Μετά τη χθεσινή συμφωνία για την μεταφορά όλων των προϊόντων της Hewlett Packard προς την Ευρώπη με το στόλο της Cosco και τη διοχέτευσή τους στις ευρωπαϊκές αγορές μέσω του λιμανιού του Πειραιά και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όλα δείχνουν ότι το σχέδιο μπήκε σε κίνηση. (διαβάστε εδώ τι προβλέπει η συμφωνία)
Οι Κινέζοι θέλουν να γίνουν το αφεντικό των μεταφορών προϊόντων προς της Ε.Ε. Δεν είναι τυχαίο ότι η πρώτη συμφωνία έγινε με αμερικανικό κολοσσό.
Είναι γνωστό ότι εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο οι Κινέζοι βρίσκονται σε … πόλεμο με Γάλλους και Γερμανούς για το διαμετακομιστικό κέντρο του Θριασίου.
Τα logistics είναι το μέλλον. Το διαμετακομιστικό κέντρο στο Θριάσιο είναι το επόμενο βήμα. Ο τεράστιος όγκος προϊόντων πρέπει να ελέγχεται και να καθοδηγείται προς την ευρωπαϊκή αγορά.
Κάπου εδώ μπαίνει και ο τρίτος παράγοντας. Το μέσο για τη μεταφορά των προϊόντων.
Όταν τα μεγέθη είναι μεγάλα στις χερσαίες μεταφορές το μέσο είναι ένα. Το τρένο. Έτσι μπαίνει στο σχέδιο και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Επί της ουσίας οι Κινέζοι αποσκοπούν στον πλήρη έλεγχο όλων των σταδίων της μεταφοράς προϊόντων.
Από τα πλοία που θα φέρνουν τα προϊόντα στο λιμάνι, ως τα Logistics και στη συνέχεια στις χερσαίες μεταφορές.
Η κυβέρνηση κινείται σε παράλληλη τροχιά. Ήδη η προσπάθεια εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποσκοπεί στο να την κάνει πιο θελκτική σε υποψήφιους αγοραστές.
Και εδώ δεν είναι τυχαίο το ότι ενδιαφέρον έχουν δείξει και πάλι Κινέζοι και Γάλλοι.
Ήδη η συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αναμένεται να υπογραφεί μέσα στον Δεκέμβριο προβλέπει σιδηροδρομική σύνδεση με το Ικόνιο οπότε και η μεταφορά από το λιμάνι θα γίνεται απευθείας με τρένο.
Στόχος είναι πριν το τέλος του χρόνου να ξεκινήσει η διοχέτευση προϊόντων της HP μέσω του ελληνικού σιδηρόδρομου στην Κεντρική Ευρώπη.
Η συμφωνία αυτή ουσιαστικά αποτελεί το μοντέλο του super deal που θέλουν να κάνουν οι Κινέζοι ώστε να γίνουν τα αφεντικά των μεταφορών στην Ευρώπη.
Διαβάστε επίσης: