Site icon NewsIT

Δεν θα το τραβήξει νομικά ο Κασσελάκης, βγαίνει η διαγραφή από το τραπέζι; Οριστικό: Επίτροπος Μεταφορών ο Τζιτζικώστας, Τέμπη και Χρυσή Αυγή στις ερωτήσεις – παγίδες, η αργοκίνητη κρατική μηχανή, οι εξελίξεις στα πολλά μέτωπα της Helleniq Energy, πως η CVC έχασε τη μητέρα των μαχών στα logistics, ο Ντράγκι και η ελληνική φαρμακοβιομηχανία

16.09.2024 | 06:32
Δεν θα το τραβήξει νομικά ο Κασσελάκης, βγαίνει η διαγραφή από το τραπέζι; Οριστικό: Επίτροπος Μεταφορών ο Τζιτζικώστας, Τέμπη και Χρυσή Αυγή στις ερωτήσεις – παγίδες, η αργοκίνητη κρατική μηχανή, οι εξελίξεις στα πολλά μέτωπα της Helleniq Energy, πως η CVC έχασε τη μητέρα των μαχών στα logistics, ο Ντράγκι και η ελληνική φαρμακοβιομηχανία

«Είμαι ο πρόεδρος»

Με μια συμβολαιογραφική πράξη την οποία υπέγραψε «υπό την ιδιότητα του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ» ο Στέφανος Κασσελάκης ανακάλεσε (13/9) το πληρεξούσιο που είχε κάνει προς τον οικονομικό διευθυντή του κόμματος κ. Χρήστο Μαυροκεφαλίδη. Το νομικό έγγραφο διέρρευσε την ώρα που έδινε  συνέντευξη τύπου  στην ΔΕΘ ο Νίκος Παππάς (15/9) ο οποίος απάντησε ότι τα όργανα (Κεντρική Επιτροπή και Πολιτική Γραμματεία) αποφάνθηκαν ότι είναι έκπτωτος. Σύμφωνα με τις πηγές του NEWSIT η δημόσια κόντρα δεν φαίνεται στην παρούσα φάση να έχει δραματικές εξελίξεις. Δηλαδή, είτε ο Στέφανος Κασσελάκης να στραφεί νομικά  κατά του κόμματος που τον καθαίρεσε με «πραξικόπημα» όπως υποστηρίζει είτε η Πολιτική Γραμματεία να τον παραπέμψει στο πειθαρχικό με το αίτημα της διαγραφής του. Πρώτη άφησε ανοιχτό το θέμα της διαγραφής  η Όλγα Γεροβασίλη στο ενδεχόμενο να μπουκάρει ο Κασσελάκης  στην Κουμουνδούρου. Ο Νίκος Παππάς στην ΔΕΘ επιχείρησε να κόψει την κουβέντα. Δεν υπάρχει θέμα διαγραφής, δήλωσε. Υπάρχουν φωνές που επιμένουν (Κατερίνα Νοτοπούλου κα). Το πιο πιθανό είναι να μην κυριαρχήσουν οι ακραίες απόψεις εάν δεν δοθεί αφορμή. 

Το κρίσιμο ραντεβού θα είναι στις εσωκομματικές κάλπες. Ο Στέφανος Κασσελάκης θα κατεβεί να διεκδικήσει ξανά την ηγεσία. «Οι μάχες θα δοθούν εντός ΣΥΡΙΖΑ» διέρρευσαν στενοί συνεργάτες του κλείνοντας το ενδεχόμενο δημιουργίας νέου κόμματος.

Τραγέλαφος

Δεν έχει τέλος το αλαλούμ στον ΣΥΡΙΖΑ. Η τελευταία μάχη αφορά το αν ο Στέφανος Κασσελάκης μπορεί ή δεν μπορεί να μπλοκάρει τις αποφάσεις του κόμματος για οικονομικά και διαχειριστικά θέματα. Ως πρόεδρος είχε εξουσιοδοτήσει τον οικονομικό διευθυντή Χρήστο Μαυροκεφαλίδη να υπογράφει. «Ο κ. Στέφανος Κασσελάκης δεν έχει πλέον πληροφόρηση από τα όργανα του κόμματος για ενέργειες και αποφάσεις που αφορούν τα οικονομικά και διαχειριστικά θέματα και είναι αυτονόητο ότι δεν μπορεί να έχει πλέον και την οποιαδήποτε ευθύνη για αυτές τις αποφάσεις» δήλωσε ο νομικός σύμβουλος του, Χαράλαμπος Πελέκης, εξηγώντας γιατί προχώρησε στην ανάκληση της εξουσιοδότησης στον κ. Μαυροκεφαλίδη.

