Το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Ένωση περιμένει η ελληνική πλευρά, προκειμένου να προχωρήσει η συμφωνία για την κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ ΑΕ από την εταιρεία “Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά” (ΣΕΠ ΑΕ), μετά την ολοκλήρωση και της σχετικής συμφωνίας την προηγούμενη εβδομάδα, μεταξύ των δύο πλευρών.
Στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, παρουσία του αρμόδιου υπουργού Μ. Βαρβιτσιώτη, ανώτερα στελέχη των δύο εμπλεκόμενων εταιρειών, συναντήθηκαν σήμερα και συζήτησαν τις τελευταίες εξελίξεις, ενώ προχώρησαν και τυπικά στην υπογραφή της σχετικής συμφωνίας, για επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά.
Από πλευράς ΟΛΠ, παραβρέθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων ΤΑΙΠΕΔ Γιάννης Εμίρης, ο πρόεδρος του ΟΛΠ και Διευθύνων Σύμβουλος του οργανισμού Γιώργος Ανωμερίτης, ενώ από το ΣΕΠ ΑΕ, ο αναπληρωτής διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) ‘Αγγελος Καρακώστας και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Captain Fu Cheng Qiu
Η συμφωνία προβλέπει από τον ΣΕΠ την κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III, την κατασκευή επίσης για λογαριασμό του ΟΛΠ ΑΕ του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των Προβλητών II και Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.
Tα ανταλλάγματα στον ΟΛΠ ΑΕ (ενοίκιο) επί του τζίρου της ΣΕΠ παραμένουν αμετάβλητα (21% μέχρι το 2016 και 24,5% από το 2017), ενώ την αναστολή υπό όρους του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος, αντισταθμίζει η αυξημένη, ετήσια, εγγυημένη δυναμικότητα (4.750.000 TEU) των υπό διαχείριση Προβλητών από τη ΣΕΠ ΑΕ.
Η συμφωνία αναμένεται τώρα να αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό Έλεγχο, στη DG Comp(επιτροπή ανταγωνισμού) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για γνωστοποίηση, στη Γενική Συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ Α.Ε. και για επικύρωση και υπογραφή μέσω του υπουργείου Ναυτιλίας στη Βουλή των Ελλήνων.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας αναφορικά με τα ερωτήματα που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση ως προς τη νέα επένδυση, τόνισαν ότι με τον φιλικό διακανονισμό των δύο εταιρειών (ΟΛΠ-ΣΕΠ), δε νοθεύεται ο ανταγωνισμός και δεν υπάρχουν κρατικές ενισχύσεις. Αναφορικά με τον διαγωνισμό για την αξιοποίηση και αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, τόνισαν ότι την ευθύνη για να τρέξουν όλα τα διαδικαστικά θέματα την έχει ο βασικός μέτοχος του λιμανιού, που είναι το ΤΑΙΠΕΔ υπό το συντονισμό του υπουργείου Ναυτιλίας και ότι τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία.
Σημειώνεται ότι, η COSCO είχε δεσμευθεί μέσω του τέως επικεφαλής της, Γουέι Τζιαφού, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του τον Ιούλιο στην Ελλάδα, ότι ο κινεζικός κολοσσός ενδιαφέρεται να πάρει μέρος σε διαγωνισμό για το λιμάνι του Πειραιά.
Στο μεταξύ, με σημερινές ανακοινώσεις τους η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜ. Υ. Λ. Ε ) και η Ένωση Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών του ΟΛΠ, αναφέρουν ότι «η Κυβέρνηση εμμένοντας στην πολιτική του ξεπουλήματος της Δημόσιας Περιουσίας, με μεθοδευμένες ενέργειες, επιχειρεί να παραχωρήσει αντί πινακίου φακής τον ΟΛΠ στον ξένο κρατικό μονοπωλιακό όμιλο της COSCO». Τονίζουν ότι «η κυβέρνηση προτίθεται να πουλήσει το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, για το οποίο η μοναδική ενδιαφερόμενη είναι η COSCO» ενώ δηλώνουν έτοιμοι, να κινηθούν νομικά τόσο στη χώρα, όσο και στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, προκειμένου «να εμποδιστεί το μεθοδευμένο και σκανδαλώδες ξεπούλημα του ΟΛΠ».
Διαβάστε επίσης
Νέα συμφωνία μαμούθ της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά για επένδυση 230 εκατ. ευρώ