Αν και του δύο πρώτους μήνες του έτους, η Frigoglass κατέγραψε ισχυρές επιδόσεις σε πωλήσεις και προ φόρων κέρδη, ωστόσο οι πωλήσεις του Απριλίου μειώθηκαν κατά 54% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο μήνα του 2019.
«Η θετική επίδοση του πρώτου τριμήνου, σε συνδυασμό με την έγκαιρη λήψη προληπτικών μέτρων, θα συμβάλουν στην προσπάθεια διαχείρισης του 2020 και θα μας επιτρέψουν να ανταποκριθούμε μόλις ξεκινήσει η φάση της ανάκαμψης» δήλωσε ο κ. Νίκος Μαμουλής, διευθύνων σύμβουλος της Frigoglass.
Όσον αφορά τις επιπτώσεις της πανδημίας στη λειτουργία της εταιρείας ο κ. Μαμουλής σχολίασε: «Η πανδημία του COVID-19 έχει προκαλέσει πρωτόγνωρες επιχειρηματικές προκλήσεις. Σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας κυρίαρχο μέλημά μας είναι η προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων και η συνέχιση της εξυπηρέτησης των πελατών. Είμαι βαθιά ικανοποιημένος και ευγνώμων για τις προσπάθειες των εργαζομένων μας να διασφαλίσουν την επιχειρηματική μας δραστηριότητα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο».
Το τρίμηνο
Το πρώτο τρίμηνο του 2020 κατεγράφη αύξηση των πωλήσεων του ομίλου κατά 8%, φθάνοντας στα 135,9 εκατ. ευρώ, λόγω ζήτησης στο κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης, ενώ αύξηση των πωλήσεων κατεγράφη και στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης κατά 15% ως επακόλουθο της αυξημένης ζήτησης σε Ρωσία, Ινδία και Αφρική τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Ο κλάδος Υαλουργίας επηρεάστηκε κυρίως από τη χαμηλή ζήτηση για πλαστικά κιβώτια, καθώς η ζήτηση για γυάλινες φιάλες και συμπληρωματικά προϊόντα στη Νιγηρία επηρεάστηκε από το αβέβαιο μακροοικονομικό κλίμα στη χώρα.
Τα Κέρδη Προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 9%, με το αντίστοιχο περιθώριο να βελτιώνεται και στους δύο κλάδους, ενώ υπήρξε βελτίωση του προσαρμοσμένου δείκτη Καθαρού Δανεισμού προς 12-μηνο EBITDA στο 3,3, σε σχέση με το 4,0 το πρώτο τρίμηνο του 2019.
Όμως, τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης και τα περιοριστικά μέτρα των κυβερνήσεων σε αρκετές από τις αγορές που δραστηριοποιείται η εταιρεία, είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση παραγγελιών για τους επόμενους μήνες. Οι πωλήσεις του Απριλίου μειώθηκαν κατά περίπου 54% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Στα τέλη, του ίδιου μήνα υπήρχε ικανοποιητικό επίπεδο χρηματικών διαθέσιμων ύψους €66 εκατ. για την κάλυψη μελλοντικών υποχρεώσεων, ενώ και η ημερομηνία λήξης του δανεισμού επιμηκύνθηκε πρόσφατα για το 2025. Η ρευστότητα ενισχύθηκε, μέσω αύξησης υφιστάμενων πιστωτικών γραμμών. Τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου για αναμένεται να επηρεαστούν από τη σημαντική πτώση της ζήτησης.Να σημειωθεί ότι η Frigoglass αποτελεί στρατηγικό εταίρο των κορυφαίων εταιρειών αναψυκτικών και ποτών στον κόσμο.