Μπλόκο στα πάντα όλα!

Η ανάκληση Κασσελάκη – αν ίσχυε- πρακτικά σημαίνει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα βρισκόταν σε ακινησία διάρκειας. Χωρίς την υπογραφή του Κασσελάκη:

1. Δεν θα μπορούσε το κόμμα να πληρώσει τους μισθούς των εργαζόμενων σε ΑΥΓΗ και ΚΟΚΚΙΝΟ, παρά το γεγονός ότι έως τέλη Σεπτέμβρη θα εισρεύσει στα ταμεία του ΣΥΡΙΖΑ μια ακόμη δόση από την ετήσια κρατική επιχορήγηση (το σύνολο φτάνει τα 4 εκατ. ευρώ  το χρόνο). Αν και πληροφορίες αναφέρουν ότι οι μισθοί θα ήταν οι μόνοι που θα ενέκρινε.

2. Την έγκριση του Κασσελάκη θα απαιτούσε η σύγκλιση της Κεντρικής Επιτροπής (κόστος 15.000 ευρώ), η διεξαγωγή του συνεδρίου το οποίο στοιχίζει γύρω στις 400.000 ευρώ αλλά και η διαδικασία εκλογής προέδρου της οποίας το κόστος ξεπερνάει τις 200.000 ευρώ.

3. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα μπορούσε να σπάσει «το δόγμα του μηδενικού δανεισμού» και να αιτηθεί δάνειο για τον ρύθμιση των εκκρεμοτήτων στα κομματικά ΜΜΕ (συζητείται πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου) όπως ανακοίνωσε στην ΔΕΘ ο Νίκος Παππάς.

Άσφαιρα;

Πηγές της Π.Γ που ενέκρινε την απόφαση της ΚΕ να χαρακτηριστεί έκπτωτος από πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ο Κασσελάκης, απάντησαν στα περί ανάκλησης της εξουσιοδότησης ότι «δεν έχει καμία ουσία». Το σκεπτικό είναι ότι ένας έκπτωτος πρόεδρος δεν αποφασίζει για τίποτα». 

Αντεπίθεση 

Και η Πολιτική Γραμματεία όμως δεν κάθισε με σταυρωμένα τα χέρια. Λόγω του κενού που δημιουργήθηκε από την έκπτωση του Στέφανου Κασσελάκη σε ότι αφορά στο ποιος θα βάζει την υπογραφή στο κόμμα, απευθύνθηκε σε δυο νομικά γραφεία για να ζητήσει συμβουλές. Αυτό που προέκυψε ήταν ότι η εξουσιοδότηση είναι μονοπρόσωπη  – δηλαδή δεν μπορεί να είναι η Πολιτική Γραμματεία. Γι αυτό η λύση που βρέθηκε ήταν η ΠΓ να εξουσιοδοτήσει αυτόν που φέρει το ανώτερο αξίωμα, δηλαδή τον πρόεδρο της ΚΟ, Νίκο Παππά, και αυτός με την σειρά του με συμβολαιογραφική πράξη να εξουσιοδοτήσει εκ νέου τον κ. Μαυροκεφαλίδη να υπογράφει για διαχειριστικά και οικονομικά ζητήματα. Αυτή η κόντρα Κασσελακη – ΠΓ παραπέμπει στη ρήση «τα παιδία παίζει». Η μία πλευρά παίρνει την υπογραφή η άλλη την δίνει.

Ο εξάδελφος των Χανίων

Ένας τοπικός εμφύλιος – πέραν εκείνου της εθνικής εμβέλειας- μαίνεται στα Χανιά. Στα μαχαίρια είναι η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ. Οι μεν υποστηρίζουν τον Κασσελάκη καταγγέλλοντας για «εκτροπή» την Κεντρική Επιτροπή, οι δε απαντούν ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ Χανίων δεν είναι 10 άτομα» (τόσα έβγαλαν την δήλωση στήριξης) και προειδοποιούν με προσφυγή στην Επιτροπή Δεοντολογίας για  «σειρά απαράδεκτων εκτροπών της μειοψηφίας των μελών της Νομαρχιακής Επιτροπής Χανίων». 

