Στο ιλιγγιώδες ποσό των 30 δισεκατομμυρίων ευρώ υπολογίζεται το κόστος της λαθρεμπορίας καυσίμων τα τελευταία 20 χρόνια, όπως είχε αποκαλύψει ο γενικός γραμματέας διαφάνειας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων του υπουργείου Δικαιοσύνης Γ. Σούρλας.
Όπως αποκαλύπτει η Καθημερινή ο τζίρος της λαθρεμπορίας καυσίμων πριν την εξίσωση των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης έφτανε εως και 600 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, ενώ μετά την εξίσωση έπεσε στα 100 εκατομμύρια ευρώ.
Μετά την εξίσωση των φόρων οι λαθρέμποροι στράφηκαν στα ναυτιλιακά καύσιμα αλλά και αυτά που προορίζονταν, υποτίθεται, για εξαγωγή.
Οι λόγοι είναι απλοί, τα ναυτιλιακά καύσιμα, είναι κατά πολύ φθηνότερα αφού έχουν ειδικό φορολογικό καθεστώς, ενώ και αυτά που πάνε προς εξαγωγή δεν επιβαρύνονται με ΕΦΚ και ΦΠΑ.
Αντί λοιπόν να εφοδιάσουν πλοία ή να τα εξάγουν οι απατεώνες τα έκρυβαν σε αδήλωτες δεξαμενές και μετά τα διοχέτευαν στην αγορά.
Διαβάστε επίσης: