Θέμα ημερών είναι η ανάρτηση στο Taxis, των τελών κυκλοφορίας για το 2018. Οι ιδιοκτήτες ΙΧ θα κληθούν να τα πληρώσουν έως το τέλος του έτους. Σύμφωνα με πληροφορίες το αργότερο έως την Δευτέρα θα έχουν οριστικοποιηθεί, οι περιορισμένες αλλαγές, και εν συνεχεία θα αναρτηθούν τα ειδοποιητήρια.
Παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Οικονομικών από την αρχή της χρονιάς, αλλά και κατά την διάρκεια του καλοκαιριού ότι αυτά θα αλλάξουν και θα δοθούν κίνητρα, ώστε οι ιδιοκτήτες που έχουν στην κατοχή τους παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και έχουν καταθέσει τις πινακίδες να τις πάρουν πίσω, μέσω μειωμένων τελών που θα επιβάλουν, εντούτοις αποδείχθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά … άνθρακες ο θησαυρός.
Οι αλλαγές θα είναι από μηδενικές έως ελάχιστες, κάτι που σημαίνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία θα πληρώσει τα ίδια τέλη που πλήρωνε τα τελευταία χρόνια. Το υπουργείο Οικονομικών αναμένει νέο κύμα ιδιοκτητών που θα σπεύσουν στις εφορίες να καταθέσουν πινακίδες πριν το τέλος του έτους, ώστε να αποφύγουν την πληρωμή των τελών.
Οι οριακές αλλαγές που εξετάζονται αφορούν τους πολύτεκνους και πιθανόν να υπάρξει μείωση της τάξης του 10-20% αλλά κάτω από αυστηρά κριτήρια (τέσσερα παιδιά, κινητήρας οχήματος πάνω από 1.929 κ.εκ., εισόδημα κάτω από 10.000 ευρώ, κ.ά.) και αναμένεται να ωφεληθούν μόλις 2.000 ιδιοκτήτες.
Επίσης μία δεύτερη αλλαγή που εξετάζεται, αφορά περί τους 50.000 ιδιοκτήτες, των οποίων το ΙΧ έχει πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας το 2016. Θα πρέπει τα τέλη κυκλοφοράς να είναι αντίστοιχα με αυτά που ήταν πέρυσι για όσα ΙΧ είχαν πρώτη άδεια το 2005, αφού θα συμπληρώνονται 12 χρόνια κυκλοφορίας τους οχήματος,. Από την συγκεκριμένη αλλαγή θα ωφεληθούν περίπου 50.000 ιδιοκτήτες οχημάτων.
Ωστόσο τα ανωτέρω τελούν υπό την έγκριση της τρόικας.
Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα όχημα με κινητήρα 1,4 λίτρου μοντέλο του 2006 με το ισχύον σύστημα ο κάτοχός του θα πρέπει να πληρώσει 255 ευρώ ενώ αν περάσει στην κατηγορία με τα παλιότερα θα πληρώσει 240 ευρώ. Δηλαδή θα γλιτώσει 15 ευρώ.
Για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 1,8 λίτρου και 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2006 τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 ανέρχονταν σε 300 ευρώ ενώ αν μειωθούν λόγω παλαιότητας θα πληρώσει 280 ευρώ.
Στα οχήματα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως και 2.357 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2006 ενδεχομένως να μειωθούν από τα 690 στα 630 ευρώ. Δηλαδή οι κάτοχοί τους θα γλιτώσουν 60 ευρώ.
Στα οχήματα με κινητήρες από 2.358 κ.εκ. έως 3 λίτρα τα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 είναι πιθανό να μειωθούν σε 840 από 920 ευρώ. Δηλαδή 80 ευρώ λιγότερα.
Στα ΙΧ με κινητήρες από 3 έως 4 λίτρα τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι πιθανό να μειωθούν κατά 100 ευρώ και από 1.150 ευρώ οι κάτοχοι των οχημάτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας 2006 να πληρώσουν 1.050 ευρώ.
Τέλος οι ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες από 4 λίτρα και άνω με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2006 είναι πιθανό να πληρώσουν 1.260 αντί 1.380 ευρώ και να γλιτώσουν 120 ευρώ.
Η πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας πρέπει να γίνει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2017, μέσω τραπεζών ή μέσω e-banking καθώς σε διαφορετική περίπτωση το τίμημα των Τελών Κυκλοφορίας διπλασιάζεται για όσους δεν τα εξοφλήσουν μέχρι τέλος του έτους.
Τέλος όπως τα τελευταία χρόνια, έτσι και εφέτος αναμένεται ένα πλήθος από ιδιοκτήτες, επιλέξουν την πληρωμή των τελών μέσω καρτών, που εξασφαλίζουν έως και 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις.
Ουσιαστικά το υπουργείο ετοιμάζεται να στείλει σε όλους, πλην των πολύτεκνων με αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, τα περσινά τέλη κυκλοφορίας. Ιδού λοιπόν ποια αναμένεται να είναι τα “νέα” τέλη:
Κυβικά | Πριν το 2000 | Από 2001 ως 2005 | Από 2006 ως το 2010 |
301-785 | 55 | 55 | 55 |
786-1.071 | 120 | 120 | 120 |
1.072-1.357 | 135 | 135 | 135 |
1.358-1.548 | 225 | 240 | 255 |
1.549-1.738 | 250 | 265 | 280 |
1.739-1.028 | 280 | 300 | 320 |
1.929-2.357 | 615 | 630 | 690 |
2.358-3.000 | 820 | 840 | 920 |
3.001-4.000 | 1.025 | 1.050 | 1.150 |
4.001 και άνω | 1.230 | 1.260 | 1.380 |
Τα τέλη βάσει ρύπων:
Εκπομπές ρύπων | Τέλη ανά γραμμάριο ρύπων | Από | Έως |
0-90 | 0 | 0 | 0 |
91-100 | 0,90 | 82 | 90 |
101-120 | 0.98 | 99 | 118 |
121-140 | 1,20 | 145 | 168 |
141-160 | 1,85 | 261 | 296 |
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Θ. ΠΑΠΑΔΗΣ