Από τα Χανιά είναι ο Στέφανος Κασελάκης αλλά και ο Παύλος Πολάκης. Ο εμφύλιος ανάμεσα στα στρατόπεδα τους δεν έχει το βλέμμα στραμμένο μόνο στις εσωκομματικές εκλογές για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και τις εθνικές εκλογές. Σφήνα στον εμφύλιο έχει μπει ο Βασίλης Κασσελάκης, εξάδελφος του Στέφανου που κατέβηκε υποψήφιος ευρωβουλευτής. Βγήκε πρώτος σε ψήφους στο νομό (με δεύτερο τον Κώστα Αρβανίτη) και άρχισαν οι συζητήσεις για κάθοδο του  στις εθνικές εκλογές του 2027 απέναντι στον Πολάκη. Game of thrones και στα Χανιά!

Την έχασε

Στην Νομαρχιακή Επιτροπή της Ανατολικής Αττικής που είναι η εκλογική περιφέρεια του Χρήστου Σπίρτζη και είχε έντονη δραστηριότητα η Ζανέτ Τσίπρα (αδελφή του Αλέξη) η πλειοψηφία στηρίζει Κασσελάκη (18-6).  Ο Κασσελάκης προηγείται και στην Α Θεσσαλονίκης όπου κατεβαίνει η Κατερίνα Νοτοπούλου και στα Νότια, την περιφέρεια του Παππά. Όλα θα κριθούν όμως την ώρα της κάλπης. 

Το Μεταφορών στον Τζιτζικώστα 

Ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις με τις 27 χώρες – μέλη της ΕΕ και η Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν δίνει στην Ελλάδα το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών όπως αναφέρουν οι πηγές του NEWSIT από τις Βρυξέλλες. Οι ανακοινώσεις θα γίνουν αύριο Τρίτη, στο Στρασβούργο, μετά από δύο αναβολές καθώς ήταν μικρός ο αριθμός των γυναικών που πρότειναν οι ηγέτες για Επιτρόπους αλλά και γιατί υπήρξε παζάρι στο παρασκήνιο. Οι γυναίκες αυξήθηκαν γύρω στις 10. Το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών έχει και Διεύθυνση, δηλαδή προσωπικό και μπάτζετ στην διάθεση του Επιτρόπου που αναβαθμίζει το αντικείμενο και την ανάπτυξη πρωτοβουλιών.

Τέμπη, ΧΑ, Συμφωνία Πρεσπών

Ο Απόστολος Τζιτζικώστας όπως και οι άλλοι Επίτροποι που θα ανακοινωθούν αύριο από την Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν, θα αρχίσουν τις ακροάσεις – συνεντεύξεις στις αρμόδιες Επιτροπές του ευρωκοινοβουλίου, τέλη Σεπτεμβρίου. Τρία είναι τα θέματα – παγίδες που αναμένεται να τεθούν στον Απόστολο Τζιτζικώστα. Τα Τέμπη για τα οποία θα παραπέμψει στην Δικαιοσύνη. Με την ανησυχία για την αύξηση της κεντροδεξιάς σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δεν αποκλείεται να ερωτηθεί για το γεγονός ότι ως περιφερειάρχης είχε προσκαλέσει την Χρυσή Αυγή στην παρέλαση. Η απάντηση θα είναι ότι οι προσκλήσεις εστάλησαν από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας προς τα κόμματα της Βουλής, σύμφωνα με το πρωτόκολλο και στη συνέχεια όταν η ΧΑ κατηγορήθηκε για έκνομες ενέργειες αποκλείστηκε. Όσο για την Συμφωνία των Πρεσπών στην οποία είχε αντιδράσει με σφοδρότητα ο Απόστολος Τζιτζικώστας η απάντηση είναι ότι πρόκειται πλέον για συμφωνία με διεθνή χαρακτηριστικά κλπ.

