Με στρατηγικό προσανατολισμό στη βιώσιμη ανάπτυξη και εστίαση σε τρεις βασικούς πυλώνες (Περιβάλλον – Κοινωνία – Υπευθυνότητα), η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αναπτύσσει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους 65 εκατομμυρίων ευρώ για την τριετία 2024 – 2026.
Για τα σχέδια της εταιρείας και τις νέες ανατιμήσεις που έρχονται στην αγορά μπύρας το 2024, χαμηλότερες από 5%, μίλησε σε εκπροσώπους του Τύπου ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.
Αναφορικά με το επενδυτικό πρόγραμμα ο κ. Δανιηλίδης τόνισε ότι: «Το 50% περίπου του επενδυτικού προγράμματος αφορά πράσινες επενδύσεις στα εργοστάσια του ομίλου σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη, καθώς όπως είπε «πλέον δεν μιλάμε για κλιματική αλλαγή αλλά για κλιματική κρίση». Ειδικότερα, σημαντικές επενδύσεις έχουν γίνει στις γραμμές παραγωγής, καθώς το να έχεις πολύ παραγωγικά ζυθοποιεία είναι το διαβατήριο για το μέλλον». Το ποσό που προορίζει ο όμιλος σε επενδύσεις, αυξάνεται στα 85 εκατ. ευρώ, εφόσον προστεθούν μια σειρά ενέργειες γύρω για την παραγωγή, τον πάγιο εξοπλισμό, τα ακίνητα κι αλλού.
Περιβαλλοντικό αποτύπωμα
Στο πλαίσιο της πράσινης πολιτικής, για το 2024 δρομολογείται μια σημαντική επένδυση στην Πάτρα, που θα αφορά θερμική ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ενώ εντός του ερχόμενου έτους, θα ξεκινήσει την λειτουργία του κι ένα φωτοβολταϊκό πάρκο.
Με αφορμή την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης, που παρουσίασε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, και τα οποία καταδεικνύουν με αριθμούς τα επιτεύγματά της για το 2021-2022, η διοίκηση ανέφερε ότι στόχος είναι το 2030 να έχει μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από την παραγωγική της διαδικασία.
Θετική εικόνα στην αγορά μπύρας
Την τρέχουσα χρήση, ο όγκος πωλήσεων της μπύρας, αναμένεται να κλείσει ελαφρά πιο αυξημένος σε σχέση με πέρυσι.
Αισιόδοξα μηνύματα στέλνει η αγορά από τους πρώτους κιόλας μήνες του χρόνου, καθώς η επιμήκυνση της καλοκαιρίας επηρεάζει θετικά την κατανάλωση μπύρας. Έτσι, ο Σεπτέμβριος κινήθηκε καλύτερα απ’ ότι αναμενόταν, μετά τις καταστροφές της Θεσσαλίας. Εξαιρετικό ήταν και το τελευταίο τρίμηνο, ειδικά ο Οκτώβριος, καθώς το βαρόμετρο για την κατανάλωση μπύρας είναι ξεκάθαρα ο καιρός. Όπως τόνισε ο κ. Δανιηλίδης, αισιόδοξο είναι επίσης το μήνυμα, ότι η καταναλωτική συμπεριφορά δεν επηρεάστηκε από την άνοδο του πληθωρισμού.
Έρχονται ανατιμήσεις
Όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική για την μπύρα, ανατιμήσεις έγιναν μια φορά και ειδικότερα το Φλεβάρη, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως η κατηγορία της μπύρας στην Ελλάδα είναι από τις κατηγορίες με τις μικρότερες ανατιμήσεις. Κατά μέσο όρο, η επιβάρυνση αφορά μονοψήφιο ποσοστό που δεν ξεπερνά το 9%.
Η επόμενη ανατίμηση δρομολογείται για το ερχόμενο έτος, ωστόσο το ποσοστό θα είναι πολύ μικρό, καθώς δεν θα ξεπερνά το 5%. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που διαφοροποιεί την Ελλάδα έναντι της υπόλοιπης Ευρώπης στον τομέα της μπύρας είναι οι προωθητικές ενέργειες, οι οποίες σε αριθμό είναι πολύ μεγαλύτερες από το μέσο όρο.