Το κρυπτονόμισμα bitcoin φαίνεται πως ανέκτησε μέρος των απωλειών που κατέγραψε, φτάνοντας και πάλι τα 50.000 δολάρια στη διαπραγμάτευσή του στην Ασία σήμερα, αντιστρέφοντας μέρος της πτώσης κατά 17% που σημείωσε ύστερα από ανάρτηση του Ίλον Μασκ στο Twitter ότι η Tesla θα σταματήσει να δέχεται το ψηφιακό νόμισμα ως τρόπο πληρωμής για τα αυτοκίνητά της.
Η τιμή του μεγαλύτερου κρυπτονομίσματος στον κόσμο υποχώρησε από τα 54.819 δολάρια στα 45.700 δολάρια, στο χαμηλότερο επίπεδο από την 1η Μαρτίου, μέσα σε λιγότερο από δύο ώρες ύστερα από την ανάρτηση του Μασκ. Το ψηφιακό νόμισμα ανέκτησε περίπου το ήμισυ των απωλειών αυτών νωρίς στη διαπραγμάτευσή του στην Ασία και πριν από λίγο η τιμή του διαμορφώθηκε στα 51.099 δολάρια.
Το ether, το δεύτερο μεγαλύτερο στον κόσμο κρυπτονόμισμα, ακολούθησε παρόμοια πορεία, με πτώση 14% στο χαμηλό επίπεδο των 3.550 δολαρίων, πριν ανακάμψει και πάλι πάνω από τα 4.000 δολάρια.
«Ανησυχούμε για την ταχέως αυξανόμενη χρήση ορυκτών καυσίμων για την εξόρυξη (mining) και τις συναλλαγές σε bitcoin, κυρίως άνθρακα, που έχει τις χειρότερες εκπομπές από κάθε άλλο καύσιμο», έγραψε ο Μασκ στην ανάρτησή του.
Η ανακοίνωση της Tesla στις 8 Φεβρουαρίου ότι είχε αγοράσει bitcoin αξίας 1,5 δισεκ. δολαρίων και ότι θα το δέχεται ως μέσο πληρωμής για αυτοκίνητα ήταν ένας από τους παράγοντες που εκτόξευσαν φέτος την τιμή του ψηφιακού νομίσματος.
Ως εκ τούτου, τα σχόλια του Μασκ προκάλεσαν αναταραχή στις αγορές παρόλο που ο ίδιος είπε ότι η Tesla δεν θα πουλήσει bitcoin και ότι θα αρχίσει και πάλι να δέχεται το κρυπτονόμισμα μόλις η ‘εξόρυξή’ του μεταβεί σε περισσότερο βιώσιμη ενέργεια.
Το ψηφιακό νόμισμα συνεχίζει να είναι σε επίπεδα κατά 30% υψηλότερα σε σχέση σε την περίοδο πριν από την ανακοίνωση της Tesla τον Φεβρουάριο. Σήμερα η “εξόρυξη” bitcoin απαιτεί περίπου την ίδια ποσότητα ενέργειας ετησίως όσο κατανάλωσε η Ολλανδία το 2019, σύμφωνα με στοιχεία από το Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ και τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.