλεψε ωστόσο ότι ο ελληνικός τραπεζικός τομέας θα αντιμετωπίζει προβλήματα για πολύ καιρό ακόμη και σημείωσε ότι οι πόροι των διαρθρωτικών ταμείων θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην υπέρβαση του προβλήματος ρευστότητας που ταλανίζει την ελληνική οικονομία.
Ο Στέφανος Μάνος στη διάρκεια της παρέμβασής του υπογράμμισε ότι το μείζον πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η έλλειψη πολιτικής βούλησης για δραστικές παρεμβάσεις στον δημόσιο τομέα προς την κατεύθυνση της συρρίκνωσής του, όπως άλλωστε και στον τομέα της φοροδιαφυγής. Κάλεσε δε τον Χ. Ράιχεμπαχ να επικεντρώσει την προσοχή του στην προώθηση όχι μόνο των μεγάλων αλλά και των μικρών έργων.
Τέλος, εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανέφερε ότι ως σήμερα η Ελλάδα έχει απορροφήσει το 56% των πόρων των διαρθρωτικών ταμείων, δηλαδή πάνω από τον κοινοτικό μέσο όρο, ενώ εκπρόσωπος του οικονομικού ινστιτούτου Μπρούγκελ επέκρινε την Επιτροπή για τις αστοχίες της σε σχέση με την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ως το Μάιο του 2015 έτοιμες οι σήραγγες των Τεμπών
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δύο νέες σημαντικές ρυθμίσεις για τα δημόσια έργα
Χέρι – χέρι στους νέους αυτοκινητόδρομους για να πέσουν οι τόνοι