Κρίσιμα τα επόμενα 24ωρα για τη σωτηρία της Folli Follie και το μέλλον των 700 εργαζομένων της, καθώς οι προσπάθειες που καταβάλλει η διοίκηση της εταιρείας να βρεθεί λύση με τους ομολογιούχους και να επικυρωθεί συμφωνία εξυγίανσης, κατά το άρθρο 106β και 106δ, βρίσκεται πολύ κοντά.
Από δικαστικής πλευράς, όσο διαρκούν οι απολογίες των εμπλεκόμενων στο οικονομικό σκάνδαλο, τόσο θα καθυστερεί να «πέσει φως» στην υπόθεση. Από επιχειρηματικής όμως πλευράς, η ομάδα της FF Group, με επικεφαλής το Γεώργιο Σάμιο, δίνει έμφαση στην εμπορική πολιτική της εταιρείας, κι επικεντρώνεται, τόσο στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καταστήματος, όσο και των σημάτων που έχουν απομείνει στο χαρτοφυλάκιό του, Collective και Factory Outlet.
Η επόμενη ημέρα για την FF Group θα κριθεί από τη συμφωνία ένταξης της στο άρθρο 106β και 106δ, καθώς έτσι θα εξασφαλίσει την μακροπρόθεσμη και πολυπόθητη προστασία από τους πιστωτές της, που θα της επιτρέψουν να διατηρηθεί εν ζωή.
Μέσα στο μήνα και συγκεκριμένα κατά τη δικάσιμο της 6ης Αυγούστου, επί της αίτησης λήψης προληπτικών μέτρων της Folli Follie, το Δικαστήριο έκανε δεκτό το αίτημα έκδοσης προσωρινής διαταγής. Έτσι, η εταιρεία εντάχθηκε ήδη στο καθεστώς 106 α, εξασφαλίζοντας όμως μόνο την προσωρινή προστασία της από τους πιστωτές.
Καθώς οι απολογίες των εμπλεκόμενων στο σκάνδαλο που «τάραξε» την ελληνική και ασιατική χρηματιστηριακή αγορά συνεχίζονται, την ίδια στιγμή, δικηγόροι διαπραγματεύονται με τους ομολογιούχους τους όρους μιας συμφωνίας, που θα εξασφαλίσει χρηματοδότηση στην FF Group, απαραίτητη για την επιβίωσή της. Τις αποφάσεις ουσιαστικά θα λάβουν δύο μεγάλα fund του εξωτερικού, που αποτελούν και τους μεγαλύτερους επενδυτές της εταιρείας. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, βασικό αίτημα των ομολογιούχων είναι να μειωθεί στο ελάχιστο το ποσοστό των προηγούμενων ιδιοκτητών, της οικογένειας Κουτσολιούτσου, η οποία παρά τα όσα έχουν συμβεί, δεν έχει αποστασιοποιηθεί από το περιβάλλον της εταιρείας.
Για τους εργαζόμενους και για την αγορά γενικότερα, η μεγαλύτερη επιτυχία βρίσκεται στο γεγονός ότι η εταιρεία εξακολουθεί να διαθέτει ρευστότητα, γι’ αυτό και οι πληρωμές γίνονται στην ώρα τους. Όπως όμως αναφέρουν χρηματοοικονομικοί παράγοντες, εάν το ταμείο στερέψει από ρευστό, αυτό θα είναι οδυνηρό για όλους.
Το επιχειρησιακό σχέδιο
Παρόλο που ο όμιλος έχει «αποψιλωθεί» από το πλούσιο χαρτοφυλάκιο πολυτελών εμπορικών σημάτων, που κατείχε προτού ξεσπάσει το σκάνδαλο, ωστόσο καταβάλλει συστηματικές προσπάθειες για να διατηρήσει αυτά που βρίσκονται στην ομπρέλα του και παράλληλα να αναπτύξει περαιτέρω το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Στο πλαίσιο αυτό, διευρύνει το δίκτυο των multi-brand καταστημάτων Collective και παρουσιάζει το νέο concept store Collective Sport. Όπως ανακοίνωνε πρόσφατα, με το άνοιγμα δύο νέων καταστημάτων Collective στην Καλλιθέα και το Χαλάνδρι, καθώς και τριών νέων καταστημάτων Collective Sport σε Γλυφάδα, Κηφισιά και Κομοτηνή μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, ο όμιλος FF Group επενδύει σημαντικά στην ανάπτυξη του σήματος Collective, ανταποκρινόμενος στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή και της αγοράς. Η αλυσίδα Collective περιλαμβάνει 4 καταστήματα, στην Αττική και συγκεκριμένα στην Γλυφάδα, το Ψυχικό, το Κολωνάκι και την Ν. Ερυθραία, καθώς επίσης και καταστήματα στην Λάρισα, την Πάτρα, την Καλαμάτα και την Μύκονο. Σημειώνεται δε πως το concept έχει ήδη επεκταθεί και στα πρόσφατα opening των καταστημάτων Collective Underwear στην Γλυφάδα, το Χαλάνδρι και την Θεσσαλονίκη.
Η ανάπτυξη των Factory Outlet
Έμφαση όμως δίνει και στην ανάπτυξη των Factory Outlet. Τον περασμένο Νοέμβριο, εγκαινίασε ένα νέο Factory Outlet στον Άγιο Στέφανο Αττικής, στεγάζοντας σε ένα εμπορικό χώρο έκτασης 600 περίπου τ.μ., 56 διεθνή επώνυμα brands όπως Nike, Converse, UGG, Juicy Couture, Samsonite, κ.α.. Πρόκειται για ένα παλαιό επιχειρηματικό σχέδιο, το οποίο υλοποίησε παρά το γεγονός ότι η εταιρεία βρισκόταν αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο πτώχευσης. Στην επιλογή αυτή στράφηκε η διοίκηση της εταιρείας, καθώς με ελάχιστο κόστος αξιοποίησε τις αποθήκες που μέχρι πρότινος στεγαζόταν πλούσιο εμπόρευμα, από Οίκους Μόδας που κάποτε εκπροσωπούσε. Αποτελεί δε, τον ίδιο χώρο, όπου τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούσε ολιγοήμερα bazaar στο τέλος κάθε σεζόν, προσελκύοντας εκατοντάδες καταναλωτές. Να σημειωθεί, ότι και τα άλλα δύο Factory Outlet, που διατηρεί στην οδό Πειραιώς και στο εμπορικό πάρκο του Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, έμειναν ανεπηρέαστα από την οικονομική κρίση, λόγω της φιλοσοφίας τους να πουλάνε επώνυμες φίρμες σε εκπτωτικές τιμές, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Επιπλέον, την περίοδο της καραντίνας, η FF Group, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων εμπορικών επιχειρήσεων, ενίσχυσε το ηλεκτρονικό της κατάστημα, το οποίο, όπως αναφέρουν μέσα από την εταιρεία, κινείται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, ενώ σχέδια υπάρχουν για περαιτέρω ενίσχυσή του και στο μέλλον.