Ισχυρό ατού 

Στις αρμοδιότητες του Επιτρόπου Μεταφορών είναι ο σχεδιασμός πολιτικών και κανονισμών που θα αφορούν το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, προγραμμάτων πλοήγησης και σηματοδότησης στο Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας, ο Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός (Galileo) κλπ. Με δεδομένο ότι η επικεφαλής της ευρωομάδας της ΝΔ, Ελίζα Βόζεμπεργκ, εκλέχτηκε πρόεδρος της επιτροπής Μεταφορών, Ναυτιλίας και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου οι Μεταφορές αναδεικνύονται σε έναν ισχυρό πεδίο  δράσης για την Ελλάδα. Το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών αναβαθμίζει στα κέντρα αποφάσεων την θέση της Ελλάδας σε ότι αφορά και στην ναυτιλία που είναι το ισχυρό ατού της. 

Ποιος πάτησε το φρένο;

Ολόκληρη η αγορά έχει την αίσθηση πως όλα κινούνται αργά τις πρώτες ημέρες της νέας σεζόν. Σαν κάποιος να πάτησε το φρένο με αποτέλεσμα να κινούμαστε όλοι πολύ αργά σε μια περίοδο που έπρεπε να τρέχουμε! Το βλέπει κάποιος γύρω του, από τις περιορισμένες (καλές) ειδήσεις για την οικονομία και τις επιχειρήσεις μέχρι τις ανακοινώσεις υπουργών με τις οποίες αυτοεπιβεβαιώνονται! Τώρα που αρχίζει να ξεφουσκώνει το μπαλόνι από τις εξαγγελίες της ΔΕΘ κάποιοι στην κυβέρνηση και στον κρατικό μηχανισμό πρέπει πραγματικά να σηκώσουν τα μανίκια. Πρέπει να δείξουν πως τρέχουν για να πετύχουν στόχους, π.χ. στο Ταμείο Ανάκαμψης ή στα μεγάλα προγράμματα και έργα. Ακόμα και αν κάποιοι το κάνουν σήμερα, χρειαζόμαστε πολύ περισσότερους και πολύ σύντομα! Αν συνεχίσουμε να σερνόμαστε ολόκληρο το φθινόπωρο και το χειμώνα, η άνοιξη δεν θα είναι και τόσο ανθηρή! Το γράφει και ο κεντρικός τραπεζίτης Γιάννης Στουρνάρας σε χθεσινό του άρθρο με αφορμή την έκθεση Ντράγκι.

Helleniq Energy: Εξελίξεις σε πολλά μέτωπα

Αργά τρέχουν και οι εξελίξεις στην Helleniq Energy που έχει πολλά ανοικτά μέτωπα, με ορισμένα από αυτά να κλείνουν πριν το τέλος του έτους. Το πρώτο είναι η μάχη για την Elpedison που δίνει η Helleniq Energy με την ιταλική Edison. Η έκβαση αυτής της μάχης θα κρίνει πιθανότατα και το πότε (και αν!) θα επιστρέψει στο ΤΑΙΠΕΔ το ποσοστό (34%) που έχει η Helleniq Energy στη ΔΕΠΑ Εμπορίας με τους δύο μετόχους να έχουν συμφωνήσει πως η συναλλαγή θα γίνει στη λογιστική αξία. Για τις μετοχικές αλλαγές στην ίδια την Helleniq Energy διακινούνται εδώ και μήνες αρκετά σενάρια, τα έχετε διαβάσει και στη στήλη. Είναι γνωστές οι δηλώσεις του Ευάγγελου Μυτιληναίου για το τι ενδεχομένως θα πράξει αν η πλευρά Λάτση αποφασίσει να πωλήσει. Γνωστές είναι και οι φήμες για το ενδιαφέρον τέως ποδοσφαιρικού παράγοντα που διατηρεί παρουσία στη ναυτιλία.

