«Εάν η ισοτιμία της αγγλικής λίρας σε σχέση με το ευρώ παραμείνει σε χαμηλό επίπεδο για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε οι Βρετανοί ταξιδιώτες θα αντιμετωπίσουν αυξημένο κόστος στις υπηρεσίες τουρισμού στις χώρες της Ευρωζώνης. Υπό αυτές τις συνθήκες, δεν αποκλείεται να επηρεασθεί αρνητικά η ζήτηση από το Ηνωμένο Βασίλειο των ελληνικών τουριστικών υπηρεσιών», εκτιμούν οι αναλυτές.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «το 2015, επισκέφθηκαν την Ελλάδα 2,3 εκατομμύρια Βρετανοί τουρίστες, οι οποίοι αποτελούν το 10,2% των συνολικών τουριστικών αφίξεων και το 14,3% των συνολικών εισπράξεων, διατηρώντας το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό, μετά τους Γερμανούς.
Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι ξένων επισκεπτών από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε τα τελευταία έτη και ανήλθε από 690,4 ευρώ το 2010, σε 842,4 ευρώ το 2015 (αύξηση 22%). Επισημαίνεται δε ότι, μολονότι οι Γερμανοί επισκέπτες έχουν υψηλότερο μερίδιο στις αφίξεις και εισπράξεις στον ελληνικό τουρισμό, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι είναι χαμηλότερη από ό,τι των Βρετανών τουριστών (2015: 798,7 Γερμανοί επισκέπτες, 842,4 Βρετανοί).
Επιπλέον, στην περίοδο 2013-2015, καταγράφεται αύξηση των τουριστικών εισπράξεων κατά 49% από το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες ευνοήθηκαν, εκτός των άλλων και από την ανατίμηση της αγγλικής λίρας έναντι του ευρώ.
Η ενίσχυση της συναλλαγματικής ισοτιμίας υπέρ της λίρας Αγγλίας, στα προηγούμενα έτη (2013-2015:+10%), κατέστησε το ελληνικό προϊόν ελκυστικό για τους Βρετανούς, καθώς αύξησε την αγοραστική τους δύναμη.
Γενικά, η εξέλιξη των συναλλαγματικών ισοτιμιών, εκτιμούν οι αναλυτές της Alpha Bank, επηρεάζει την τουριστική κίνηση, αφού υπάρχει σημαντική συσχέτιση μεταξύ των δύο. Ενδεχόμενη υποτίμηση της λίρας Αγγλίας σε σχέση με το ευρώ, για μεγάλο χρονικό διάστημα, αναμένεται να έχει αρνητική επίδραση στον ελληνικό τουρισμό από το Ηνωμένο Βασίλειο. Ωστόσο, σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, στον απόηχο του Brexit, ενδεχόμενη υποτίμηση του ευρώ σε σχέση με άλλα βασικά νομίσματα θα μπορούσε να ενισχύσει την τουριστική ζήτηση της Ελλάδος από τρίτες χώρες».
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