Σάββατο, 23 Νοε.
13oC Αθήνα

Η Εθνική και η πλάτη που βάζει η Goldman Sachs σε Ελλάδα, η βροχή αξιολογήσεων μέχρι 6 Δεκεμβρίου, η νέα σταυροφορία του Χάρη Καρώνη και οι ιδέες για τα τέλη κυκλοφορίας

Η Εθνική και η πλάτη που βάζει η Goldman Sachs σε Ελλάδα, η βροχή αξιολογήσεων μέχρι 6 Δεκεμβρίου, η νέα σταυροφορία του Χάρη Καρώνη και οι ιδέες για τα τέλη κυκλοφορίας

Η Εθνική και η πλάτη του βάζει η Goldman Sachs στην Ελλάδα

Στους ρυθμούς του placement της Εθνικής Τράπεζας κινείται τις τελευταίες ημέρες η αγορά, κατάσταση που αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι την προσεχή Τετάρτη ή Πέμπτη. Εχει μεγάλο ενδιαφέρον η διθυραμβική έκθεση της Goldman Sachs, που κυκλοφόρησε Σαββατιάτικα, και περιείχε πλήθος θετικών παρατηρήσεων και προβλέψεων για την ελληνική οικονομία, το δημόσιο χρέος και την κυβέρνηση.

Στην έκθεση τονίζεται κάτι που προσπαθεί να επικοινωνήσει η κυβέρνηση, χωρίς επιτυχία προς το παρόν. Πως, σε αντίθεση με όσα γράφουν αρκετοί εγχώριοι αναλυτές, στη χώρα μας καταγράφεται σημαντική ανάκαμψη της βιομηχανικής δραστηριότητας που συνοδεύεται, μάλιστα, και από άνοδο της παραγωγικότητας της εργασίας λόγω των σημαντικών επενδύσεων που πραγματοποιούνται στη μεταποίηση. Το σημειώνουμε! Σήμερα η βιομηχανία αποτελεί περίπου το 16,5% της Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας και το 13,5% του ελληνικού ΑΕΠ.

Έρχεται βροχή αξιολογήσεων από τους διεθνείς οίκους

Στην Goldman Sachs πιστεύουν πως είναι πιθανή μια αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου με δεδομένη την καλή πορεία της οικονομίας, τα χαρακτηριστικά του ελληνικού δημοσίου χρέους, αλλά και τις προβλέψεις μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Η αξιολόγηση της S&P έχει προγραμματιστεί για τις 18 Οκτωβρίου, ακολουθεί η Fitch στις 22 Νοεμβρίου και η Scope στις 6 Δεκεμβρίου. Στην GS θυμίζουν πως το ελληνικό χρέος έχει πλέον συσσωρευτεί στους Ευρωπαίους εταίρους της Ελλάδας και το μεγαλύτερο τμήμα του δεν είναι φτερό στον άνεμο, δεν επηρεάζεται από τις διακυμάνσεις των επιτοκίων στις αγορές.

Χθες, στην εβδομαδιαία ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έγραψε πως από το ταξίδι στις ΗΠΑ «κρατώ το μεγάλο ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, εταιριών, οργανισμών και τραπεζών για την Ελλάδα, μετά και την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας. Τους κάλεσα να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που υπάρχουν σε μια χώρα σαν τη δική μας με πολιτική σταθερότητα, με ευρύ μεταρρυθμιστικό σχέδιο, δυναμική ανάπτυξη με δημοσιονομική υπευθυνότητα και ταχεία απορρόφηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης».

Η νέα σταυροφορία Χάρη Καρώνη!