Πως η έκθεση Ντράγκι μπορεί να στηρίξει την ελληνική φαρμακοβιομηχανία

Όσο εμβαθύνει κάποιος στην έκθεση του πρώην πρωθυπουργού της Ιταλίας και πρώην διοικητή της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα, τόσο εντοπίζει και σημεία που θα μπορούσαν να ωφελήσουν την Ελλάδα. Ένα από αυτά είναι η πρόταση για ευρωπαϊκούς πόλους καινοτομίας σε τομείς που η Ε.Ε. είναι ισχυρή. Ένας τομέας που ο Ντράγκι προτείνει να δημιουργηθεί ευρωπαϊκός κόμβος καινοτομίας είναι τα φάρμακα όπου η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια με πολύ μεγάλες επενδύσεις. Θα μπορούσε η χώρα μας να διεκδικήσει αυτόν τον κόμβο και να στηρίξει επενδύσεις σε καινοτομία ώστε οι ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες να προχωρήσουν στην παραγωγή πιο εξελιγμένων φαρμάκων. Αυτή την περίοδο ο κλάδος αξιοποιώντας τα κίνητρα του Ταμείου Ανάκαμψης αλλά και με ίδια κεφάλαια, υλοποιεί ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,5 δισ. ευρώ μέχρι το 2026. Ο συνδιευθύνων της ELPEN Θεόδ. Τρύφων έλεγε πρόσφατα πως «οι επενδύσεις αυτές αναβαθμίζουν τις ερευνητικές και παραγωγικές δυνατότητές μας επιτρέποντας την ακόμη πιο ενεργή συμμετοχή μας στις ευρωπαϊκές αλυσίδες αξίας του φαρμάκου».

Η CVC, η Schenker και οι μεγάλες αλλαγές στα logistics

Όσο η Ελλάδα διαλαλεί, χωρίς να κινείται γρήγορα, πως θα γίνει κόμβος στην παγκόσμια αλυσίδα μεταφοράς προϊόντων, οι ανατροπές είναι συνεχείς. Η γνωστή μας CVC συμμετείχε τους τελευταίους μήνες στη μεγάλη μάχη για την εξαγορά της τέταρτης μεγαλύτερης εταιρείας logistics στον κόσμο, της γερμανικής Schenker. Η CVC είχε μάλιστα εξασφαλίσει και στήριξη των συνδικάτων του γερμανικού κολοσσού που θεωρούσαν πως η πρότασή της προέβλεπε λιγότερες μειώσεις προσωπικού. Όμως την Παρασκευή ανακοινώθηκε πως η δανέζικη DSV συμφώνησε να αγοράσει την Schenker και να δημιουργηθεί έτσι ο μεγαλύτερος όμιλος του κόσμου στα logistics με έσοδα 39,3 δισ. ευρώ. Ο νέος όμιλος θα έχει μεγαλύτερο τζίρο από τη μέχρι σήμερα ισχυρότερη εταιρεία του κόσμου, την επίσης γερμανική DHL Logistics (36,3 δισ.) ενώ στην τρίτη θέση θα βρεθεί η ελβετική Kuehne + Nagel με 27,4 δισ. ευρώ το 2023.

Πανευρωπαϊκή πανστρατιά κατά των κυβερνοεπιθέσεων σε υποδομές

Στη Βρετανία η κυβέρνηση προχωρά σε χαρτογράφηση κάθε καλωδίου ενέργειας ή τηλεπικοινωνιών καθώς και αγωγών δικτύων κοινής ωφέλειας με στόχο να θωρακιστεί απέναντι σε πιθανές κυβερνοεπιθέσεις. Την προηγούμενη Δευτέρα οι μυστικές υπηρεσίες της Γερμανίας (BfV) έβγαλαν ανακοίνωση που έλεγε πως οι στρατιωτικές μυστικές υπηρεσίες της Ρωσίας (GRU) πραγματοποιούν ήδη κυβερνοεπιθέσεις κατά κρατών – μελών του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόκειται για την περίφημη μονάδα 29155 της GRU η οποία ειδικεύεται σε κυβερνοεπιθέσεις εναντίον κρίσιμων υποδομών. Την ανακοίνωση συνυπέγραφαν το FBI η αμερικανική CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency), η επίσης αμερικανική NSA και άλλες υπηρεσίες. Υποθέτουμε πως κάποιοι στην Αθήνα θα διάβασαν προσεκτικά την ανακοίνωση η οποία δεν αναφέρονταν μόνο σε κυβερνοεπιθέσεις για να σταματήσει η λειτουργία υποδομών, αλλά και σε χρήση του Διαδικτύου προκειμένου να διασυρθεί κάποιος ισχυρός παράγοντας στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ, για κλοπή κρατικών μυστικών, κ.α.

αποCRYPTOγράφος Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version