Οικονομία

Α. Ταπραντζής «Στην Avis ακυρώσαμε την αγορά 12.000 οχημάτων, στόχος η ρευστότητα και το leasing»

Ο διευθύνων σύμβουλος της Avis Ανδρέας Ταπραντζής, μίλησε στο newsit.gr και τη Μαίρη Παπακωνσταντίνου για τις δυσκολίες και τις προοπτικές στην αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων, την μετά Covid εποχή, λίγο προτού ξεκινήσει η δύσκολη καλοκαιρινή σεζόν, καθώς και για τις πτωχεύσεις «κολοσσών» του κλάδου της. Ανακοινώνει το λανσάρισμα του συνδρομητικού αυτοκινήτου από την Avis, που ο στόλος της ξεπερνά τα 40.000 αυτοκίνητα και αναλύει τα πλεονεκτήματα του leasing από τους ιδιώτες.

«Αυτή η κρίση δεν έμοιαζε με καμία κρίση στο παρελθόν, έπιασε πολλές εταιρείες χωρίς έσοδα.  Όταν τα έσοδα σε μια επιχείρηση ξαφνικά μηδενίζονται, όπως σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων,  σε αεροπορικές εταιρείες ή και από τον κλάδο των λιανικών πωλήσεων, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν. Στην Αμερική υπάρχουν πολλές πτωχεύσεις. Με το άνοιγμα της οικονομίας θα αποφύγουμε τα χειρότερα για τη παγκόσμια οικονομία και τη χώρα μας».

Το επιχειρηματικό πλάνο της Avis

«Προτού κλείσει η οικονομία λόγω της πανδημίας του κορονοϊού,  τους πρώτους δύο μήνες του έτους, η εταιρεία μας πήγαινε εξαιρετικά.  Είχαμε αύξηση του τζίρου 15% και στο κομμάτι βραχυχρόνιων μισθώσεων, αλλά και στις μακροχρόνιες, (leasing), που αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς μας.  Καθώς οι αφίξεις τουριστών ήταν πολύ ανεβασμένες, αυτό βοήθησε το τζίρο μας. Προβλέπαμε ότι θα έχουμε ανάπτυξη από 12% έως 15% και προγραμματίζαμε επενδύσεις σε στόλο και τεχνολογία. 

Με την κρίση αναθεωρήσαμε τα πλάνα μας και κάναμε προτεραιότητά μας, την εξασφάλιση ρευστότητας.   

Ελπίζουμε, ότι η κρίση δεν θα είναι τόσο βαθιά, όσο νομίζαμε στην αρχή. Ακόμα, βέβαια, δεν γνωρίζουμε πως θα εξελιχθεί η πανδημία τους καλοκαιρινούς μήνες και το φθινόπωρο, γι’ αυτό και μέσα σε αβέβαιο περιβάλλον είναι δύσκολο να κάνεις σχέδια.  Στο πλαίσιο αυτό ακυρώσαμε το πλάνο για αγορά 12.000 αυτοκινήτων, εκ των οποίων τα 3.000 προορίζονταν για βραχυχρόνιες μισθώσεις. Έτσι εξοικονομήσαμε 55 με 60 εκατ. ευρώ σε μετρητά. 

Και στο leasing θα επιδιώξουμε να διατηρήσουμε το πελατολόγιο ως έχει και θα κοιτάξουμε να εκμεταλλευτούμε τις επενδυτικές ευκαιρίες για την επόμενη χρονιά. Θετικό είναι, ότι η εταιρεία παραμένει κερδοφόρα και θεωρούμε ότι θα διατηρηθεί,, όχι όσο περιμέναμε αλλά σε ικανοποιητικά επίπεδα».

Προετοιμασία για την καλοκαιρινή σεζόν

«Αφού περιορίσαμε τις επενδύσεις και το δίκτυο της εταιρείας, σχεδιάζουμε να  λειτουργήσουμε γραφεία σε μεγάλα αεροδρόμια και μεγάλους σταθμούς, ενώ κάποιοι μικρότεροι σταθμοί που υπήρχαν για να εξυπηρετούν τις ανάγκες των tour operators, πιθανόν δεν θα λειτουργήσουν. Είμαστε όμως σε επαφή με πελάτες, για να εξυπηρετήσουμε κάθε ανάγκη με μεγάλη ευελιξία.  Η σεζόν έχει περιοριστεί πολύ, καθώς οι αφίξεις αναμένονται από τις 15 Ιουλίου μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου. Έτσι, κι εμείς δεν προγραμματίζουμε εποχικές προσλήψεις με βάση το αρχικό πλάνο, αλλά  θα εξυπηρετήσουμε με το προσωπικό που ήδη έχουμε.

Η Avis έχει παρουσία σε όλη την Ελλάδα.  Γραφεία της υπάρχουν σε όλα τα αεροδρόμια, τόσο τα μεγάλα,  όσο και τα περιφερειακά, όπως Καλαμάτα Άραξος και φυσικά Αθήνα Θεσσαλονίκη Ηράκλειο. Όπως κάθε χρόνο νησιά όπως Κρήτη, Ρόδος, Κυκλάδες και Επτάνησα είναι οι προορισμοί που θα τραβήξουν περισσότερη κίνηση. Η επιτυχής αντιμετώπιση της πανδημίας από τη κυβέρνηση  έχει καταστήσει τη χώρα ασφαλή προορισμό. 

Όπως είπε και ο Πρωθυπουργός, μπορεί η πίτα του τουρισμού να μειωθεί και θα μειωθεί παγκοσμίως, όμως η Ελλάδα θα διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο.  Την τελευταία εβδομάδα, ήταν η πρώτη εβδομάδα που παρατηρήσαμε περισσότερες κρατήσεις παρά ακυρώσεις, ακόμα και από χώρες όπως Αμερική.  Γι’ αυτό έχουμε αισιοδοξία. Και βέβαια περιμένουμε να ανοίξουν οι αγορές της Γερμανίας, Γαλλίας,  Αγγλίας, καθώς οι μισές αφίξεις προέρχονται απ’ αυτές τις τρεις χώρες»

Τα πλεονεκτήματα του leasing

«Το leasing αναπτύσσεται ραγδαία και στο κομμάτι των ιδιωτών.  Επενδύσαμε πολύ δυναμικά στον τομέα αυτό. Μέσα από την ιστοσελίδα my avis, ο ιδιώτης μπορεί να επιλέξει τις προσφορές που έχουμε εξασφαλίσει. Η εταιρεία μας προαγοράζει μεγάλο αριθμό οχημάτων, 300, 500 … πετυχαίνοντας έτσι μεγάλες εκπτώσεις που τις μεταφέρουμε στον πελάτη μας. Επειδή έχουμε στόλο 40.000 αυτοκινήτων περίπου, το μεγαλύτερο στην Ελλάδα,  έχουμε εξαιρετικές συνέργειες στη συντήρηση, την ασφάλιση κ.λπ.

Τα πλεονεκτήματα για τον πελάτη, είναι ότι δεν χρειάζεται να εκταμιεύσει το σύνολο του ποσού. Το μόνο που χρειάζεται είναι να δώσει μια προκαταβολή από 5 έως 15% και μία δόση που υπολογίζεται για 4 με 5 χρόνια, η οποία είναι συμφέρουσα, καθώς με αυτή τη μηνιαία δόση ο πελάτης εξασφαλίζει τα πάντα, όπως ασφάλιση, συντήρηση, αλλαγή ελαστικών κ.λπ. Ανάλογα με την αξία του αυτοκινήτου διαμορφώνεται και η δόση. Για παράδειγμα, για ένα αυτοκίνητο αξίας από 12.000 έως 15.000, η δόση ξεκινάει από τα 180 ευρώ το μήνα».

Έρχεται το συμβατικό αυτοκίνητο

«Στα τέλη της επόμενης εβδομάδας θα παρουσιάσουμε μία νέα υπηρεσία, το συνδρομητικό αυτοκίνητο. 

Ο οποιοσδήποτε, πληρώνοντας ένα μικρό ποσό κάθε μήνα, μπορεί να επιλέγει όποιο αυτοκίνητο θέλει και για μια συγκεκριμένη κατηγορία, να το αλλάζει και να παίρνει άλλο, με μεγάλη ευελιξία. 

Έτσι, θα καλύψουμε το κενό που υπάρχει με ανταγωνιστικές τιμές και ευέλικτους όρους.  Το κόστος ξεκινάει από τα 200 ευρώ και αυξάνεται ανάλογα με τις παροχές».  

Δείτε όλη τη συνέντευξη

Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα