Με λίγα λόγια και εκεί που από τις αποκρατικοποιήσεις υπήρχε… πρόβλεψη για έσοδα 5 δισ. ευρώ μέσα στο 2011 τα έσοδα δεν ξεπέρασαν το 1,55 δισ. και μαζί με όσα εισπραχθούν ως το Φεβρουάριο δεν θα ξεπεράσουν τα 1,83 δισ. ευρώ.
Κάπως έτσι και με την τρόικα να έχει στα χέρια της υπογεγραμμένο από την κυβέρνηση (την προηγούμενη αλλά η υπογραφή δεσμεύει και ετούτη και την επόμενη) το έγγραφο με τους στόχους των αποκρατικοποιήσεων απαιτεί τώρα μέχρι το τέλος του 2012 εκποίηση περιουσίας … 10 δισ. ευρώ!
Έως αδύνατο να πραγματοποιηθεί και αυτός ο στόχος με αποτέλεσμα οι τροϊκανοί να μοιράζουν νέα φιρμάνια.
Ενώ όλα δείχνουν ότι για τρεις με τέσσερις ακόμη μήνες το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων θα παραμείνει “παγωμένο” οι δανειστές μας απαιτούν άμεσες αποκρατικοποιήσεις των… χρυσαφικών. Των μεγάλων εταιρειών δηλαδή όπως η ΔΕΗ και ο ΟΠΑΠ. Ενώ διαφαίνεται πως η τιμή στην αγορά αυτή τη στιγμή είναι σαφώς υποβαθμισμένη οι τροϊκανοί για μια ακόμη φορά εμμένουν κλείνοντας τα αυτιά τους και δυστυχώς η ελληνική κυβέρνηση μοιάζει να υπακούει πειθήνια υπό την απειλή (για μια ακόμη φορά) την μη καταβολής του δανείου.
Ο κατάλογος των προς αποκρατικοποίηση εταιρειών και εκτάσεων του Δημοσίου είναι τεράστιος. 28 είναι αυτές που είναι στο… πρόγραμμα για πώληση μέσα στους επόμενους 11 μήνες!
Το 34% του ΟΠΑΠ, η ΛΑΡΚΟ, τα Ελληνικα Αμυντικά Συστήματα, το ποσοστό του Δημοσίου στο Καζίνο της Πάρνηθας, έχουν προγραμματιστεί για το πρώτο τρίμηνο.
Θα ακολουθήσουν ως το καλοκαίρι η επέκταση της σύμβασης του αεροδρομίου των Σπάτων, τα ΕΛ.ΠΕ., η πώληση του μεριδίου της ΔΕΠΑ και του ΔΕΣΦΑ. του ΟΔΙΕ της και η επέκταση της παραχώρησης ου ΟΛΠ και του ΟΛΘ.
Ως το φθινόπωρο παίρνουν σειρά το 38,8% της Αγροτικής Τράπεζας. οι συμβάσεις παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, η πώληση τουλάχιστον του 40% από των ΕΛ.ΤΑ., και του 17% της ΔΕΗ.
Μέχρι το τέλος του έτους προγραμματίζεται η πώληση του 61% της ΕΥΔΑΠ, του 34% της ΕΥΑΘ, του 34% του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και το πρώτο κομμάτι από μετοχές σε δικαιώματα των ελληνικών αυτοκινητόδρομων.
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Σε υψηλό τετραετίας έφτασαν οι χρεοκοπίες σε μοχλευμένα δάνεια
Έργο ορόσημο αποτέλεσε το Μετρό Θεσσαλονίκης για τις δημόσιες μεταφορές της Ελλάδας το 2024
Νέα εποχή για το πλαίσιο υλοποίησης των δημοσίων επενδύσεων από το 2025
Έντονα εξαγωγική ήταν η Ελλάδα τον περασμένο μήνα, ενώ ο λιγνίτης αύξησε τη συμμετοχή του στην παραγωγή
Πώς οι δημόσιοι φορείς προχωρούν, ο ένας μετά τον άλλον, στην τακτοποίηση των μεγάλων χαρτοφυλακίων ακινήτων τους
Ισχυρίζονται πως δεν ακολουθείται η ορθή διοικητική διαδικασία
Το πλάνο του ΥΠΟΙΚ για το νέο έτος
Νέες προϋποθέσεις για την εισαγωγή εμπορευμάτων στην ΕΕ