Οικονομία

Αυξημένη ζήτηση για στεγαστικά δάνεια

Αυξημένη ζήτηση για στεγαστικά δάνεια παρατηρήθηκε στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Όπως προκύπτει από την έρευνα της Τραπέζης της Ελλάδος, γενικότερα η ζήτηση για δάνεια προς νοικοκυριά αυξήθηκε σε σχέση με το δ΄τρίμηνο του 2018, γεγονός που δεν είχε προβλεφθεί στην έρευνα του προηγούμενου τριμήνου.

Η αύξηση της ζήτησης για στεγαστικά δάνεια οφείλεται στη βελτίωση των προοπτικών της αγοράς κατοικίας, δεδομένου και του αυξημένου επενδυτικού ενδιαφέροντος από κατοίκους εξωτερικού, ενώ η αύξηση στη ζήτηση καταναλωτικών δανείων οφείλεται στη βελτίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και στις αυξημένες ανάγκες χρηματοδότησης για αγορές διαρκών καταναλωτικών αγαθών.

Παράλληλα, η συνολική ζήτηση δανείων από τις επιχειρήσεις αυξήθηκε κυρίως όσον αφορά τα μακροπρόθεσμα δάνεια προς μεγάλες επιχειρήσεις. Οι παράγοντες που συνετέλεσαν στην αύξηση της ζήτησης ήταν η αυξημένη ανάγκη χρηματοδότησης των ΜΧΕ για πάγιες επενδύσεις καθώς και για να χρηματοδότηση/αναδιάρθρωση χρέους. Το επόμενο τρίμηνο, η συνολική ζήτηση δανείων από τις ΜΧΕ αναμένεται να παραμείνει σχεδόν αμετάβλητη, με εξαίρεση τα δάνεια προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις, των οποίων η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί ως ένα βαθμό.

Όσον αφορά στα κριτήρια και τούς όρους χορήγησης δανείων προς τις μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις, αλλά και τα νοικοκυριά, από την έρευνα προκύπτει ότι παρέμειναν αμετάβλητα σε σχέση με το δ΄ τρίμηνο του 2018 εξέλιξη σύμφωνη με τις προσδοκίες που είχαν διατυπωθεί στην έρευνα του προηγούμενου τριμήνου. Επιπλέον, οι τράπεζες αναμένουν ότι τα κριτήρια γενικά θα παραμείνουν σχεδόν αμετάβλητα κατά τη διάρκεια του β΄ τριμήνου του 2019.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΑΥΡΑ: Διακρίθηκε με 14 βραβεία στα Sports Marketing Awards & Sponsorship Awards
Για τη συνολική του προσφορά στον αθλητισμό ως επίσημος σύμμαχος ενυδάτωσης σε μεγάλες διοργανώσεις και κορυφαίους αθλητές, αλλά και για τις αποτελεσματικές επικοινωνιακές ενέργειες στο χώρο του Sports Marketing
Ο Χρήστος Μπαλατσός, Senior Brand Manager για το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΑΥΡΑ στην Coca-Cola Τρία Έψιλον