Είναι πολλά τα εξώδικα, όπως πληροφορείται η στήλη, στο νέο μέτωπο που άνοιξε ο Χάρης Καρώνης της Viva Wallet, αυτή τη φορά με δύο εταιρείες επιχειρηματικού λογισμικού που ανήκουν στον όμιλο Olympia. Στην Viva θεωρούν πως οι εταιρείες επιχειρηματικού λογισμικού SoftOne και Entersoft αξιοποιούν την υποχρεωτική διασύνδεση ταμειακών μηχανών με ERP προκειμένου να κατευθύνουν πελάτες σε άλλους παρόχους ηλεκτρονικών πληρωμών, εκτός Viva. Η τελευταία έχει ήδη στείλει επιστολή σε Επιτροπή Ανταγωνισμού, ΑΑΔΕ, υπουργείο Οικονομικών, κ.α. ενώ κυκλοφορούν και πολλά εξώδικα. Η άλλη πλευρά ετοιμάζει τη δική της απάντηση, επίσης με εξώδικα (αν δεν έχει ήδη στείλει). Η στήλη έχει πάρει ποπ κορν, έχει πιάσει εξέδρα και περιμένει πως θα εξελιχθεί η νέα μάχη του γνωστού επιχειρηματία.

Πάντως από την πλευρά των εταιρειών Softone και Entersoft αναφέρουν ότι Euronet και Worldline, βάσει συμφωνία και στο πλαίσιο της δικής τους επιχειρηματικής στρατηγικής, έχουν αποφασίσει να απορροφήσουν το κόστος διασύνδεσης των συστημάτων επιχειρηματικού λογισμικού με τερματικά αποδοχής POS. Αυτό, τοποθετείται, ετησίως, σε 25 έως 50 ευρώ ανά χρόνο ανά POS.

Η …πρόσκαιρη ανακούφιση για τα τέλη κυκλοφορίας!

Δεν αναμένονται και πολύ μεγάλες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας για την επόμενη χρονιά. Δε μπορούμε, όμως, να σας εγγυηθούμε πως το 2026 θα υπάρχει το ίδιο καθεστώς. Βλέπετε, στην Βρετανία από 1 Απριλίου 2025 οι κάτοχοι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πληρώνουν τα ίδια τέλη κυκλοφορίας (Vehicle Excise Duty – VED) που πληρώνουν σήμερα οι ιδιοκτήτες ΙΧ με μηχανές εσωτερικής καύσης. Ούτε πως δεν θα υπάρξουν αλλαγές και στα τέλη κυκλοφορίας των υβριδικών αυτοκινήτων. Σήμερα δεν πληρώνουν τέλη τα καινούργια υβριδικά με ταξινόμηση μετά την 1-1-2021, εφόσον εκπέμπουν λιγότερα από 122 γραμμάρια ρύπων ανά χιλιόμετρο. Σε ολόκληρη την Ευρώπη οι κυβερνήσεις αναζητούν φόρμουλα για να μη μειωθούν τα κρατικά έσοδα από τη σταδιακή επικράτηση των ηλεκτρικών οχημάτων που σήμερα κινητροδοτούνται με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας όπως στην Ελλάδα. Στη Βρετανία υπήρχε και εξαίρεση για τα πολυτελή ηλεκτρικά ΙΧ που καταργείται, επίσης, την 1η Απριλίου. Το «τέλος πολυτελείας» που πληρώνουν σήμερα τα συμβατικά ΙΧ φτάνει τις 410 λίρες το χρόνο. Όχι, δε ρίχνουμε ιδέες, τα γνωρίζουν ήδη στην Πλατεία Συντάγματος.

Η νέα επένδυση του Φίλιππου Κούρκουλου – Λάτση

Σε μια πολλά υποσχόμενη εταιρεία που αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσει τα ηλεκτρονικά καταστήματα, την Connectly, επένδυσε το family office του Φίλιππου Κούρκουλου – Λάτση, του γιου του αείμνηστου Νίκου Κούρκουλου και της κας Μαριάννας Λάτση. Η Connectly έχει έδρα το Σαν Φρανσίσκο της Καλιφόρνια αλλά συνιδρυτής είναι ο Στέφανος Λουκάκος που είχε περάσει και από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Hellas on Line (HOL) και από υψηλόβαθμες θέσεις σε Google, κ.λπ. Η εταιρεία άντλησε 20 εκατ. δολάρια με κύριο υποστηρικτή τον κινεζικό κολοσσό του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba. Η Connectly αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη ώστε να αυτοματοποιήσει και να βελτιστοποιήσει την επικοινωνία μεταξύ ηλεκτρονικών καταστημάτων και πελατών.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις