Εμπόδια στην ιδιωτικοποίηση των 14 αεροδρομίων βάζουν οι ίδιοι οι ανάδοχοι παρά το χαμηλό τίμημα. Όπως αποκαλύπτει η Καθημερινή, η ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης, από την οποία αναμένονται έσοδα 1,234 δισ. ευρώ, είναι στον «αέρα» αφού η γερμανική Fraport ζητεί να της παρασχεθούν αδιαμφισβήτητες εγγυήσεις για την παραχώρηση, αλλά και δυσκολεύεται να εξασφαλίσει χρηματοδότηση εξαιτίας της άσχημης οικονομικής κατάστασης της χώρας.
Η σύμβαση για την παραχώρηση των αεροδρομίων δεν έχει ακόμη υπογραφεί και αυτό δεν αναμένεται πριν τα τέλη Οκτωβρίου κι αυτό με πολλές πιέσεις. Το πιο σοβαρό όμως είναι ότι δεν θεωρείται σίγουρο ότι θα εισπραχθεί το τίμημα των
1,234 δισ. ευρώ μέσα στο 2015 όπως προβλέπει το Μνημόνιο.
Όπως αποκαλύπτει στο ρεπορτάζ της η Καθημερινή, το τελευταίο διάστημα η Fraport έφτασε στο σημείο να υποστηρίζει ότι η προσφορά δεν ήταν δεσμευτική και μάλιστα απειλούσε να αποχωρήσει.
Και μάλιστα αναφέρει επίσης ότι αυτό που προσπαθούν να πετύχουν οι γερμανοί είναι να κερδίσουν χρόνο αλλά και παραχωρήσεις από την Ελλάδα.
Κύριος μέτοχος της εισηγμένης στη Φρανκφούρτη Fraport είναι, το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Εσσης (31,35%), και ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Εσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited (5,27%) ενώ οι λοιποί μέτοχοι ελέγχουν το υπόλοιπο 34,91%.
πηγη: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