Πόσα e-mail έχετε λάβει τις τελευταίες μέρες από εταιρίες που κάνουν προσφορές και εκπτώσεις έως και 80% για μια… Single’s day.
Και προφανώς αναρωτηθήκατε «τι είναι αυτό το Single’s day;» και γιατί κάνουν εκπτώσεις ακόμη και μεγάλες εταιρίες (ρούχων, παπουτσιών, ηλεκτρικών συσκευών, αρωμάτων) και οι προσφορές για online αγορές “πέφτουν” βροχή;
Single’s day, λοιπόν, είναι η «γιορτή» που ξεκίνησε από την Κίνα, κάθε χρόνο στις 11 Νοεμβρίου, δηλαδή στις 11.11., μια ημερομηνία γεμάτη… μονάδες δηλαδή, ως το αντίπαλο δέος της Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου που είναι αφιερωμένη στα απανταχού ζευγάρια.
Κι αν εδώ στην Ελλάδα «γιορτάζεται» πρώτη φορά η Single’s day, στην Κίνα έχει παράδοση μερικών ετών. Αρχικά ονομαζόταν Bachelors’ Day ή double 11 και είναι μια ανεπίσημη γιορτή και περίοδος αγορών για όσους δεν έχουν ταίρι.
Όλα ξεκίνησαν το 1993 από μια ομάδα εργένηδων φοιτητών του πανεπιστημίου της Ναντζίνγκ για να τη… «σπάσουν» στις γιορτές των ερωτευμένων. Αλλά η Alibaba ήταν εκείνη που είδε πρώτη το… κενό για τους αδέσμευτους, καθιέρωσε τη Single’s day με εκπτώσεις έως και 80% και σιγά σιγά η τάση έφτασε σε Ευρώπη και Αμερική.
Το 2009 ο επικεφαλής της Alibaba ξεκίνησε ένα «φεστιβάλ» 24ωρων αγορών, προσφέροντας εκπτώσεις για online αγορές. Στο χορό μπήκαν γρήγορα και αντίπαλοι της Alibaba και κάπως έτσι η Single’s day έγινε η μέρα που έφερνε στις εταιρίες τζίρους δισεκατομμυρίων. Μόνο το 2021, τα κέρδη της Alibaba και της αντιπάλου της JD.com έφτασαν στο ποσό ρεκόρ 139 δισ. δολάρια!
Εξαρχής, φυσικά, ο στόχος δεν ήταν να γιορτάσουν όσοι δεν έχουν ταίρι αλλά να βρεθεί ακόμη ένας λόγος για να κάνει κάποιος αγορές.
Και αφού το Single’s day άρχισε να γίνεται παγκόσμιο trend, έφτασε και στην Ελλάδα. Και τις τελευταίες μέρες τα mail «πέφτουν» βροχή για προσφορές και στην Ελλάδα, με πολλές μεγάλες αλυσίδες να προσφέρουν εκπτώσεις για τις online αγορές. Και ζευγάρι να είστε…