Οικονομία

Airtickets: Πώς κατέρρευσε η κορυφαία ταξιδιωτική εταιρεία

- Στις 28 Ιουνίου η Tripsta και η Airtickets ανακοίνωσαν ότι βάζουν λουκέτο - Έχουν γίνει 180 απολύσεις εργαζομένων και θα ακολουθήσουν κι άλλες - Τα προβλήματα και οι καταγγελίες πελατών

Η είδηση για το “λουκέτο” της Tripsta και της Airtickets έσκασε σαν… βόμβα, στις 28 Ιουνίου 2018. Στην ανακοίνωσή τους, οι δυο εταιρείες ανέφεραν ότι τις προσεχείς μέρες βάζουν λουκέτο και γι’ αυτό θα αναστείλουν προσωρινά την έκδοση μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.

Ωστόσο, διευκρίνιζαν ότι τα εισιτήρια που έχουν ήδη εκδοθεί και οι κρατήσεις όλων των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ.

Υπενθυμίζεται ότι η Tripsta διαχειρίζεται δυο από τα πιο γνωστά online ταξιδιωτικά πρακτορεία στην Ελλάδα, καθώς εκτός από το airickets είχε και το Travelplanet24.

Ήδη έχουν γίνει 180 απολύσεις εργαζομένων και θα ακολουθήσουν κι άλλες, αφού θα απολυθούν όλοι οι εργαζόμενοι στο πλαίσιο της ριζικής αναδιάρθρωσης της εταιρίας.

Οι δυο εταιρείες διαβεβαίωσαν ότι όλοι οι εργαζόμενοι θα αποζημιωθούν και θα τους καταβληθούν τα δεδουλευμένα τους.

Τα προβλήματα

Η εταιρεία διατηρούσε γραφεία στη Ρουμανία, όπου πριν από λίγο καιρό απολύθηκε το σύνολο των εργαζομένων. Αντίστοιχες κινήσεις είχαν αρχίσει και στα γραφεία της Αθήνας, με πρόφαση την αλλαγή του μοντέλου λειτουργίας.
Πρόσφατα, υπήρξαν καταγγελίες πελατών ότι σε περίπτωση ακύρωσης κρατήσεων δεν τους επιστρεφόταν το σύνολο των χρημάτων που δικαιούνταν.

Το 2011-2012 η ανάπτυξη της Tripsta έφτασε το 300%. Την επόμενη σεζόν, η ανάπτυξη διατηρήθηκε στο 100% με την Ελλάδα να καταλαμβάνει τότε μόνο το 8% του ετήσιου τζίρου.
Εκείνη την περίοδο, η Tripsta είχε 40.000 αναζητήσεις το λεπτό, με τον μέσο όσο εισιτηρίων που εκδίδονταν κάθε χρόνο να αγγίζει τα 3 εκατ. για όλα τα ταξιδιωτικά μέσα.
Στην πορεία της δικής της ανάπτυξης, η Tripsta αποφάσισε να συγχωνευθεί με την Airtickets.

Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και το 2017, ο όμιλος εμφάνιζε συνολικές πωλήσεις εισιτηρίων άνω των 738 εκατ. ευρώ στις πλατφόρμες της, με άνοδο 21,23% σε σχέση με το 2016. Έτσι, έκλεισε τη χρονιά με περισσότερες από 2,8 εκατ. πωλήσεις εισιτηρίων, αλλά με μία σημαντική διαφορά: οι χαμηλότερες τιμές εισιτηρίου βρίσκονταν στο επίπεδο του 1 ευρώ, πιθανότατα πολύ χαμηλότερα από την τιμή αγοράς τους.

Στην εταιρεία άρχισε να διαφαίνεται ένα ζήτημα ρευστότητας που -σύμφωνα με τη “Νέα Σελίδα” – δεν καλύφθηκε από τους συνεργάτες της, όπως είχαν υποσχεθεί.

Τι οδήγησε στο «λουκέτο»

Τις τελευταίες μέρες οι πληροφορίες που ήθελαν την Tripsta να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στο οικονομικό άνοιγμα που φτάνει ακόμη και τα 70 εκατ. ευρώ, εντάθηκαν. Σε αυτό ήρθε να προστεθεί η αδυναμία λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου της Τravelplanet24, μια ανακοίνωση περί τεχνικών προβλημάτων στο airtickets.gr αλλά και οι αναρτήσεις στα social media περί μαζικών απολύσεων.

«Οι εταιρείες, αφού εξάντλησαν κάθε δυνατή εναλλακτική λύση, οδηγήθηκαν στη δύσκολη απόφαση της αναδιάρθρωσης και της προς το παρόν αναστολής έκδοσης μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων»

Η ανακοίνωση των δυο εταιριών επιβεβαίωνε ουσιαστικά το οικονομικό αδιέξοδο. Γινόταν λόγος για ριζική αναδιάρθρωση της λειτουργίας των Tripsta και airtickets. Και εξαπέλυε επίθεση σε εκείνους που είχαν λαμβάνειν. Οι δυο εταιρείες έκαναν λόγο για «αναίτια, πρωτοφανώς άδικη επιθετική και καταχρηστική συμπεριφορά», η οποία «αποστράγγισε αιφνίδια τα ταμειακά τους διαθέσιμα».

Ανέφεραν δε ότι είχε γίνει συμφωνία με την ΙΑΤΑ για μια πολύ ευνοϊκή ρύθμιση αποπληρωμής των υποχρεώσεών τους. Οι εταιρείες «φωτογράφιζαν» συγκεκριμένους συνεργάτες τους, που «προσδοκώντας σε πρόσκαιρα οφέλη», υπονόμευσαν τη συμφωνία.

«Με απαράδεκτο τρόπο έπληξαν την επιβίωση των δύο εταιρειών. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν ένα τόσο ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας, που κατέστησε αδύνατη τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας τους», ανέφερε η ανακοίνωση. Στην οποία προαναγγελλόταν και προσφυγή στη δικαιοσύνη «με όλα τα νομικά και δικαστικά μέσα».

Με πληροφορίες από ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ

Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα