Οικονομία

Αδελφοί Σαράντη: Από την κολόνια Μυρτώ, στα ακριβά αρώματα και στις αγορές του κόσμου 

Με ρίζες από την Κωνσταντινούπολη και ιστορία 90 ετών, ο όμιλος εταιρειών Sarantis, πριν από λίγες ημέρες απέσπασε το Βραβείο Εξωστρέφειας στο θεσμό των Growth Awards 2020, επισφραγίζοντας έτσι τον τίτλο της «πολυεθνικής εταιρείας με ελληνική ταυτότητα».

Διαθέτει εννέα θυγατρικές στην Ευρώπη και εξάγει σε περισσότερες από 35 χώρες, από το Ιράν και το Κατάρ μέχρι τη Μοζαμβίκη και το Πακιστάν, ενώ χαράσσει στρατηγική εξαγορών, διεκδικώντας νέες μονάδες και brand, με προτεραιότητα στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.  Την ίδια στιγμή, η εταιρεία των αδελφών Γρηγόρη και Κυριάκου Σαράντη, με ηγετική θέση στα «ακριβά» αρώματα, υλοποιεί επενδύσεις και στην Ελλάδα. Η επιθετική πολιτική της εταιρείας διατηρήθηκε ακόμα και στα χρόνια της κρίσης.

Από την κολόνια Μυρτώ των ΄80ς μέχρι την πολυεθνική Estee Lauder

Αν και οι περισσότεροι την έχουν ταυτίσει με την Estee Lauder, καθώς μέσω θυγατρικής που έχει συστήσει με το διεθνή Οίκο, διανέμει προϊόντα της διάσημης φίρμας σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία, ωστόσο το χαρτοφυλάκιο του ομίλου είναι ιδιαίτερα διευρυμένο και περιλαμβάνει τόσο καλλυντικά ευρείας κι επιλεκτικής διανομής, όσο και προϊόντα προσωπικής φροντίδας, αλλά και διάφορα άλλα καταναλωτικά προϊόντα.  

Το χαρτοφυλάκιο του ομίλου περιλαμβάνει από την κλασική κολόνια Μυρτώ, το σαμπουάν μπύρας και το αντιηλιακό Coppertone, με τα οποία μεγάλωσαν πολλές γενιές, έως και τα καλλυντικά Prada, La Prairie, τις φίρμες Sanitas, ΑVA, Camel κ.λπ. καθώς και το STR8, μία φίρμα που «έχτισε» από το μηδέν.  Μάλιστα, ο όμιλος επενδύει τόσο σε φίρμες που παράγει ο ίδιος όσο και για να αποκτήσει γνωστές φίρμες από το εξωτερικό.  Μία από τις σημαντικότερες συμφωνίες του τελευταίου χρόνου ήταν η συμφωνία για να αντιπροσωπεύει τα καλλυντικά επιλεκτικής διανομής της COTY στην Ελλάδα, που μέχρι πρότινος αντιπροσώπευε στη χώρα μας η θυγατρική της Folli Follie, FF Cosmetics. Το χαρτοφυλάκιο της Coty περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, τα σήματα Calvin Klein, Burberry, Balenciaga, Bottega Veneta κ.λπ.

Η σχέση της οικογένειας Σαράντη με την ΑΕΚ

Εκτός από τις επιχειρηματικές της ικανότητες, η οικογένεια Σαράντη διακρίνεται και για την αγάπη της προς τον αθλητισμό. Ιδιαίτερη είναι η ενεργός δράση του Γρηγόρη Σαράντη, με το ποδόσφαιρο, καθώς υπήρξε ιδιοκτήτης τοπικής ομάδας στο Λεωνίδιο, την πόλη καταγωγής του, ενώ έχει χρηματοδοτήσει και την κατασκευή γηπέδων.  Εξάλλου, οι αδελφοί Σαράντη, θεωρήθηκαν στο παρελθόν ως υποψήφιοι για την εξαγορά της ΑΕΚ, ωστόσο, μετά την απόκτησή της από τον Δημήτρη Μελισσανίδη, ο Γρ. Σαράντης  ανέλαβε τις ακαδημίες της μεγάλης ομάδας, σε απόλυτη συνεργασία με τον ιδιοκτήτη της ομάδας.

Αρώματα από την Πόλη μέχρι τη Γαλλία 

Η εταιρεία Σαράντης ιδρύθηκε το 1930 στην Κωνσταντινούπολη, από τον Γρηγόρη Σαράντη, παππού του σημερινού προέδρου Γρηγόρη Σαράντη και του αδελφού του αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Κυριάκου Σαράντη. 

Ο Γρ. Σαράντης ξεκίνησε την εμπορική του δραστηριότητα ανοίγοντας ένα κατάστημα.  Στο εμπόριο καλλυντικών επεκτάθηκε όταν, το οικονομικό περιβάλλον της Τουρκίας, μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους, άρχισε να εμφανίζει σημάδια ανάκαμψης.  Ωστόσο, το 1955, που εκδηλώθηκε κύμα διωγμού του ελληνικού στοιχείου, ο Γρ. Σαράντης, αναγκάζεται να εγκαταλείψει με την οικογένεια του την Κωνσταντινούπολη και να επιστρέψει στην Ελλάδα. 

Η οικογένεια Σαράντης ξεκίνησε τη ζωή της στην Αθήνα από το μηδέν, μαζί και το εμπόριο με είδη ατομικής περιποίησης και καλλυντικών. Από το 1956 μέχρι σήμερα, η έδρα της εταιρείας παραμένει στην Αθήνα. Το 1965 δημιούργησε εργοστασιακές εγκαταστάσεις για την παραγωγή των πρώτων ιδιοπαραγόμενων καλλυντικών προϊόντων Prosar και Clochard, ενώ την επόμενη δεκαετία προχώρησε σε σημαντικές συνεργασίες με διεθνείς ηγετικές εταιρείες καλλυντικών, συμπεριλαμβανομένης και αυτής με την Estee Lauder Companies. 

Η σχέση αυτή παρέμεινε έως και τις μέρες μας, αποδεικνύοντας την εμπιστοσύνη των ξένων στελεχών.  Το 1994, η τοποθέτηση των μετοχών της εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών αποτέλεσε το στοίχημα της νεότερης γενιάς. Από εκείνη τη χρονιά ο όμιλος «απογειώθηκε», ξεκινώντας το «γαϊτανάκι» εξαγορών ξένων εταιρειών και τη σύσταση εταιρειών σε ξένες χώρες, αποκτώντας, έτσι «δικαίως», τον τίτλο του πολυεθνικού ομίλου.  

Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα