Την υπηρεσία φωνητικής καθοδήγησης στα ΑΤΜς ενεργοποιούν από κοινού η εταιρεία τεχνολογίας Printec με την Alpha Bank.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της Alpha Bank μέσω της οποίας επιθυμεί να εξασφαλίσει το ίδιο επίπεδο εξυπηρέτησης προς όλους τους πελάτες της, αναβαθμίζοντας με αυτή την υπηρεσία την πρόσβαση ατόμων με περιορισμένη όραση στα ATMs.
Για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου ήταν αναγκαίο να ληφθούν υπόψιν ορισμένοι περιορισμοί, όπως το γεγονός ότι τα ATMs που βρίσκονται στο πεδίο προέρχονται από δύο διαφορετικούς προμηθευτές, και να συνυπολογιστεί η ανάγκη για ένα περιβάλλον που θα υποστηρίζει πολλές γλώσσες, με πιο σημαντικές τα Αγγλικά και τα Ελληνικά.
Η Printec, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του υπάρχοντος λογισμικού των ΑΤΜs τεχνολογίας NCR, και συνδυάζοντάς το παράλληλα με σύγχρονες τεχνολογίες αναγνώρισης φωνής επίσης NCR, έδωσε τη δυνατότητα στο ΑΤΜ να μετατρέπει τα μηνύματα που εμφανίζονται στην οθόνη σε φωνητικές οδηγίες. Έτσι, ένας χρήστης με πρόβλημα όρασης μπορεί πλέον να συνδέει τα ακουστικά του στο μηχάνημα, ενεργοποιώντας αυτόματα τη λειτουργία φωνητικής καθοδήγησης και σε συνδυασμό με το αριθμητικό πληκτρολόγιο να πραγματοποιεί τις βασικές συναλλαγές στο ΑΤΜ.
Μέχρι στιγμής, η συγκεκριμένη λειτουργία έχει ενεργοποιηθεί σε περισσότερα από 100 ATMs, καλύπτοντας έτσι ένα σημαντικό τμήμα του υπάρχοντος δικτύου και διευκολύνοντας καθημερινά τους πελάτες της Alpha Bank.
«Η φωνητική καθοδήγηση συναλλαγών αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά την καθημερινότητα των Πελατών μας με περιορισμένη όραση, καθώς είναι ειδικά σχεδιασμένη για να ανταποκρίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ανάγκες τους. Η επιλογή voice guidance θα είναι σύντομα διαθέσιμη και σε επιπλέον ATM του Δικτύου μας, προσφέροντας τη δυνατότητα ακόμη περισσότερων συναλλαγών, όπως μεταξύ άλλων την αποδοχή καρτών και άλλων ελληνικών τραπεζών, μέσω του συστήματος ΔΙΑΣ», αναφέρει o Διευθυντής Ψηφιακών Δικτύων της Alpha Bank, Σωτήρης Κυριάκος.
«Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι που επεκτείνουμε τη συνεργασία μας με την Alpha Bank υλοποιώντας ένα τόσο σημαντικό έργο που μπορεί να διευκολύνει την καθημερινότητα των συνανθρώπων μας με περιορισμένη όραση, που βελτιώνει την εμπειρία τους, αλλά και τους δίνει την αυτοπεποίθηση και σιγουριά που χρειάζονται όταν πραγματοποιούν μια συναλλαγή στο ΑΤΜ. Στόχος μας στην Printec είναι πάντα να συνδυάζουμε τις τελευταίες τεχνολογίες με την πολυετή εμπειρία μας στην αυτοματοποίηση συναλλαγών και να προσφέρουμε εξατομικευμένες λύσεις στους πελάτες μας», σχολίασε η κ. Γεωργία Μπότσικα, Cluster General Manager για την Ελλάδα και την Κύπρο.