Παρασκευή, 22 Νοε.
19oC Αθήνα

Hapag-Lloyd: «Σταυρώνουμε τα δάχτυλά μας» για τις συνέπειες της κρίσης Ιράν – Ισραήλ

Hapag-Lloyd: «Σταυρώνουμε τα δάχτυλά μας» για τις συνέπειες της κρίσης Ιράν – Ισραήλ

Σε δύσκολους καιρούς για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, η μεγαλύτερη γερμανική εταιρεία ναυτιλίας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, Hapag-Lloyd, εστιάζει στην επέκταση των δραστηριοτήτων της στον τερματικό σταθμό, σύμφωνα με δημοσίευση του Bloomberg.

Η εταιρεία με έδρα το Αμβούργο θα παραμείνει κατά βάθος ναυτιλιακή εταιρεία γραμμών, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hapag-Lloyd, Ρόλφ Χάμπεν Γιάνσεν (Rolf Habben Jansen), σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου την Τρίτη 16.4.2024.

Ωστόσο, η εταιρεία σκοπεύει να αποκτήσει μερίδια σε επιπλέον 10 έως 15 λιμενικούς τερματικούς σταθμούς σε στρατηγικά σημαντικές τοποθεσίες έως το 2030. Η Hapag-Lloyd κατέχει σήμερα μετοχές σε 20 τερματικούς σταθμούς.

Ο Habben Jansen τόνισε ότι η Hapag-Lloyd επιθυμεί να έχει τον στρατηγικό και επιχειρησιακό έλεγχο των επιχειρήσεων στους κρηπιδότοιχους κατά την επέκταση του τομέα αυτού, εάν είναι δυνατόν.

«Δεν νομίζουμε ότι θα πρέπει να κατέχουμε πολλές μετοχές μειοψηφίας». Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας.

Μέχρι στιγμής, η εδρεύουσα εδώ και καιρό στο Αμβούργο εταιρεία έχει συμμετοχές σε τερματικούς σταθμούς στην ίδια τη Χανσεατική πόλη, στο Wilhelmshaven και σε λιμάνια στην Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική, τις ΗΠΑ, την Ινδία και τη Βόρεια Αφρική.

Η Μέση και η Άπω Ανατολή είναι, επίσης, στο «στόχαστρο». Επιπλέον, η Ινδία θεωρείται βασική αγορά για τη συνολική δραστηριότητα της Hapag-Lloyd, όπως και η Αφρική, η Νοτιοανατολική Ασία και οι τακτικές γραμμές του Ειρηνικού.

Η εταιρεία είναι σήμερα η πέμπτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο μετά την ελβετική MSC, τη δανική Maersk, τη γαλλική CMA CGM και την κινεζική Cosco. Σύμφωνα με τη Στρατηγική 2030 που παρουσιάστηκε την Τρίτη, η Hapag-Lloyd θέλει να «εδραιώσει» τη θέση της στην πρώτη πεντάδα.

Έχοντας αυτόν τον στόχο κατά νου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου στοχεύει να αναπτυχθεί ελαφρώς ταχύτερα από την αγορά τα επόμενα χρόνια.

Αυξημένες προκλήσεις για τη Hapag-Lloyd

Οι προκλήσεις για τη Hapag-Lloyd, όπως και για ολόκληρο τον κλάδο, έχουν αυξηθεί σημαντικά. Ενώ κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κοροναϊού επιτεύχθηκαν ακόμη εξαιρετικά κέρδη χάρη στις εύθραυστες αλυσίδες εφοδιασμού και την επακόλουθη ταχεία άνοδο των τιμών των ναύλων, οι διακυμάνσεις των ναύλων, η πιθανή πλεονάζουσα χωρητικότητα λόγω του μεγάλου αριθμού νέων πλοίων και οι επιπτώσεις των γεωπολιτικών συγκρούσεων βρίσκονται πλέον στην ημερήσια διάταξη. Μετά την πτώση των κερδών το 2023, η Hapag-Lloyd προετοιμάζεται για περαιτέρω μείωση των κερδών το 2024.

Η ετήσια πρόβλεψη παραμένει αμετάβλητη, εξήγησε ο Habben Jansen την Τρίτη όταν ρωτήθηκε. Αυτό σημαίνει ότι οι προοπτικές δεν φαίνεται να έχουν επιδεινωθεί, παρόλο που στην κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα προστέθηκε τώρα και η κλιμάκωση της σύγκρουσης μεταξύ Ισραήλ και Ιράν.

Η Hapag-Lloyd και άλλες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες αποφεύγουν τη σημαντική διώρυγα του Σουέζ μετά τις επιθέσεις που δέχονται εμπορικά πλοία από αντάρτες Χούτι από την Υεμένη.

Ο Habben Jansen δήλωσε ότι δεν είναι ορατός προς το παρόν ο τερματισμός των δαπανηρών και χρονοβόρων εκτροπών γύρω από το νότιο άκρο.

Όσον αφορά το Ιράν και τον Περσικό Κόλπο, πρόσθεσε ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς για να γίνουν δηλώσεις σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις στις δραστηριότητες της ίδιας της εταιρείας: «Σταυρώνουμε τα δάχτυλά μας για να μην συμβεί κάτι τέτοιο».

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις